Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbilsalget måned for måned

Startet av egolfer, søndag 15. mai 2016, klokken 20:21

« forrige - neste »

egolfer

Hei! Kjører alltid ECO og hver gang jeg starter bilen må alltid bytte fra normal til eco. Noen som vet hvordan å endre dette? Takk!
VW eGolf 2016 med VP

David Skov Hansen


elektrolux

Glad for at det ikke er slik på e-Up.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

zyp

Er det egentlig noe å hente på å kjøre i eco mode?

Helga for et par uker siden kjørte jeg fra Stavanger og ned til sørlandet og tilbake igjen, ca 300km hver vei. Kjørte ned etter jobb på fredag, normal mode hele veien og endte med et snittforbruk på 16.8kWh/100km. Når jeg kjørte tilbake på søndag bestemte jeg meg for å teste og kjørte i eco mode hele veien og endte med et snittforbruk på 17.0kWh/100km.

Nå kan det selvfølgelig være at variasjon i utetemperatur mellom fredag og søndag spiste opp alt jeg tjente på å kjøre i eco mode, men så langt er jeg ikke overbevist om at det har noe for seg.

jensjacob

Sitat fra: zyp på tirsdag 22. mars 2016, klokken 09:59
Er det egentlig noe å hente på å kjøre i eco mode?

Nå kan det selvfølgelig være at variasjon i utetemperatur mellom fredag og søndag spiste opp alt jeg tjente på å kjøre i eco mode, men så langt er jeg ikke overbevist om at det har noe for seg.

ECO gør ikke noget som du ikke allerede selv kan gøre i din egen kørestil. Hvis du i forvejen kører pænt i Normal mode så er der ikke noget at hente. Det eneste ECO gør er at drosle ned på bilens speeder respons hvilket selvfølgelig er en hjælp til dem der ikke har lært eller ønsker at moderere sig selv på den front. Det er muligt at den også lægger en dæmper på varmekomforten ligesom ECO+. Det ved jeg ikke.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

jensjacob

...Så du ved du er en habil og sparsommelig elbilist når der ikke er noget at hente ECO mode.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

assc

Svakere effekt på varmeapparatet i ECO også ja.

jan-c

Redusert motorkraft (husker ikke hvor mye), redusert maks hastighet til 115 km/t. Mindre livlig bil. Vær obs hvis du skal kjøre forbi noen, nedsatt akselerasjon. Kan løses ved kickdown på pedalen.
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA