Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reise DANMARK: Hirtshals - Flensburg

Startet av KrisHo, onsdag 18. mai 2016, klokken 13:58

« forrige - neste »

KrisHo

Hei

Jeg reserverte min Model X i 2012 og betalte da depositum i Euro (4000€). Dette tilsvarer etter dagens kurs ca 38.000 NOK.

Tesla vil trekke fra 30.000 NOK fra sluttregnigen. Dette mener jeg er feil. Jeg har betalt 4000€ og omregningen til NOK bør skje etter dagens kurs/ved oppgjør, og ikke 2012 €-kursen.

Jeg tok valutarisikoen med totalpris.
Tesla tok valutarisikoen med depositumet. Depositumet mener jeg kan anses som at Tesla fikk et "rentefritt valuttalån" på 4000€.

8000 NOK er ikke en stor sum sett i sammenheng med den totale prisen. MEN penger er penger.
Hvordan er omregningen for de som betalte 30.000€ for Signatur serien? Her vil det være ca 80.000 NOK i prisforskjell for de som reserverte i € hvis Tesla regner om et 2012 kursen kontra dagens kurs.

Jeg har lest kontrakten og kan ikke finne noe om dette emnet. Har noen av dere andre vært bort i problemstillingen?

turfsurf

Depositumet skal trekkes fra sluttsummen i den valutaen det ble betalt i. Så enig med deg, dagens kurs i Euro skal benyttes.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

acschmi

Bare kanseller, så tjener du de 8000 NOK slik som jeg!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA