Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppdatering i R-link.

Startet av Snowroller, lørdag 14. mai 2016, klokken 19:40

« forrige - neste »

Snowroller

För dem som har förhandsbeställt och fått inbjudan så gick det att se en blå Model X P90D i Alnabru idag.
Grå 85D

Blip

Jeg har booket plass på onsdag, men er usikker på om jeg skal reise (mange mil). Forhåpentligvis kan de som er der i dag og i morgen publisere så mye på fourm at jeg slipper. Skulle gjerne sett bilen selv, men reisen er dyr og lang...
* Er det tillatt med fotografier (og publisering)?
* Er det noen nyheter/overraskelser som vi ikke kan lese oss til på Elbilforum eller TeslaMotorsClub?
* Er det en presentasjon av nordmenn eller utlending (relevant i forhold til kulturelle forskjeller: les skiboks og hengerfeste, samt generell bruk og oppfattelse av hva en sUv skal brukes til)

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

asbkar

Vi som var der kl. 10.00 fikk beskjed om at vi fikk se den første falconwing-døråpningen i Norge! :)

Var nordmann som introduserte, og de hadde norske eksperter på forskjellige områder stående rundt bilen.
Ingen begrensinger på fotografering
Ingen "nye" nyheter om bilen.
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

petersv

Litt bilder her hadde vært på sin plass ;)

SunSeeker

Lurer på å reise ned Torsdag, men det er 60 mil med bil :o
Eneste jeg lurer på er om 6 seter er best for meg, men det er vel en 7 seter som er utstillt??

Til Dere som har vært der idag, Please keep the pictures comming!!!

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øyvind.h

Hersens iPhone bare trøbler.

Det var dog en egenskap jeg håper kommer på europeiske biler snart: ladeluke som åpner seg når man trykker manuelt på den. Dvs. den amerikanske elektriske ladeluken spretter selv opp når man trykker på den, og lukker seg når man dytter på den igjen. Slipper fjernkontroll :)

Sitat fra: SunSeeker på mandag 21. mars 2016, klokken 13:37
Eneste jeg lurer på er om 6 seter er best for meg, men det er vel en 7 seter som er utstillt??
7 seter ja. Hvitt interiør. Bilen fra Geneve.
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

kristmara

Sitat fra: asbkar på mandag 21. mars 2016, klokken 12:37
Vi som var der kl. 10.00 fikk beskjed om at vi fikk se den første falconwing-døråpningen i Norge! :)

Var nordmann som introduserte, og de hadde norske eksperter på forskjellige områder stående rundt bilen.
Ingen begrensinger på fotografering
Ingen "nye" nyheter om bilen.
Vi som var der kl. 12 fikk også beskjed om at vi fikk se den første falconwing-døråpningen i Norge! :)

Jonbjo

Hva slags interiør har den? Noen som har bilder av dette?
Model≡ Mars 19
Model X Oktober 2016
E-Golf 2015

torerikd

Samme bilen som i Geneve. Blå med hvitt veganer skinn. Premium pakke osv osv.
P85+, svart, grått skinn, pano, 21" grå, tech, park, vinter, lyd, luft, lys, sikkerhet, hattehylle, dobbeltlader og barneseter. Hentet 28/2

Bjoris

Hvordan er disse setene ifht next gen setene? Litt breiere sittepute?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Øyvind.h

Sitat fra: bjoris på mandag 21. mars 2016, klokken 20:40
Opplevde sitteputen som litt bredere. Muligens hjulpet av mykere sidestøtte.
Selve setet var også mykere. Kanskje fått litt tyn fra amerikanske kunder for setene i S``en som er hardere enn US folk er vant med :)
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

twinpeaks

Sitat fra: bjoris på mandag 21. mars 2016, klokken 20:40

Helt enig med Øyvind H. Setene ga meg (186, ca 95 kg) akkurat passlig sidestøtte. Mine standard-skinn-seter i 85D gir litt for lite, mens NextGen er for trangt for meg (greit en stund, men jeg antar at de er ubehagelig på langkjøring.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

KrW

Hadde en super tur fra Trondheim til Oslo på Model X forhånsdvisning i dag. Stor takk til twinpeaks som tok meg med som gjest. Han hadde fått invitasjon. Var også veldig glad for å møte Sigurdi og Satheesh der. De var på visningen før oss.

Tenkte å dele et par bilder og mål som jeg gjorde som jeg ikke har fått tydelig svar på tidligere. Det ene var høyde fra gulv til tuppen av sitteputa i andre rad. Synes de er så lave i Model S. Blir liksom bare rumpa som får støtte og knær opp i lufta. Målte høyde på Model S som var der til 28-29cm og på Model målte jeg ca. 40cm. Altså minst 11cm høyere. Fikk mye bedre kontakt med lår i baksetet der. Føler at baksetet på Model S passer bra til barn mens det i X vil være meget behagelig også for voksne. Setene var også en god del bedre å sitte i. Jeg er også enig med Twinpeaks om erfaringene med førersetet. Høyde på førersetet i Model X glemte jeg å måle. Målte bare i Model S, men det føltes som det var ca. like mye ekstra høyde på framsetene som det var i baksetene. Type 10cm+ høyere.

Et av de andre målene jeg gjorde var bakkeklaring på very high. Rundt 22.5cm på X og rundt 15cm på S. 7-8cm er en betydelig forskjell.

Et annet mål som jeg og mange andre har lurt på var det å få inn ski i Model X. Tar en copy paste av det jeg skrev i tråden om ski "Jeg etterlyste i en annen tråd om noen kunne tenke seg å ta med ski i skipose for å teste om vi fikk dem inn i Model X. Jeg ønsket helst ikke å ta med spesialbagasje på flyet. Takk til Kris79 som tok med ski i skipose. Veldig kjekt. Tror mange nordmenn har lurt på dette. Som 6 seter vil man kunne legge skiene rett inn i midten mellom setene. Som 5 eller 7 seter går skiene in på tvers om man kjører seterygg på ene siden i andre rad helt fram. Skiene vi prøvde var oppgitt 200cm (litt kortere i praksis pga. bøyen i front). Gikk veldig greit med disse skiene. Vil anta at man kan få plass til ski på ca. 210 på tvers. Om de hviler oppe mellom seteryggene vil man trolig klare enda litt lenger ski. Så om man vil ha ski inn i bilen, så vil det fungere med både 5, 6 og 7 seter."

Setene i tredje rad bygger opp ca. 20cm. Om man velger 5 seter vil man trolig få nesten 20cm x 70cm x 97cm ekstra lagringsplass i bagasjerommet. 6 seteren vil til gjengjeld ha plass mellom setene i midten.

Kanskje noen andre vil sammenligne høyde på førersete mellom S og X? Kanskje også lengde på sitteputa både i første og andre rad.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Blip

Ang. ski: Dette er en nødløsning!  :o Jeg aksepterer slikt i Leafen, men ikke i en bil til nesten 1.000.000,- Hvor skal femtemann sitte?

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA