Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fremre hjullager?

Startet av Stig O, torsdag 12. mai 2016, klokken 23:56

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: JumboTour på tirsdag 22. mars 2016, klokken 17:46
Mulig du har rett i nok/min, men problemet med at folk ikke flytter bilen når batteriet er fullt kan jo bare løses med å starte nok/min takstameteret når lading er fullført.

I visse jurisdiksjoner må man ha konsesjon for å få lov til å ta betalt for strømmen, og mener det også gjelder her i Norge? Men å ta betalt for parkering/tilgang på strømkontakten er derimot uproblematisk.

Sitat fra: Joachim@sancon.no på tirsdag 22. mars 2016, klokken 17:14
Får du 30k av modell 3 + 10k modell s i Norge så tror jeg laderne i fellesferien vil være 100% fulle.

Innen man har 30k av Model 3 her i Norge har man garantert 15->20k Model S/X. M.a.o. behøver man ikke Model 3 for at det skal bli kaos dersom Tesla ikke gjør som Tesla har sagt: Bygger ut nettverket etter behov. Men uansett hvor mye man bygger ut så må man bare regne med at det blir kø noen steder på utfarts- og hjemfarts-dagene i påsken og lignede rush-dager. Har man ikke beregnet ekstra tid for kø på disse dagene - både på veiene, serveringssteder/toaletter og på stasjoner for påfyll av energi til fremdrift av bilen så å si uansett hvilken form man fyller denne energien i, så har man gjort en dårlig planlegging.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Quintilian

Angående utbygging av ladere...

Pratet med en av de som bygget ladestasjonen i Lyngddal for noen uker siden, og han kunne fortelle at de hadde fått nytt oppdrag om å doble kapasiteten der... Vet ikke når de evt. skal effektuere det, men tror ikke det er så langt unna...

turfsurf

Sitat fra: JumboTour på tirsdag 22. mars 2016, klokken 17:46
Mulig du har rett i nok/min, men problemet med at folk ikke flytter bilen når batteriet er fullt kan jo bare løses med å starte nok/min takstameteret når lading er fullført. F.eks. 10 kr/min ved fullt batteri, det får nok fart på folk. :) Man vil jo uansett bli varslet via app i god tid.
Her viser du at du ikke skjønner hvordan lading foregår. Man lader opp til 80% på under 30 minutt, 100% tar godt over en time. Skal man ha en kombinert prising så bør minuttprisingen slå inn ved 80% eller så.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

P85D

For oss som ikke bor i nærheten av SC er ikke gratis tilgang til SC ett krav. Jeg har kjørt på snart 40.000 km på min, og har antakelig ladet 20 ganger på SC i løpet av ett år i forbindelse med ferie-turer. Det hadde ikke gjort meg noe om det kostet meg eks 150,- eller tilsvarende å full-lade på SC for å slippe ekstra kost ved kjøp.

Det skal nevnes at jeg lader ganske ofte på Chademo og Type2 ladere som koster noen kroner. Sammenlignet med diesel/bensin forbruket jeg hadde med fosil bil er dette tilnærmet gratis.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA