Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Horisont Kjøpesenter

Startet av lunitiks, søndag 15. mai 2016, klokken 11:24

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Råde på torsdag 24. mars 2016, klokken 17:57
Du har nok rett. Uttalelsen var nok ikke myntet på kundegruppen de har sett ut for model 3. Jf "affordable". ;D

Neppe ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

RoadRunner

Jeg reserverte min Model S i 2010. Da sto det at begge parter kunne kansellere "FOR ANY OR NO REASON" i kontrakten.
Ingen av oss kansellerte og jeg fikk levert bil i august 2013 (som forøvrig har det laveste VIN-nr i trøndelag).
Dette er et rentefritt lån til et firma med gode intensjoner, og hvor de som kompensasjon forsøker å gi deg som kjøper en mulighet å komme langt fram i køen - men uten noen som helst garantier.
Tror kanskje jeg stiller meg i kø - hvis den blir i nærheten av Model S, så blir dette også et behagelig og flott kjøretøy!
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

krl

Hvis denne får hengerfeste, så blir det reservering! Men det er kanskje lite trolig...?

leafster

Noen som vet om det vil være mulig å havne lenger framme i køen ved oppmøte i butikk her i Norge? Eller er det nettreservasjon som gjelder?

SunSeeker

Sitat fra: leafster på lørdag 26. mars 2016, klokken 08:55
Noen som vet om det vil være mulig å havne lenger framme i køen ved oppmøte i butikk her i Norge? Eller er det nettreservasjon som gjelder?

Du kan møte opp klokken 06.00 på butikken, men i mellomtiden til klokken er blitt 10.00, når den åpner, har nok 20-30tusen allerede reservert før deg på nett.
Tror personlig at tidspunkt for reservasjon, likt med S og X, ikke alltid har så mye å si. Har med hvor kjappt du bekrefter en ferdig spekket bil. Men selv der var det vel litt hipp som happ på X iallefall ifølge enkelte på TMC..
Nett reservasjon er nok det beste foreløpig tenker jeg. Blir nok en våkenatt for å følge med her også......

Amoss

Sitat fra: SunSeeker på lørdag 26. mars 2016, klokken 09:13
Du kan møte opp klokken 06.00 på butikken, men i mellomtiden til klokken er blitt 10.00, når den åpner, har nok 20-30tusen allerede reservert før deg på nett.

Det tviler jeg sterkt på, siden reservasjon i butikk starter om morgenen den 31. mars (lokal tid), mens nett-reservasjonene ikke vil åpne før 8:30 PDT (altså godt ut på morgenen den 1. april norsk tid).

... men hvor mye denne tidlige reservasjonen har å si i praksis har du nok helt rett i at kan diskuteres...
- Ansatte hos Tesla og SpaceX får prioritert fremfor ikke-ansatte. Om dette gjelder i Europa/Norge vet jeg ikke. Er uansett neppe så mange SpaceX ansatte her ;)
- Nåværende eiere av Model S og X vil få prioritert overfor ikke-eiere.
- Godt utstyrte biler blir prioritert fremfor mindre godt utstyrte biler.
- De kommer nok også denne gang til å "batche" produksjonen etter kriterier vi ikke umiddelbart kjenner eller forstår.

... men med alt annet likt vil jeg nok tro at en tidlig reservasjon vil gi deg en mulighet for en tidligere levering enn en senere.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Car for a Civilized Age

Sitat fra: SunSeeker på lørdag 26. mars 2016, klokken 09:13
Sitat fra: leafster på lørdag 26. mars 2016, klokken 08:55
Noen som vet om det vil være mulig å havne lenger framme i køen ved oppmøte i butikk her i Norge? Eller er det nettreservasjon som gjelder?

Du kan møte opp klokken 06.00 på butikken, men i mellomtiden til klokken er blitt 10.00, når den åpner, har nok 20-30tusen allerede reservert før deg på nett.
Tror personlig at tidspunkt for reservasjon, likt med S og X, ikke alltid har så mye å si. Har med hvor kjappt du bekrefter en ferdig spekket bil. Men selv der var det vel litt hipp som happ på X iallefall ifølge enkelte på TMC..
Nett reservasjon er nok det beste foreløpig tenker jeg. Blir nok en våkenatt for å følge med her også......

Dette var litt unøyaktig og stemmer ikke med det Tesla har kunngjort siste uken. Fakta er: du kan reservere Model 3 i din lokale Tesla butikk, når denne åpner torsdag 31. Mars. Skal du reservere på nett, må du vente til reveal eventet begynner, det vil si grytidlig 1. April. Skal du komme tidlig i reservasjonskøen, lønner det seg altså å møte opp i butikk. Det hjelper også å være Model S/X eier, da disse får forrang.

Tesla vil gruppere køen etter geografiske soner, det vil si at Europa blir en sone. Leveringene vil begynne i California og gå østover mot Norge etterhvert som produksjonen tar seg opp.

Noen som tror det blir kø ved butikkene på torsdag?

SunSeeker

Riktig. Jeg har nok misforstått teksten jeg leste i mailen. Det blir forskjellige køer for hver region. Gikk utifra at amerikanske tider ble regnet om til europeisk tid. Beklager det.
DA kan det nok bli Apple tilstander og lange køer foran lokalene ja. Sovepose og liggeunderlag tenker jeg.

Amoss

Sitat fra: Car for a Civilized Age på lørdag 26. mars 2016, klokken 09:35
Noen som tror det blir kø ved butikkene på torsdag?

Det er mye snakk om å stille seg i kø ved butikkene i USA/Canada, men ikke hørt så mye om det her i Europa. Har litt problemer med å se for meg trauste nordmenn legge seg i sovepose i snøen :p Men kanskje de blir sittende i kø med fossilbilen gående på tomgang hele natta for å holde varmen slik at de kan bli utslippsfrie så raskt som mulig ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Havebigfun

Det blir neppe lange køer- de som har vært med en stund vet at det er høyst usikkert om man får bilen en dag tidligere ift at man tegner på internett. Jeg var en av de første til å bestille P85D- noe som førte til at bilen ble stående på lager og ventet i ukesvis på baksetene. Den ble levert medio mars- selv om produksjonsstart var romjulen 2014 og etter bilene som hadde produksjonsstart 4 uker senere.
Enda lenger tilbake så vi at en del sig-S ble levert etter prod-S. Tegning som en av de første gir sannslynlig ikke en av de første bilene i Norge med mindre man heter Hauge eller er annen kjendis.

Øyvind.h

Ja det er vel fortsatt X-sig'er som ikke er levert ut, mens produksjons X'er med rett utstyr er levert.

Mtp volumer må det en helt annen skala av testing til enn X og S har sett. Så lenge de sørger for det er det OK å være først :) Men X blir det ikke på meg før de har produsert noen titusener....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013


Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Teslanewbie

M3 kan reserveres fra 0900 ved SC i Norge fra 31/3 og på nett fra 0500 den 1/4 .

Tipper noen begynner å køe straks i norge :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

thilo

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 29. mars 2016, klokken 19:23
M3 kan reserveres fra 0900 ved SC i Norge fra 31/3 og på nett fra 0500 den 1/4 .

Dette stemmer ikke helt. Model ≡ kan reserveres i butikker i Norge fra 31.3., i servicesenter tar dem ikke imot reservasjoner. Mao. ikke noe vits å dra f.eks. til servicesenteret i Tromsø  :(
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA