Elektrisk sportsbil fra 1959

Startet av POSi411, fredag 06. august 2010, klokken 15:19

« forrige - neste »

POSi411

POSi411
Jessheim
2008 Th!nk City Zebra med soltak og rødt interiør

El rayo

Mye interessant i dette nummeret av Popular Science fra 1959; oppladbar lommelykt med NiCd batteri, "amazing new fire alarm" som nå er påbudt i alle hjem, Lucas introduserer et 12V startbatteri med felles lokk på alle 6 cellene som gjør det enklere å etterfylle vann.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Baltor

Ja NiCd er ikke en ny oppfinnelse, jeg har en østtysk AVVO 250ccm motorsykkel fra 1954, den hadde originalt 6v NiCd batteri til lys og tenning.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

elektrolux

Sitat fra: Baltor på tirsdag 10. august 2010, klokken 18:49
den hadde originalt 6v NiCd batteri til lys og tenning.

Hadde?  45 år er da ingenting for et NiCd batteri :D

Hvor har det blitt av?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Baltor

45? hmr
Jeg har hatt denne motorsykkelen ganske lenge, men NiCd batteriet var byttet ut med et blybatteri allerede da jeg kjøpte den for 200 kroner. Så i verkstedhåndboken, som jeg fant på nettet nylig, at den skulle ha NiCd.
Blybatteriet var av typen sort bakelittkasse med bek til toppforsegling. Det har gått et par stykker av disse, men de er umulige å få tak i nå. Kanskje noen vet om batterier med gammelt utseende?
Grunnflate 80x90mm, høyde ca 150.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

hens

Hei Baltor,
hva var kapasiteten på originalbatteriet?
Jeg har noen nicadceller på 7 Ah  med dimensjon Ø=32 L=90.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA