Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny ConnectedDrive!

Startet av Rapid, onsdag 18. mai 2016, klokken 11:35

« forrige - neste »

Rapid

Mahindra har visstnok planer om å lansere den nye modellen i Europa i løpet av året.

Snerten bil

http://mahindrareva.com/

nofuelno

Sitat fra: Rapid på onsdag 23. mars 2016, klokken 15:44
Mahindra har visstnok planer om å lansere den nye modellen i Europa i øpet av året.

Snerten bil

http://mahindrareva.com/
Joda, de viste frem denne første gang i 2009. Den som venter får se...
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

nr1rayner

Den er visst i salg i England, Mahindra e2o Ligger flere YouTube filmer, bl.a. av Fully charged med Robert Llewellyn. Ser jo ut som et lovende fartøy, men hvorfor i all verden har den ikke kommet til Norge?
J1772 og Chademo, 4 seter, frunk og lite bagasjerom. Registrert som bil, så bl.a. kollisjonssikkerhet er nok bedre enn de gamle.

Prislapp i UK er ca 13.000 GBP
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

sylwester

Jeg tror det ikke før jeg ser det. Envirobil har fortsatt på sine websider at NXR kommer i 2013.

Den veier 830kg så hvis de spanderer litt større batteri enn opprinnelig planlagt og registrer den som elektrisk motorsykkel så vil jeg si den kan konkurrere med trillingene, men som bil ville jeg nok heller satset på en trilling.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

nr1rayner

Www.mahindrauk.com ser da ut som man får kjøpt der. Den har visst mye utstyr som fully loaded, endel som Leaf mangler.. Men ja, en ny trilling er nok mer bil uansett.  Samme blir egentlig med mopedbilene også, hadde de kostet 50-60 splitter ny kunne det vurderes, men selv de ligger jo godt over 100. Vs en mopedbil hadde det jo klart blitt en Mahindra  ;) sett at det ikke er førerkort som stopper selvsagt..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

sylwester

Det er forskjell på mopedbil (Twizy 45) og de elbilene som er registrert som motorsykkel (Buddy, Revai, Twizy). Tror ikke det er lurt å snakke om mopedbiler siden de er lite relevante.

Det ser ut til at e2o blir klassifisert som bil og da blir den konkurrent med trillingene.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

nr1rayner

Nå tenkte jeg ikke bare på Twizy, men også de diesel-drevne.
Hvis du ser litt mer romslig på det:

Poenget var billig transport fra A til B.

Da tenker man ikke nødvendigvis bare elektrisk, selv om det selvsagt er å foretrekke.
En mopedbil kunne vært et alternativ som bil nr2 for mange, men de koster nesten like mye som en småbil, Picanto, i10, Up ? osv.. Så derfor har de priset seg ut av markedet.

Skulle gjerne prøvd Mahindra  :)
Men der igjen, selv om den nok har mye stæsj blir neste steg, trilling, nok mye mer bil. Så havner prisen på en Mahindra tett oppunder trillingene vil den også prise seg ut av markedet..

Twizy er noe jeg har vurdert, men i og med at man tross alt bor i Norge og den ikke tilbyr varme blir den uaktuell..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

nr1rayner

Forøvrig, har Mahindra vært registrert som "MC", ville jeg bare sett på det som et pluss. Avgifter vil komme på elbiler, men moped, mc osv er nok fredet i all tid  ;)
Men det betinger vel at vekten er lav og det går jo gjerne ut over sikkerhet og utstyr..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

sylwester

Spør du meg så er et fremkomstmiddel som bare kjører i 45km/t mye mer trafikkfarlig enn en som kun går til 80km/t i tillegg til at man ikke kan ha med passasjer.

Det er jo ut til at e2o kunne blitt registrert som MC. At den kunne vert registrert som bil er et pluss siden den da er like sikker, men som MC ville den slått de andre MC-elbilene på komfort og sikkerhet.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA