Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Range estimator

Startet av Erik Isaksen, fredag 27. mai 2016, klokken 09:39

« forrige - neste »

D9

Sitat fra: tomrh på tirsdag 26. april 2016, klokken 20:08
Jeg er småirritert over at den blå Nissan-logoen på bagasjelokket ikke tålte høytrykkspyling men flasser av. :(

Begge mine logoer flasset, men jeg fikk dem byttet ut gratis på garanti.
Ville nok også foretrukket chrome, men tok meg ikke bryet med å pelle dem helt rene
'14 Leaf
'15 Evalia

aalbork

Sitat fra: Kanutten på onsdag 27. april 2016, klokken 11:34
Sitat fra: aalbork på onsdag 27. april 2016, klokken 11:21
...Alt i alt er vi svært fornøyd med Leafen, og jeg synes jeg har fått mye bil for penga når jeg sammenlikner med e-Golfen jeg av og til kjører i jobbsammenheng.

Av ren nysgjerrighet, hva er det du synes gir mye bil for penga sammenlignet med eGolf?

Da jeg kjøpte lå e-Golfen en del høyere i pris og hadde selvsagt noe mer utstyr, men utstyr jeg ikke følte jeg hadde behov for som lane assist etc. Videre virker Leafen mer romslig både for fører og baksetepassasjerer og sittekomfort er bedre på midtplassen bak i Leafen enn i Golfen. (Det sammen med noe større bagasjerom var det viktigste kriteriet for vårt valg ettersom vi er en  familie på 6). Ungene likte klart Leafen best.

Selv om bilene skal ha samme batterikapasitet og Golfen, såvidt jeg husker, var oppgitt med lenger rekkevidde, opplever jeg at SOC faller raskere på Golfen enn på Leafen på samme rute, og jeg opplever at Golfen er litt brå i reaksjonen selv i Eco-modus. Det er lettere å kjøre mykt med Leafen i tillegg til at den er mer enn sprek nok når man ønsker det.

Som mangeårig eier av VW Caravelle skal det vel også innrømmes at jeg ikke bare har godord å komme med om VWs forhandler/verksted-apparat i Norge. Ser at det er en del som har sitt å si om Nissans nettverk også. Men foreløpig har bilen fungert prikkfritt. Jeg ble i tillegg møtt av en hyggelig bilpusher som gadd reise seg fra pulten og komme bort da jeg sirkla rundt en av Leafene deres.

Dette handler nok til syvende og sist mest om hva man liker og hvilke erfaringer man har fra tidligere. Jeg kunne helt sikkert levd fint med en Golf også.
Nordstrand i Oslo.
Bil nr.1 - Leaf Tekna 2015
Bil nr.2 - VW Caravelle 2002 7-seter når alle 6 skal på tur
Tidl. Renault Kangoo Electriqe 2002

Øyst1

Er klar over at dette i praksis er en 6 år gammel bil, og at 2016 modellen er en facelift, nummer tre i rekken.
Likevel er det fint mulig uten mye ekstra arbeid å forfine interiøret litt og oppgradere med litt mer moderne sikkerhetsutstyr!
Det er det mange andre merker som klarer når de lanserer facelifter!

Så litt slapt av Nissan, synes nå jeg.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

sylwester

"- Knirking i understell ved kaldt vær (foringer)"

Jeg merket dette da jeg kjørte over min første fartsdump i vinterføre og jeg syns lyden var så høy at jeg lurte på om jeg hadde kjørt for fort over den eller at den var for bratt for lovlig hastighet. Er dette noe som er et problem med de eldre modellene også eller er dette G1-barnesykdommer?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Sweet Leaf

Har eid en Leaf i 4 mnd og er generelt godt fornøyd med bilen. Kjenner meg dog igjen på en del tinger her.
-Fjernlysene er for mye "flood". Brei lyskjegle. Lyser godt ut på jordene ved siden av bilen. Lysenergien burde vært spottet mer framover.
-Dårlig futt i vindusspylerdysene.
-Dårlig svingradius på en så liten bil. Merkes på trange parkeringsplasser. Mye rygging.
-"Sender forespørsel-vennligst vent"-appen er usigelig treg. Skjønner at kommunikasjon med bilen tar litt tid, men alt med appen tar lang tid.
-Mye pipelyder. Høres ut som en japansk thesalong bare man starter. (Låta "Min japanske bil" med Kirkvaag, Lystad og Mjøen)
-Dårlig handsfree-lyd. Har hørt bedre Bose-lyd


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA