Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Småbarn i Tesla Model S

Startet av AmocoCadiz, torsdag 26. mai 2016, klokken 15:14

« forrige - neste »

AmocoCadiz

Snart bilfritt inkludert nullutslippsbiler i Oslo sentrum.
Unntaket er byregjeringsleder Raymond Johansen som kjører en Audi A8 3.0 TFSI 310 hk (V6) quattro tiptronic med et oppgitt C02-utslipp på 173 g/km.
I Danmark kjører kronprins og miljøvernminister Tesla, som også av danske PST er vurdert sikker nok.

På tide at også byrådsregjering gjør som de selv befaler folk om?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslo/bellona-hauge-om-raymobilen-avsindig/a/23648893/

epsilone6

Men er disse bilene pansrede siden de snakker så mye om sikkerhet og trenger akkurat A8 med 300+ hester? Eller er det bare gøy å lease det dyreste når det er fellesskapet som spanderer?

AmocoCadiz

De er neppe bepansrede
(Hvis trusselnivået mot Raymond var så stort at bepansret kjøretøy er nødvendlig hadde vi nok merket det bl.a på antall livakter)

Det er jo ansett som gromme biler med tradisjonel (fossil) tenking.

Hva med å få en prioritert levering av Tesla X, den stiller vel i BMW X5 klassen som er så populær hos PST.

ladov

Denne saken er først og fremst en oppvisning i klikkhoreri og billige poenger..

Det er *to* leasede biler, som til alt overmål ble anskaffet *før* Raymond startet i jobben. Hva blir det neste, skal han gå rundt på rådhuset etter kontortid for å sikre seg at folk har skrudd av lyset før de gikk?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Sele

Før Raymond startet i jobben? Skulle det være en unnskyldning?
Raymond har innført et regime som folk flest kjenner på kroppen det bør også gjelde han selv hvis han ønsker troverdighet.

Oppførsel som dette fører bare til mer politikerforakt!

ladov

Selvfølgelig har det noe å si at avtalen ble inngått før han begynte. Hvor mye vil det ikke koste hvis leasingselskapet *ikke* har en Model S de kan bytte til? Vi kan jo tenke oss hylekoret hvis han hadde brukt et 6-sifret beløp med kommunale penger for å spare noen kilo CO2-utslipp over avtalens varighet.

Ikke helt bra hvis du begrunner din politikerforakt med at en politiker har gjort en rasjonell beslutning i stedet for en følelsesbegrunnet symbolhandling.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Sele

Sitat fra: ladov på fredag 01. april 2016, klokken 09:44
Selvfølgelig har det noe å si at avtalen ble inngått før han begynte. Hvor mye vil det ikke koste hvis leasingselskapet *ikke* har en Model S de kan bytte til? Vi kan jo tenke oss hylekoret hvis han hadde brukt et 6-sifret beløp med kommunale penger for å spare noen kilo CO2-utslipp over avtalens varighet.

Ikke helt bra hvis du begrunner din politikerforakt med at en politiker har gjort en rasjonell beslutning i stedet for en følelsesbegrunnet symbolhandling.

Byrådslederen vil nemlig parkere de miljøfiendtlige privatbilene til folk flest men gjør selv akkurat som det passer han og det er dobbeltmoral dette bidrar til politikerforakt. Han burde selvsagt valgt en nullutslippsbil og politikken han vil innføre koster penger og det bør ikke komme som en overraskelse.



AmocoCadiz

Sitat fra: ladov på fredag 01. april 2016, klokken 09:44
Selvfølgelig har det noe å si at avtalen ble inngått før han begynte. Hvor mye vil det ikke koste hvis leasingselskapet *ikke* har en Model S de kan bytte til?
Selvfølgelig må han ta grep og få skiftet ut denne type symboltunge biler med noe som korresponderer med den miljø/transportpolitikken som hasteinnføres i Oslo, like mye som alle andre innbyggere i Oslo som blir utsatt for de samme politikken i Oslo.
Ev. leasingavtaler eller hvilken flåte lleasingselskapet har  tar man som leder grep og får gjort noe med. Å få leid/lease en Tesla S er fullt mulig hvis han ønsket det
Symboleffekten ved å bruke slike sorte A8 limosiner kjenner vi spesielt fra ledere i andre land som Kina, Albania og NordKorea, de er ikke kjent for noe større miljøengasjement. 

ladov

Selvfølgelig..

Det eneste som synes selvfølgelig er at denne 'saken' er bare en av mange i en pågående mobbekampanje mot den nye 'byregjeringen'. Kravet til saklighet og presisjon følger normen i slike kampanjer..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

AmocoCadiz

Denne byregjeringen har vedtatt en del besluttninger som får store konsekvenser for manges hverdag i Oslo, da må de tåle debatt og motargumenter uten å trekke mobbekortet med en gang.

Det er helt legitimt å endre politisk kurs for å oppnå andre mål enn de som har vært prioritert tidligere, men ved bruk av hastevedtak og å bryte forutsigbarheten i folks hverdag får store praktiske og økonomiske resultat som mange reagerer på.

Ellers er det mange som også rekommenderer f.eks Tesla for den rødgrønn byregjeringslederen

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/audi/disse-bilene-kunne-du-brukt-raymond/a/23649463/

Sele

#10
Det kommer nå fram at det er ministre som sykler ordførere som går,kjørere elbil og tar kollektivtransport til jobb. Mens denne Raymond står og forsvarer bilbruken sin så blir jeg enda mer provosert. Hvem tror denne "byregjerings leder" Raymond at han er?

Han opptrer som en små konge og sånt trenger vi ikke i Norge i 2016.

Arha

Nå er det ikke Raymond som har funnet på dette:

Fra Dagsavisen 31/3:
Høyres tidligere byrådsleder Stian Berger Røsland tar etterfølgeren i forsvar.
– Jeg skjønner at mange kan synes at dette er vanskelig å akseptere, men når man ikke kan ta T-banen uten å risikere at noen griper tak i deg og brøler til deg mens du står der med treåringen i armen og det å kjøre bil selv ikke alltid er en mulighet, så er ordningen man har på Rådhuset viktig for å kunne gjøre jobben sin, sier han til VG.
Biltjenesten på Rådhuset ble etablert etter terrorhandlingene 22. juli 2011 – først og fremst av sikkerhetshensyn.

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

tutti

#12
Vil det ikke være forbudt med biltrafikk til rådhuset og stortinget når alle veier innenfor ring 1 blir stengt for trafikk?

Sele

Sitat fra: Arha på mandag 04. april 2016, klokken 16:59
Nå er det ikke Raymond som har funnet på dette:

Fra Dagsavisen 31/3:
Høyres tidligere byrådsleder Stian Berger Røsland tar etterfølgeren i forsvar.
– Jeg skjønner at mange kan synes at dette er vanskelig å akseptere, men når man ikke kan ta T-banen uten å risikere at noen griper tak i deg og brøler til deg mens du står der med treåringen i armen og det å kjøre bil selv ikke alltid er en mulighet, så er ordningen man har på Rådhuset viktig for å kunne gjøre jobben sin, sier han til VG.
Biltjenesten på Rådhuset ble etablert etter terrorhandlingene 22. juli 2011 – først og fremst av sikkerhetshensyn.

Dette kan umulig være av sikkerhetshensyn da Raymond selv har bekreftet at han bla tar kollektivtransport når det passer seg.

Sirup

Sitat fra: epsilone6 på torsdag 31. mars 2016, klokken 15:07
Men er disse bilene pansrede siden de snakker så mye om sikkerhet og trenger akkurat A8 med 300+ hester? Eller er det bare gøy å lease det dyreste når det er fellesskapet som spanderer?
Bilen er garantert ikke pansret.

Denne bilen har Keiseren av Oslo av rene bekvemmelighetshensyn.
VW e-Golf
Tesla Model X75

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA