Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: utkobling av air-bag passasjersete

Startet av Linda Olsen, fredag 13. mai 2016, klokken 14:39

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: elektrolux på søndag 20. mars 2016, klokken 13:05
Mangler stikket jord skal EVSE nekte lading. ( Selv om ikke alle gjør det. Eks Citroen Zero sine EVSE )
VW sin medfølgende kabel starter lading fint uten jord.
Jeg testet med overgang til ujordet bare for å se, og alt så normalt ut. Ladet dog bare i ca 5min før jeg fjernet overgangen (skulle jo bare sjekke).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

BMW har nå begynt å bruke disse samme kladdene, så da blir det Citroen, VW, BMW, og ganske sikker på Nissan som leverer kladder der en manuelt må sjekke for jord før lading. :o
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Electrix

Jeg lurer litt på hvordan en ladekladd skulle klare å sjekke jordingen. Eneste måten må vel være Zoe sin sjekk mellom fas og jord, men det fungerer ikke på IT nett.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Ingeniøren

Sitat fra: elektrolux på onsdag 23. mars 2016, klokken 06:17
BMW har nå begynt å bruke disse samme kladdene, så da blir det Citroen, VW, BMW, og ganske sikker på Nissan som leverer kladder der en manuelt må sjekke for jord før lading. :o

Så BMW har byttet leverandør av ladekladd som følger bilen ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

elektrolux

Sitat fra: Electrix på onsdag 23. mars 2016, klokken 08:52
Jeg lurer litt på hvordan en ladekladd skulle klare å sjekke jordingen. Eneste måten må vel være Zoe sin sjekk mellom fas og jord, men det fungerer ikke på IT nett.

Blir nok målt spenning mellom jord og fase med en liten last som er mindre enn at et jordfeilvern slår ut. Altså under 6 mA

Er spenningen noenlunde sentrert er det et IT nett, er spenningen 0 og 230V er det et TN nett.

Ikke alltid like lett å få dette driftsikkert. Sliter litt med enkelte av Ratio sine semiportable ladestasjoner, og det kan være grunnen til at mange spesifiserer at jordtesten må tas manuelt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

stefse

#20
Ladekladd i stikkkontakt på elbilforumet he he.
Den røde kluten er kommet til syne og oksene snøfter og skraper i bakken.

Har tenkt meg på fjellet i morra, og der har jeg tenkt å lade med ganske lang SKJØTELEDNING fra et SCHUKO stikk. Anlegget er svakt så jeg må nok begrense strømtrekket. Håper jeg overlever. Jeg har dessuten med uorginalt ladeutstyr som ikke er så kresen på å sette i gang lading, slik at sjansen er større for at jeg faktisk får ladet bilen, som jo er poenget..
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

elektrolux

Høres ut som både garanti og hele fjellheimen er i fare.  ;D

God tur!
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

aronesen

#22
Rent hypotetisk (selvsagt). La oss si at noen kobler til et type 2 stikk med type 2 kabelen sin. Så oppdages det at det er IT nett og vedkommende har mest lyst til å ha TN nett. Han eller hun tar da og kobler en type 2 til schuko adpter i enden på type 2 kabelen forran en bærbar trafo som trekker 16A. Er dette mulig? Rent hypotetisk...??

God påske.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Griffel

Sitat fra: aronesen på onsdag 23. mars 2016, klokken 12:09
Rent hypotetisk (selvsagt). La oss si at noen kobler til et type 2 stikk med type 2 kabelen sin. Så oppdages det at det er IT nett og vedkommende har mest lyst til å ha TN nett. Han eller hun tar da og kobler en type 2 til schuko adpter i enden på type 2 kabelen forran en bærbar trafo som trekker 16A. Er dette mulig? Rent hypotetisk...??

God påske.
Se: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,27287.msg465269.html#msg465269
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Rav4_EV

Sitat fra: stefse på onsdag 23. mars 2016, klokken 09:27
Ladekladd i stikkkontakt på elbilforumet he he.
Den røde kluten er kommet til syne og oksene snøfter og skraper i bakken.

Har tenkt meg på fjellet i morra, og der har jeg tenkt å lade med ganske lang SKJØTELEDNING fra et SCHUKO stikk. Anlegget er svakt så jeg må nok begrense strømtrekket. Håper jeg overlever. Jeg har dessuten med uorginalt ladeutstyr som ikke er så kresen på å sette i gang lading, slik at sjansen er større for at jeg faktisk får ladet bilen, som jo er poenget..

The freedom fighter strikes again ;D
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA