Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rust på understell I-MIEV

Startet av TRM, søndag 15. mai 2016, klokken 09:14

« forrige - neste »

Goku

Det høres ut som plastikk/metall mot plastikk. Jeg trodde først det var en løs klips som dirret borti panelet men det skal visstnok være utelukket.

Kan kanskje være sluttstykke på en ledning som vibrerer mot noe, men lyden virker for høyfrekvent for det. Uansett hvor jeg klemmer eller trykker så er lyden der, så jeg tror den må sitte litt lenger "inni" dashbordet et eller annet sted
Grå s85d

Ronlane

Det kan muligens være løse knapper på rattet

Elkjell

Ny knirk / gnissing

På min bil er midtkonsollen så nærmt førerseteryggen at de tar i hverandre når jeg lener meg bakover.
Dette gir en ekkel knirkelyd ved kjøring. På den andre siden er det 3-4 cm klaring mot passasjersete.
Har tatt det med på liste til servicebesøk.
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

lunitiks

NextGen-seter, @ElKjell? Har sett dette på andre biler. Kjipt at det blir ulyder av det ogå
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

MikeLevy

Sitat fra: Elkjell på onsdag 08. juni 2016, klokken 20:28
Ny knirk / gnissing

På min bil er midtkonsollen så nærmt førerseteryggen at de tar i hverandre når jeg lener meg bakover.
Dette gir en ekkel knirkelyd ved kjøring. På den andre siden er det 3-4 cm klaring mot passasjersete.
Har tatt det med på liste til servicebesøk.

Denne har jeg også, forferdelig irriterende. Gjør at jeg sjelden orker å kjøre uten musikk på.
Er nextgen-sete. Ikke sagt i fra til Tesla enda, men skal definitivt tas på neste service.
Noen som vet hvordan de løser dette?
Hentet min 70D 13/08/15. Alt utstyr minus barneseter bakerst og 21"
En fantastisk bil

lunitiks

Redd for at akkurat denne løses med "could not reproduce"....
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cookie Monster

#36
Får til svar at man er en feit jævel og ikke noe feil med setet. Setet er nok laget for små jenter på 40-50kg ;D

Jeg kjører med en mikrofiberklut trykt i mellom setet og midtkonsoll.
2015 P85D

Muffinman

Tror de smører på noe lurium mellom der for å fjerne knirkingen.

Thomas Magnussen

Fikk beskjed av Tesla Bergen at de har smurt noe mellom, at det SKAL ta borti.
Det er jo latterlig da det ikke var sånn på BMWen, Saab, eller andre biler jeg har eid.

Heller ikke på Volvo V40 lånebilen til Tesla.

Men siden de ikke har løsning på problemet så sier de "skal være sånn".

Premium interiør .... artig å bli mobbet av Leaf eiere, de kaller bilen min P85D "knirk"...
P85D mars 2015

Elkjell

Jeg har standard skinnseter , kke nextgenog jeg er ganske liten - fyller ikke ut ryggen i bredden.
her snakker vi også "hard to not reproduce...
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

Dag A.

Sitat fra: Elkjell på onsdag 08. juni 2016, klokken 20:28
Ny knirk / gnissing

På min bil er midtkonsollen så nærmt førerseteryggen at de tar i hverandre når jeg lener meg bakover.
Dette gir en ekkel knirkelyd ved kjøring. På den andre siden er det 3-4 cm klaring mot passasjersete.
Har tatt det med på liste til servicebesøk.

Denne er en gjenganger og kommer både i nye og eldre TMS.

En venn av meg har P90 med NG seter.  Han har problemet både på denne og sin forrige TMS (han har nok en korpulent kroppsstørrelse). 
Hos oss i en P85D med NG seter har vi også problemet, selv om ingen av oss i familien er over 75kg.

I min sier Tesla at de vil smøre noe på setet, selv om det er helt klar avstandsforskjell mellom sete på fører og passasjerside mot midkonsollen og at det heller burde være mulig å justere midtkonsollen slik at den sentrerer bedre.
Kunne vært interessant å måle avstanden fra midtkonsoll til f.eks dør på høyre/venstre side for å finne ut hva som faktisk har flyttet seg.  Om det er midtkonsollen eller vangen på førersetet.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Thomas Magnussen

Forøvrig så justerte de førersetet mitt ved å legge en skummgummi bit mellom setet og midtarmlene i en ukes tid. Mens de bytta motor forran, fikset soltake, byttet vinduer, byttet en aksling forran.

Værste er når man ser på service ordrer og slikt så fører de enkelte ting opp som goodwill, som om dette ikke er warranty.

Av og til lurer jeg på om jeg er gal som har en model3 reservasjon.
Kvaliteten på Tesla er jo litt....:)
P85D mars 2015

lunitiks

Sitat fra: Elkjell på onsdag 08. juni 2016, klokken 23:05
Jeg har standard skinnseter , kke nextgenog jeg er ganske liten - fyller ikke ut ryggen i bredden.
her snakker vi også "hard to not reproduce...

Hm. Jeg har også standard skinn, men her er det ingen touchy touchy. Virker som at du kan ha en sak, skjønt, jeg har hørt at tesla har formulert seg slik i garantivilkårene at knirk ikke omfattes. Blir de vanskelig med dette får du gi tilbakemelding her inne. Greit å vite hvor langt tesla er villig til å gå mht knirking i bilen
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

LASOL

Jeg har service førstkommende mandag hos Oslo Nord. Har stort sett småfeil på lista da. Knirk/kneppelyd fra udefinerbare steder i tak/dør/dashbord ved kjøring på ujevn vei. En ettermontert (av Tesla før utlevering som ny) midtkonsoll som går i oppløsning av seg selv, skinn i setepute  på passasjersete som løsner uten at det nesten brukes, og løs seterygg på førersetesom gjør at den gnisser mot koppholderen på førersiden. Hos meg er det også god klaring på passasjersiden og null på førersiden.  Ellers er det sjekk om det er riktige bremser på bilen. (nordisk? utgave) Jeg kjørte rett ut i kryss flere ganger i vinter uten bremseeffekt. Og siste ting er om motorene på bakdørvinduene er stilt riktig. De må "åpnes" to ganger på vinteren for å få ruta nok ned til å få døren opp..

Kan komme tilbake med status etter den runden.
S 85d ap1 oktober 2015

Muffinman

Sitat fra: LASOL på torsdag 09. juni 2016, klokken 13:34
Ellers er det sjekk om det er riktige bremser på bilen. (nordisk? utgave) Jeg kjørte rett ut i kryss flere ganger i vinter uten bremseeffekt. .
Hører gjerne hvordan det går. Jeg hadde også noen ubehagelige opplevelser med 85D i vinter, men det det ble bekreftet på verksted at den hadde "riktige" bremser. Var tull med bakdørene allerede ved utlevering på min ved at glasset smalt i lista ved åpning. Her forstod jeg at det ble litt prøving før de fikk det til. Endte vel med bytte av styreboks.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA