Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Stavanger - København i BMW I3

Startet av chrisworks, onsdag 25. mai 2016, klokken 07:00

« forrige - neste »

chrisworks

Hei

Samboen min avleverte vår 85d til første 20k service idag på Rud, Bærum. Hun fik at vite at i tillegg til vanlig service burde vi få kalibrert 4-hjulstrekket og at det kostet ca 1200,- kroner.

Jeg blev lidt paff ...

Skal 4wd kalibreres årligt? Det burde vel være en del av servicen ville jeg mene.

Er der nogen som har haft lignende opplevelser?

I tillegg virker det IKKE til at de har styr på meget derude på Rud. Jeg havde sendt mail til service manageren med en liste over ting som skulle ses på efter han hadde ringt meg angående samme. Dagen efter ringte en kollega og spurgte om samme emne og da samboeren min forsøkte at avlevere bilen første gang hadde de ikke fundet/hørt om listen.

Cookie Monster

De mente nok 4 hjulskontroll. altså sjekke om vinkler osv er riktige ;)
2015 P85D

mj

De er blitt ganske kreative for å prøve å få inn penger  :o

Hvis det er nødvendig med kontroll av hjulstilling etter 20000 km så er dette uansett en garantisak og det skal det være til bilen har kjørt i mange mange år mener nå jeg. Så sant bilen ikke er utsatt for ett eller annet da.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

chrisworks

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 30. mars 2016, klokken 16:13
De mente nok 4 hjulskontroll. altså sjekke om vinkler osv er riktige ;)

Ja det lyder mere rigtigt det :)

chrisworks

Sitat fra: mj på onsdag 30. mars 2016, klokken 17:20
De er blitt ganske kreative for å prøve å få inn penger  :o

Hvis det er nødvendig med kontroll av hjulstilling etter 20000 km så er dette uansett en garantisak og det skal det være til bilen har kjørt i mange mange år mener nå jeg. Så sant bilen ikke er utsatt for ett eller annet da.

Jeg er helt enig her igjen. Årlig kontrol av om bilen din ikke ødelægger dine dekk unødvendigt burde være en garanti/service sak.

Jeg synes det lyder helt utroligt at det skal være nødvendigt med en slik kontrol etter bare 20.000 km - specielt da jeg bare bruker dekk/hjul levert fra Tesla.

Diravi

Jeg kommer til å spørre min DES om dette ved utlevering. Nå er det vel slik at de plukket en del ting ut av service her nå i vinter, men hvis dette skal utføres samtidig med service ville det vært mer ærlig å si at de skrur opp serviceprisene.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

erot

Hjulstilling er ferskvare. Normalt skal man kunne kjøre ganske lenge før det trengs å gjøres noe, men av flere grunner er TMS ganske fin på hjulvinklene og liker å spise dekk, så jeg har i alle fall lav terskel for å ta en hjulstilling. Kanskje annethvert år?

Hvordan det er ift ansvar og garanti vet jeg mindre om, men har inntrykk av at bilforhandlere generelt ikke tar særlig ansvar for hjulinnstillinger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA