Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Øget kørelængde for eGolf 2017

Startet av koveraasen, torsdag 26. mai 2016, klokken 15:33

« forrige - neste »

koveraasen

Jeg har satt forvarming til starte automatisk hver morgen, men etter at vi byttet til sommertid så har ikke forvarmingen startet.

Mener å huske at jeg hadde samme problemet i høst når vi byttet til vintertid, og at jeg da måtte først stoppe og deretter re-schedulere for at det skulle starte til riktig tid, men det fungerte ikke denne gangen.

Noen tips?

ABW

Vi opplever det samme. Hadde en teori om at bilen følger den gamle tiden, så vi har prøvd å stille forvarming både en time før og en time etter tiden den skal varme, men ser ikke ut til å stemme :).

Ønsker også tips!

aaa3

Er bilens klokke justert for sommertid?
Hvis bilens klokke fremdeles står på vintertid, vil jo forvarmingen starte 1 time seinere enn dere hadde tenkt. Da har dere sannsynligvis kjørt avgårde allerede...

ABW

Bilens klokke er justert på sommertid, har prøvd både manuelt og automatisk, tiden blir riktig men forvarming starter ikke.

Fikk rettelse fra min kone i går, hun sier forvarming følger den gamle tiden.
Eks.: for at forvarming skal starte kl. 07 etter bilens klokke, må vi stille start forvarming tiden til 06.

Må ringe forhandler til uken hvis ikke noen kloke hoder kommer opp med en løsning i helgen.

Niff123

Vår 2015-modell har ingen slike problemer. Når det ikke var klokka i bilen, kan det være at dere har lagt inn starttidspunkter som er faste hver ukedag og at den derved er låst til "gammel" tid? Kan det løse seg ved å nulle alle tidsinnstillinger og sende dette til wifien i bilen for deretter å legge inn nye klokkeslett? Bare en tanke.

ABW

Har prøvd det også. Ikke via appn, men direkte i bilen. Vi bruker ikke appn i det hele, har bilen til forvarming til fast tid hver morgen.

Prøvde å nullstille alt, skru av forvarming, stoppet bil. Startet igjen og justerte tid og satt den på igjen. Oppfører seg fortsatt likt.

Mulig det hjelper å gjøre det via appn, kan teste dette i helga.

Vi har 2016 mod.

Niff123

#6
Jeg har ikke mmsc og må bruke appen. Den virker uten problem ved overgang til sommertid.
Med mmsc: hva med å gå inn på settings og se på time og valg av tidssone? Der kan du visst velge mellom tidssone eller manuelt oppsett i forhold til GMT. Tidssonen skal også innebære sommertidtilpasning. Står den på GMT +1, har du nok svaret på problemet der. GMT er jo fast og ikke knyttet til sommertid.

koveraasen

Jeg prøvde først å nullstille timere på MMCS, og da skjedde det ingen ting. Forvarming startet fortsatt en time for seint. Deretter prøvde jeg å nullstille med appen, og da fungerte det faktisk. Tydligvis litt smårusk i programvaren.

Nå skal det også sies at jeg ikke har installert siste oppdatering av app/firmware i "frykt" for å ødelegge SMS-app oppsettet. Siden vi ikke er så veldig mange som har opplevd dette problemet har det kanskje kommet en fix i siste versjon av firmware(?)

Carlos

Hei
Ny bruker, akkurat kjøpt brukt imp. PHEV 2014. Da er det sommer tid!
Forvarmer fungerte ikke når vi fikk bilen. Etter noen telefoner løste det seg : koble ifra batteriet som sitter på venstre side bak i bilen, da null stiller det seg. koble på igjen så virket det.

LarsErikOsterud

Bruk appen på mobil. Endre en av timerne og oppdater mot bilen.
Når du har gjort det stemmer alt igjen. Merkelig feil dog :-)
Lars-Erik Østerud  -  2016 Outlander PHEV  -  http://car.osterud.name

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA