Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke nok hydrogen til flere hydrogenbiler

Startet av nr1rayner, torsdag 12. mai 2016, klokken 23:14

« forrige - neste »

nr1rayner

Mulig det er en annen tråd med lignende problem, men sitter med mobilen så ikke så lett å søke seg gjennom.

Stod på offentlig ladeplass her om dagen og regnet med at bilen nesten var ferdig ladet da jeg hentet den. Ingen blinking i dashbord, hmm litt merkelig.. Men nei, den var langt fra ferdig, stod med 50%.
Gul bil med utropstegn kom opp, forsvant etter slå av-slå på bilen.
Javel tenkte jeg, sikkert den Leafen som kom etter meg som hadde vært uheldig og trekt ut min kabel og satt den inn igjen, bruker EVI og den starter visst ikke lading igjen i slikt tilfelle, må visst koble fra bilen.

Samme skjedde i dag, 2-3 ganger, men nå har ingen trekt ut kabelen, garantert! Altså, den slutter å lade og gul bil med utropstegn kommer opp ved første oppstart. Lader helt fint etter koble ut-inn.
Fikk opp en masse feilkoder med Leafspy. Flere som har vært borti samme problem på mynissan. Det var visst noen som har fått skiftet lader, men Nissan har visst kommet med en oppdatering som skal løse problemet..
Jeg har nå EVI nr.2, den første sluttet å lade, mest sannsynlig pga inntrengning av fukt i kladden, så lurte litt på om uoriginal kabel kunne være årsaken. Andre har visst hatt samme problem med Charge Amps. Andre har ikke spesifisert kladd, så regner med de bruker den originale..

Legger ved screenshot med mine feilkoder. De fleste er relatert til ladeproblemet slik jeg forstår det.
Hører med Witro til uka, så får vi se om de har et ess i ermet ;-)
Litt kjipt å MÅ ha x % strøm for å komme gjennom dagen og finne ut at, neida, lading stoppet 2 min etter den ble plugget inn...
Dette problemet kan visstnok oppstå 2 min etter at du plugger inn, eller 2 timer etter. Mao ikke noe man sitter og følger med på ;-)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

lifern

Jeg har prøvd flere EVI kabler. Samme problem. Den siste tok fyr i kladden.
Anbefales ikke.
SVART EUROLEAF 2013

nr1rayner

Sitat fra: lifern på søndag 20. mars 2016, klokken 09:24
Jeg har prøvd flere EVI kabler. Samme problem. Den siste tok fyr i kladden.
Anbefales ikke.
Hvilken kabel bruker du nå?
Kun ladestopp med EVI?

Etter det jeg leste er det et problem med bilen og ikke kabelen..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

lifern

Husker ikke hvor jeg kjøpte den jeg bruker nå. Det er fast 16 med kladd.
Når jeg tenker meg om, så har faktisk den stoppet et par ganger, men ingen gul bil.Drog ut støpsel og satte inn igjen. Da ladet den hele veien uten stopp.
SVART EUROLEAF 2013

Trekkoppbil

Jeg kjøpte 3-kina-EVSEr for halvannet år sida.
Nå virker kun 1 av dem.

Jeg har hatt mange Panasonic-kladder, og det har aldri vært problem med dem. Bortsett fra en av dem som er låst til 16A, så jeg ikke får justert strømmen.
Kladdene er tunge, og de kan være dyre, men jeg tør ikke bruke penger på noe annet.

Mobilt elektronisk ustyr, bør ha millitære spesifikasjoner, hvis det skal virke over tid, og man er avhengig av det til et kjøretøy.



gyathaar

Har opplevd det samme 2-3 ganger med ladestasjonene i munkegata i trondheim (der man bare plugger dem rett inn i bilen)
(Relativt stor prosent da jeg kanskje har ladet der 15-20 ganger maks totalt)

elektrolux

Sitat fra: lifern på søndag 20. mars 2016, klokken 09:24
Jeg har prøvd flere EVI kabler. Samme problem. Den siste tok fyr i kladden.
Anbefales ikke.

Disse kladdene har dårlig vanntettning. Derfor bør de med jevne mellomrom dreneres. Fabrikken har nå gått over til ny innpakning. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

lifern

Jeg har aldri brukt mine utendørs, så det er ikke vann som er årsaken.
SVART EUROLEAF 2013

nr1rayner

Min første EVI hadde tatt inn vann. Sluttet å lade etter hvert, men jeg kan ikke påstå at det var fukt som var problemet. Den stoppet aldri ladingen slik den jeg har nå har gjort,men bare sluttet å lade i det hele tatt.
Den jeg har nå begynte nå å dugge i displayet, så åpnet den i dag. Ser ut som det kommer inn vann rundt selve kladden, ikke rundt kabelen som jeg først trodde.  Ligger ei pakning rundt der, men den er nok for dårlig. Var sånn ca ei spiseskje med vann inni der.  Duret på med silikon så nå bør det bli bra ;-)
Får se om feilen oppstår igjen så får jeg vel gå tilbake til den originale ei stund.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

elektrolux

Problemet er nok at EVSE deles rundt kabelinntaket. Den nye versjonen har hull for muffen, og tetter derfor bedre.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Jako

#10
Jeg har også opplevd det samme. Har kjøpt nytt type 2 32 A lade kabel og på enkelte av den offentlige ladestasjonen på Gangstueveien opplever jeg stadig at den stopper å lade etter ca 2 minutter. Da kommer den gule varselbilen frem. Det merkelige er at andre biler som lader på samme ladestasjon med menneske lade kabel lader uten problem. Så jeg vet ikke om det er ladestasjonen det er feil på eller lade kabelen min, eller bilen men den siste tror jeg ikke er.
Nissan Leaf Tekna 2014

nr1rayner

Sitat fra: Jako på lørdag 09. april 2016, klokken 23:58
Det merkelige er at andre biler som lader på samme ladestasjon med menneske lade kabel lader uten problem. Så jeg vet ikke om det er ladestasjonen det er feil på eller lade kabelen min, eller bilen men den siste tror jeg ikke er.
Da snakker du om biler som ikke trenger overgang? Altså e-Golf, Zoe osv..?
Det blir nok da ikke relevant, men hvis du snakker om Leaf som bruker samme kabel som deg blir det noe annet..

Av den info jeg fant er det en oppdatering til Leafen for dette problemet. Etter at EVI-kladden min ble åpnet, tørket og fikk en god runde med silikon har det ikke vært noen problemer.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA