Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Frirulling (uten regen)

Startet av KrW, torsdag 12. mai 2016, klokken 09:31

« forrige - neste »

KrW

http://electrek.co/2016/03/18/tesla-model-s-test-vehicle-autopilot-lidar/

Noen har sett en Model S i San Fransisco som tester en avansert autopilot/autonom hardware-pakke. Artikkelen sier det er uvisst om det er Tesla selv som tester utstyret, eller om det er noen andre som bruker deres bil for å teste. Trolig er det blant annet Lidar sensor. I artikkelen så står det at Elon Musk ikke tror Lidar er nødvendig for autonom kjøring. Jeg planlegger egentlig å bestille Model X i løpet av mars. Krysser fingrene for at noe oppdatert autopilot hardware kommer før bilene kommer til Norge. Håper på noe i forbindelse med lansering av Model 3, men er redd det er lengre unna.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Amoss

Sitat fra: KrW på fredag 18. mars 2016, klokken 17:26
Artikkelen sier det er uvisst om det er Tesla selv som tester utstyret, eller om det er noen andre som bruker deres bil for å teste.

Snodig at de ikke tok bilder av regnummer, så kunne man alle fall fort sett om det var Tesla's bil eller ikke...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

o.b.lix

De gjorde det og det var privat-skilt og ikke forhandler/produsent-skilt hva nå enn det betyr.
https://www.reddit.com/user/stevep98

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Amoss

Sitat fra: o.b.lix på fredag 18. mars 2016, klokken 20:46
De gjorde det og det var privat-skilt og ikke forhandler/produsent-skilt hva nå enn det betyr.

Ok, leste bare - og så bare på bildene til - artikkelen som var linket.  Siden bilen ikke bruker Teslas produsent-skilter, så antar jeg at det ikke er Tesla som prøver ut dette...
ReservationId 364902

Havebigfun

Jeg synes dette var svært spekulativt- Teslaansatte er ikke dumme- det er ikke unaturlig å teste med "fremmede" skilt- her er det mulighet for at noen strateger planter feil spor.

Amoss

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 19. mars 2016, klokken 09:04
Teslaansatte er ikke dumme- det er ikke unaturlig å teste med "fremmede" skilt- her er det mulighet for at noen strateger planter feil spor.

Sant nok, så jeg sa også at jeg bare antok. Men så langt har alle observerte (og identifiserte) test-"mules" på offentlig vei brukt det samme offisielle fabrikant-regnummer som tilhører Tesla.

Her er linker til noen bilder av Model S og Model X med samme regnr (men ikke samme skilt):
Model S
Model X Sort
Model X Hvit

Merk bokstavene "MFG" loddrett til venstre som visstnok skal identifisere dette som "fabrikantskilt".
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA