Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: "Wallbox" med kwh måler

Startet av epsilone6, søndag 22. mai 2016, klokken 18:14

« forrige - neste »

SWBS

Sitat fra: epsilone6 på lørdag 02. april 2016, klokken 08:35
Sitat fra: SWBS på fredag 01. april 2016, klokken 22:24
Det eneste jeg har lagt merke til er at det kommer noen ulyder fra takluken når det er fra -15 blå og ned(eller opp?...kaldere enn -15), men det er det eneste. Det skal også sies at jeg så og si lytter etter ulyder.
Bilen virker godt skrudd sammen :D

hvilken årsmodell er din?  :)

Mid 2015 (svarte speilhus). Må igjen poengtere at jeg bare har lakt merke til det når det er 15 blå eller kaldere. Ting krymper jo i kulden:) utover det er det ikke noe annet merkbart og bilen går mye på dårlige grusveier.

chrbje76

Sitat fra: epsilone6 på mandag 28. mars 2016, klokken 16:30
Dette er noe som virkelig setter i gang OCDen min og har før opplevd hvor lite interesserte forhandlere er i å fikse knirkelyder det er vanskelig å komme til. Har aldri eid en BMW og da jeg går i tanker om å kjøpe en ny i3, så lurte jeg på om noen av dere har erfaring med knirk over tid, eventuelt om forhandler var hjelpsom med antiknirktiltak? Leste om, og hørte på, interiørknirk på Tesla-forumet her samt understellsknirk på e-golf, sånt vil jeg virkelig være foruten. Spesielt i en elbil. Fikk et veldig godt kvalitetsinntrykk under prøvekjøringen, men spent på om dere har funnet noen lyter med tid og stunder?  :D

OCD med knirk og lignende irritasjonsmomenter er vel en av grunnene til å kjøpe en BMW, min i3 er like knirkefri som 3serien min, den er jo minst like stiv i fjæringene, så den helt tunge dempede oppførselen som de mest komfortable doningene på markedet er det nok ikke, men jeg liker ikke det heller, det er en fin balanse mellom skrangle irritasjon og kjenne hvordan bilen oppfører seg på veien, den balansen kan BMW.

Anterialis

Jeg har en knirk i dashbordet. Opplevde dette fra dag 1, men kun når jeg kjører på "ru" veg, slik gammel nedslitt steinete grå asfalt, spesielt over Venabygdfjell. Da høres det ut som det ligger noe løst under dashbordet et sted. Litt vanskelig å vite eksakt hvor det er, tror jeg provoserer lyden ved å banke i dashbordet på forskjellige steder.

Andre som har opplevd dette? Jeg var innom Sulland Hamar, de sa de hadde hørt om dette, men de hadde ingen fix... Sist jeg hørte lyden på isete vintervei for flere måneder siden, altså sjelden lyd i mitt tilfelle, men irriterende!
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

LMOR

Jeg har 2 slike lyder, og den i dashboardet er platen under litt til venstre for rattet.
Lyden forsvinner hvis jeg sparker litt oppe i vinkelen over hvileplaten til venstre fot  :)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

wesnym

Sitat fra: havardolini på lørdag 02. april 2016, klokken 14:37
Jeg har også en ting jeg ikke helt klarer å slutte å tenke på.
Hvordan høres bilene deres ut når dere kjører over ujevnheter i veien som f.eks. vaskebrett? Hos meg hører jeg en type "rakle-lyd" som kan minne om at noe er løst i forstillingen, det kan selvsagt godt hende at det er jeg som er oversensitiv :)
Denne lyden har vært der fra dag 1, og har ikke endret seg noe.

Den virker veldig tight og fin over fartsdumper, så denne raklinga er kanskje bare som et resultat av at bilen har et litt stivt oppsett på dempinga?
Jeg har hatt den siden agust 2016 og har kjørt drøyt 8000 km. Det er jo litt tiltak å ta turen innom Sulland for å få de til å se på det, får se om jeg gidder :)

Dette har vi også på vår 2014 modell. Det har vært der siden dag en. Oppleves kun når man kjører på dårlige veier, og de er det dessverre mange av... Dette er en lyd som irriterer meg sinnsykt, men plager ikke samboeren min i det hele tatt..... Vi har tatt opp dette med Bavaria mange ganger, men de svarer hver gang at de har dette på nye demo biler også... så da gjør de ingenting med det.... Drar desverre ned god følelsen min.... Men kjører man på fine veier, så er bilen stille som en mus :-)
BMW i3, Oslo

Nodland

Opplever ingenting knirking i i3'en vår.. men etter vi fikk i3'en så hoder jeg på og gå gal av all knirkingen i e61'en :p merker det så mye bedre når jeg byttter på og kjøre bilene.. heh
Tesla Model S 75D 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA