Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er det lengste du har kjørt på én ladning i strekk?

Startet av Myrvang, lørdag 21. mai 2016, klokken 15:11

« forrige - neste »

Myrvang

Har en 2011 i-On med 62.500 på telleren. Har hatt bilen i ca 1/2 år og kjørt 5.000 km.

Lader i garasje, og da viser den stort sett 120-124 km, men har ca 7 km til jobb, mye nedover, og pleier å ha rundt 130 km når jeg kommer frem på jobb. Vil det si at jeg har et tap på ca 20%?

Ved blandet kjøring kommer jeg ca 100 km på en lading, da er det ofte en del motorvei, men lite varmeapparat.

Hvor mange km viser bilene deres når den er fulladet?
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Knesaren

Stiger den fra 120-124 til 130, lader du 5-8% på vei til jobb. Høres ut som om du har fått tak i en evighetsmaskin  ;D

pwb


Myrvang

Sitat fra: Knesaren på søndag 27. mars 2016, klokken 17:55
Stiger den fra 120-124 til 130, lader du 5-8% på vei til jobb. Høres ut som om du har fått tak i en evighetsmaskin  ;D

Er fordi jeg bor ca 300 moh og jobber 10 moh. Masse regenerering. :)
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Bolfus

Dersom jeg kjører til jobb i 110kmh med varmeapparatet på så estimerer den gjerne rundt 65km rekkevidde når jeg skal hjem med fullt batteri. Om derimot jeg tar det lugnt og samtidig ikke bruker varmeapparatet så er den mer raus når jeg starter hjematt, og den anslår da rundt 90-99km.

Vollis47

Ved nyladet batteri viser displayet rundt 105 km. Setter vi på varmen, så synker den fort ned til 70 eller så.
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

Myrvang

Trodde jeg hadde ganske dårlig/slitt batteri jeg, men har jo tydeligvis bedre enn mange andre. Men selv om min sier 120 km, så synker den fort om jeg gir på litt eller bruker varmen. Rekorden min er 90 km med 12 i rest da jeg kom hjem, det var i vinter med flere kuldegrader, men da var det like kaldt inni bilen...
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Bolfus

Sitat fra: Myrvang på søndag 27. mars 2016, klokken 22:26
Trodde jeg hadde ganske dårlig/slitt batteri jeg, men har jo tydeligvis bedre enn mange andre. Men selv om min sier 120 km, så synker den fort om jeg gir på litt eller bruker varmen. Rekorden min er 90 km med 12 i rest da jeg kom hjem, det var i vinter med flere kuldegrader, men da var det like kaldt inni bilen...
Som du er inne på så sier ikke rekkevidde-estimatet i bilen noen ting om batteriets tilstand, men om hvor mye strøm du har brukt på din forrige kjøretur. Det laveste estimatet jeg har sett på min er vel ca 55km. Det høyeste, rundt 140.

Jeg hadde en tur til göteborg i billa, hvor jeg måtte ligge bak trailere det meste av vegen for å spare strøm. Da anslo bilen en rekkevidde på ca 76-82km når jeg hadde hurtigladet opp til 80% batteri. Ganske OK synes jeg. På ett kortere strekk (Tanum - Håby, 42km) kunne jeg ligge i ~130km/t frem til neste hurtiglader, da var bilen betydelig mer pessimistisk når jeg skulle starte igjen: 62km rekkevidde!

Fanafjord

Kjører daglig til jobb. T/r er 40 km. 250 m høy bakke både opp og ned. Nå i vinter står det rundt 100 km på display. Skrur jeg varmeren på detter det til ca 65 til 70 kom. Om sommeren var det 120 ved fulladet batteri. Tror det er vinterdekkeene som trekker mye. Bilen er 2015 modell med ca 12000 km.

erik e

Vinterdekkene er det ikke, det er VINTERN.❄️❄️❄️❄️
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

larsk

Sitat fra: Fanafjord på tirsdag 29. mars 2016, klokken 20:38
Kjører daglig til jobb. T/r er 40 km. 250 m høy bakke både opp og ned. Nå i vinter står det rundt 100 km på display. Skrur jeg varmeren på detter det til ca 65 til 70 kom. Om sommeren var det 120 ved fulladet batteri. Tror det er vinterdekkeene som trekker mye. Bilen er 2015 modell med ca 12000 km.

Ca samme på min. Estimatet begynner å bli litt mer optimistisk nå som det er litt varmere i været og varmeapparatet ikke konstant står på max :)

(og ja, det er nok hovedsaklig pga vinter, og ikke dekka :) )
2015 Mitsubishi i-Miev
Elektrisk motorsag
Elektrisk tannbørste

PionerThink

Samme på min også ;D
Men jeg har piggdekk så det er nok en kombinasjon av vinter- og dekk som har øket estimert rekkevidde til godt over 100 km nå mot rett under tidligere :)
Dette baserer jeg på at det har vært nattefrost de siste dagene med sommerdekk, så bidraget fra værgudene har ikke vært til batteriets fordel om morran ::)
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

TB

På min 2012 modell viser det 142-146 km (idag 146) no i desse dager. Har 12 grader på batteri idag.
Med nye vinterdekk (kjøpt januar 16)
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

SteinHolstad

Sto 149 på min idag.  Imiev 2015 modell - med 13K på telleren.  Da ingen varme på men forvarmet bil, vinterdekk - piggfrie.  Var inne på 1 års service med batterikalibrering for ca 1 md siden.
2015 - Mitsubishi imiev

Knesaren

Hentet min helt nye iOn på torsdag. Den står ute uten forvarming/motorvarmer og har aldri vist over 121 når den er fulladet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA