Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris på 2017 eGolf

Startet av GelpMan, torsdag 26. mai 2016, klokken 14:46

« forrige - neste »

GelpMan

Hei.

Når jeg går via Connected Drive, og inn på BMW Online får jeg meldingen "No connection"

Det virker som det ikke er kontakt med simkortet/3G eller forbindelsen med mobilnettet. Har hatt problemer med å starte precondition osv via appen etter service i mars. ( Da hadde de store problemer med og laste inn ny software i bilen... Gikk på det 3 forsøket sa de... ) Har derimot ingen problemer med å lese av ladestatus osv via appen på min Android tlf.

Nå er jo bilen 2år gammel, var BMW Online en betalt tjeneste?? Mener å huske det var noe som fulgte med som skulle vare i 2år, men finner ikke det i kontrakten.

Ellers er det vel litt rart at det står "No Connection" burde vel stått noe slikt "Services not available, contact your local BMW service senter"

Mvh GelpMan

JorgenM

Jeg fikk mail ca en måned før en av disse tjenestene gikk ut, det var internett-delen, her er mailen:

Kjære BMW ConnectedDrive-kunde,
i din BMW med understellsnummer WBA2C1107FVZ33052 utløper følgende BMW ConnectedDrive-tjenester den 2015-12-02: Internet

Mer informasjon om status for BMW ConnectedDrive-tjenestene dine finner du i "My BMW ConnectedDrive" på Internett.

Men, jeg kan ikke finne noe om dette på https://www.bmw-connecteddrive.no
Jeg kjøpte bilen brukt, men har registrert Connected Drive på meg...
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

ali_ben

Mange av tjenestene er betalbare og kunne bare kjøpes ved bestilling av bil. BMW har lovet at de skal kunne etterbestilles/fornyes via ConnectedDrive Store, men den er enda ikke åpnet i Norge... Det står mye om dette andre steder på forumet, man kan bl.a. registrere bilen på de tyske sidene og kjøpe der. Men det er noen bieffekter av det også. Kanskje nå som de to-års abonnementene begynner å utløpe at det er på tide med et kollektivt klagebrev til BMW?
BMW i3 levert 2. mai 2014

hjelmen

Samme problem på min, ikke hatt kontakt med bilen siden 29. mars. Hadde service for ca 2 mnd med ny SW og bytte av festeboltergreier.

Kan det være sammenheng med ny SW og dette problemet? Har sendt mail til Bavaria men ikke fått svar enda.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA