Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: og der kom den...Elbiler med passasjer får kjøre på E18 Mosseveien

Startet av e-curious, tirsdag 24. mai 2016, klokken 11:25

« forrige - neste »

e-curious

Er dette en problemstilling i Norge også?

http://insideevs.com/volkswagen-e-golf-recalled/

"Volkswagen has issued a recall involving up to 5,561 e-Golfs manufactured between May 21, 2014, to March 1, 2016.
Affected vehicles may have "oversensitive diagnostics for the high-voltage battery management system" which "may falsely detect an electrical surge" and result in the e-Golf's "electric drive motor shutting down unexpectedly." Or, in other words, the dreaded loss of power problem that has affected quite a bit of electric car models."

dabis

Foreløpig gjelder dette bare biler i USA. VW har ventet med å svare på om det også gjelder Europa.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

epsilone6

Sitat fra: dabis på onsdag 30. mars 2016, klokken 14:46
Foreløpig gjelder dette bare biler i USA. VW har ventet med å svare på om det også gjelder Europa.

Det vil si at de satser på å drøye til biler har vært inne på service, tenker jeg. USA har forbrukermakt, Europa-markedet er for fragmentert og tilgivende til at VW tar det alvorlig.

Råde

e-Golf | X75D

mihkku

Møller har jo innkalt en del biler i Norge allerede. Ligger inne melding om batteriskift på en del modeller og en del har fått skiftet batteri. Er jo en grunn til at mange har stått stille med sine biler med en feilmelding om batteriet eller elektrosystem.

bno

Sitat fra: Råde på onsdag 30. mars 2016, klokken 23:01
Sitat fra: bno på onsdag 30. mars 2016, klokken 16:06
LoL
:)
Hva skal du bytte til forresten, du som har vært VW mann hele livet  ?

Slettet det innlegget før jeg så ditt her. Ble kanskje på kanten premature ser jeg i ettertid....

Min E-Golf er solgt. Jeg var nr. 8 i køen hos Tesla i Stavanger idag og nå har jeg en reservasjon på TM3 i "lomma". Legger nok VW bak meg etter hvert, men E-Golf er en meget bra bil herom ingen tvil. VW bare snakker og snakker. Det er hva de gjør som jeg tar hensyn til og i så måte er jeg avventende. Kanskje det blir lenge å vente på Tesla, men jeg tror det er verdt det. Blir konas E-Up som ventebil.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

bno

Ja, ikke ubetydelig, men vil tro at det hadde blitt større ved å vente. Folk er observante på at det nå er på vei biler som Opel Ampere E, Hyundai Ioniq, oppgradert E-Golf og Nissan Leaf 30Kw samt forventet ny med enda lengre rekkevidde. Det tar nå ned prisene ser jeg og derfor var jeg noe føre var i ft. det.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA