Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønsker vi at verksteder og leverandører deltar i diskusjonene på forumet ?

Startet av Caspar, torsdag 09. september 2010, klokken 10:40

« forrige - neste »

Caspar

Jeg har nå fått tak i hovedrele og bilen er på vei sammen igjen. Venter på et Robometer som skal inn i samme slengen. Tanken var også å sette inn en C-tek lader som kunne avlaste (erstatte) DC/DC konverteren slik at vannpumpen kan få hvile litt. Er det en ide å koble denne med et vekselrele slik at laderen strømforsynes med 220 V når bilen står på lading for så å gå tilbake til 125 V  (bilens fredriftsbatteri)når ladingen avbrytes ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Baltor

Dette høres unødig komplisert ut, og det er lite å hente. Vedlikeholdsladingen av 12v trekker ikke mye strøm.
Koble laderen til 125V  og den vil avlaste DC-DC mens bilen er parkert, dette fungerer fint, med  C-tek 45 eller 90. 
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

elektrolux

Sitat fra: Caspar på mandag 09. august 2010, klokken 19:08
Er det en ide å koble denne med et vekselrele slik at laderen strømforsynes med 220 V når bilen står på lading for så å gå tilbake til 125 V  (bilens fredriftsbatteri)når ladingen avbrytes ?

Nei. Bilens DC-DC er aktiv under lading uansett, så C-teken hviler nok uansett under lading av traksjonsbatteriet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA