Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Range estimator

Startet av Erik Isaksen, fredag 27. mai 2016, klokken 09:39

« forrige - neste »

tomrh

Må tenke hardt...men ja, det er en ting som irriterer. Etter spyling av frontrute blir spylevæskelukta så utrolig intens og stikkende! Mye mer enn på andre biler jeg har eid. Er nødt til å slå klima over på resirkulering før jeg spyler og beholde den der i minst 2 minutter før jeg kan få inn friskluft igjen. Så hvis noen slipper en fjert samtidig så blir det å velge mellom pest og kolera..
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

kodalse

Siden du stort sett kjører alene til jobb regner jeg med at du har kontroll på koleraen :)
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Tesley

Sitat fra: Østfold på torsdag 07. april 2016, klokken 23:43
Kom på en ting som irriterer meg mest nå for tiden - jada, nok en ting som er helt "uviktig". Hver morgen når jeg setter meg i bilen vil jeg høre på NRK østlandsendingen. Hver morgen vil bilen, ja, eller radioen da, at jeg skal høre å vestfoldsendingen. Ja, hvorfor får jeg ikke østfoldsendingen likesågodt. Ja, så da blir det litt spoling på FM-en hver eneste morgen. Når jeg ikke gidder så blir det over på DAB-en, men den virker jo ikke i noen av tunellene, så litt fikling med radioen blir det uansett hva jeg velger. Kan ikke den dumme radioen bare være på 88.7 hver morgen hver eneste dag, når det er det jeg stiller inn hver bidige dag lissom?

Er vel bare å skru av traffic (TA)-funksjonen det. Dette er ikke noe som er unikt Leaf, men alle bilradioer siden 90-tallet. Den forsøker bare å hjelpe deg med å hele tiden finne best mulig signal der du er.
S75D - bekreftet 20. august

Mr.Zero

Sitat fra: tomrh på fredag 08. april 2016, klokken 07:50
Må tenke hardt...men ja, det er en ting som irriterer. Etter spyling av frontrute blir spylevæskelukta så utrolig intens og stikkende! Mye mer enn på andre biler jeg har eid. Er nødt til å slå klima over på resirkulering før jeg spyler og beholde den der i minst 2 minutter før jeg kan få inn friskluft igjen. Så hvis noen slipper en fjert samtidig så blir det å velge mellom pest og kolera..
Bytt merke på spylervæska, eller lag den selv.. Alternativet er å ha en boks makrell i tomat stående åpen på dashbordet.. ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Bondeknøl

Sikkert en dritbra spylervæske når den lukter så sterkt. Selv hater jeg makrell i tomat, og lever mye bedre med spylervæskelukten.
At det er denne lukten som er det verste med bilen er jo en kjempeattest for Leafen.

leafster

2011 leaf:
- Trege vinduer
- Barnesikringen for betjening av vinduer legger inn barnesikring for fører også  :o
- Uendelig piping hvis man åpner døra før/samtidig som man slår av tenningen
- Krabbemodus. Vanskelig å "gynge" seg ut av kinkige fastkjøringssituasjoner om vinteren.
- Klokke på navi og dashbord har ikke samme "motor"
- Knirking i understell ved kaldt vær (foringer)
- Ett siffer for lite etter komma på forbruksmålingen.


tomrh

Sitat fra: leafster på tirsdag 12. april 2016, klokken 14:55
Vanskelig å "gynge" seg ut av kinkige fastkjøringssituasjoner om vinteren.
Slå av antispinn
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Øyst1

Fikk min 30kw Leaf i går. Nordic edition.
Har allerede blitt noen ting som irriterer meg. Kommer fra tyske biler, dette er min første japanske, og min eneste bil.
- kvalitet på interiør.
- ergonomi, justering av ratt, korte sitteputer.
-ikke mulig å forlenge armstøtten.
- fullstendig mangel av førerassistanse systemer
- gode LED kjørelys, men halogen på alt det andre! Dårlig!
- ikke lys i alle knappene, f.eks styring av elektriske vindu osv. Bare lys i noen, utrolig irriterende.
- kartet i GPS er ikke av nyeste type.
- ikke lyddemping i koppholdere og rom til å legge ting i. ( har lagt nedi filtmatte selv.

Bilen er jeg utrolig fornøyd med. Kvaliteten er sikkert upåklagelig, noe jeg jo er glad for. Rekkevidden er veldig bra, til nå.
Er bare manko på en del gjennomtenkte ting på finner på tyske biler.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

Sele

Sitat fra: Øystein K på tirsdag 26. april 2016, klokken 09:28
Fikk min 30kw Leaf i går. Nordic edition.
Har allerede blitt noen ting som irriterer meg. Kommer fra tyske biler, dette er min første japanske, og min eneste bil.
- kvalitet på interiør.
- ergonomi, justering av ratt, korte sitteputer.
-ikke mulig å forlenge armstøtten.
- fullstendig mangel av førerassistanse systemer
- gode LED kjørelys, men halogen på alt det andre! Dårlig!
- ikke lys i alle knappene, f.eks styring av elektriske vindu osv. Bare lys i noen, utrolig irriterende.
- kartet i GPS er ikke av nyeste type.
- ikke lyddemping i koppholdere og rom til å legge ting i. ( har lagt nedi filtmatte selv.

Bilen er jeg utrolig fornøyd med. Kvaliteten er sikkert upåklagelig, noe jeg jo er glad for. Rekkevidden er veldig bra, til nå.
Er bare manko på en del gjennomtenkte ting på finner på tyske biler.
Du prøvde og besiktet bilen før du bestilte? Vil nesten påstå at det er smått utrolig at du kjøpte bilen når det er så mye negativt. Hvorfor valgte du ikke en Mercedes eller BMW?

Øyst1

Bilen ble prøvd og godkjent. Visste jo om dette da jeg kjøpte den.
Ble et valg etter fornuft og ikke hjertet.
Valget falt på kjørelengde og pris.
Der er Nissan bedre enn de andre!
Og jeg er veldig fornøyd med bilen jeg, men siden det var en tråd om teite ting med Leaf, må det da være mulig å nevne dette?
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

tomrh

Sitat fra: Øystein K på tirsdag 26. april 2016, klokken 17:21
Og jeg er veldig fornøyd med bilen jeg, men siden det var en tråd om teite ting med Leaf, må det da være mulig å nevne dette?
Det er helt riktig tråd å nevne dette i! Og det er gjennomgående bagateller som nevnes her mens man ellers er strålende fornøyd. :) Jeg er småirritert over at den blå Nissan-logoen på bagasjelokket ikke tålte høytrykkspyling men flasser av. :( Målet mitt er nå å få alt det blå til å flasse av, for uten blåfargen har den krom-look og er mye flottere. 8)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

aalbork

Har nå kjørt min Leaf siden juli i fjor. Det som irriterer meg mest er menyen for DAB-radioen jeg kjøpte med samt innlegging av adresse i navigatoren og at navigatoren ikke oppdateres automatisk.


  • På DAB-radioen burde det være mulig på programmere opp en favorittmeny så man slapp å lete gjennom hele listen når man ønsker å bytte kanal

  • Navigatoren trøbler det til når valgt gate/vei går gjennom flere bydeler/områder. Da må man velge område før husnummer. Hvorfor ikke velge husnummer direkte fremfor å starte på nytt når man har valgt feil område.

  • Jeg feier ofte borti kanalvelgerknappen på rattet når jeg rygger eller ratter mye på trange steder.

  • Ryggekameraet er ofte tilgriset når jeg trenger det. Den som finner en løsning på det vil glede manges hjerter.
Alt dette er funksjoner jeg ikke har hatt på bli tidligere. Alt i alt er vi svært fornøyd med Leafen, og jeg synes jeg har fått mye bil for penga når jeg sammenlikner med e-Golfen jeg av og til kjører i jobbsammenheng.
Nordstrand i Oslo.
Bil nr.1 - Leaf Tekna 2015
Bil nr.2 - VW Caravelle 2002 7-seter når alle 6 skal på tur
Tidl. Renault Kangoo Electriqe 2002

kodalse

Sitat fra: tomrh på tirsdag 26. april 2016, klokken 20:08
Jeg er småirritert over at den blå Nissan-logoen på bagasjelokket ikke tålte høytrykkspyling men flasser av. :( Målet mitt er nå å få alt det blå til å flasse av, for uten blåfargen har den krom-look og er mye flottere. 8)
Det var jo en aldeles glimrende ide!
Det skal jeg jammen gjøre selv også!
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Tesley

Folkens, dette er i praksis en seks år gammel bil. Det må komme en helt ny versjon (ikke facelift) før teknologien og kvaliteten oppgraderes vesentlig.
S75D - bekreftet 20. august

Kanutten

Sitat fra: aalbork på onsdag 27. april 2016, klokken 11:21
...Alt i alt er vi svært fornøyd med Leafen, og jeg synes jeg har fått mye bil for penga når jeg sammenlikner med e-Golfen jeg av og til kjører i jobbsammenheng.

Av ren nysgjerrighet, hva er det du synes gir mye bil for penga sammenlignet med eGolf?
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA