Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor kjøper dere Sommer/vinter dekk.

Startet av kodalse, torsdag 12. mai 2016, klokken 01:35

« forrige - neste »

Klykken

Sitat fra: tomrh på mandag 21. mars 2016, klokken 10:05
Men jeg tror det var EV Power som nølte siden dette ikke er noe knutepunkt og at de heller ønsket lokasjoner på Grong og Namsos pga. lønnsomhet.
Grong har fått universell hurtiglader rett ved Teslas SC. Driftet av Fortum.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

kodalse

En liten oppdatering på samme tur andre helga i september.

Jeg bestemte meg for å kjøre turen fra Trondheim til Ålen med Leafern igjen (alene denne gangen også)
Forberedelse, ta av takstativ! Dette trekker strøm.
Luft fyllt til 3,2 bar i alle dekk.
Denne gangen ingen stopp på Støren for å "etterfylle" strøm.
Handlet på turen oppover på Kiwi samtidig som jeg hurtigladet opp til 86% (228GIDs for de som har LeafSpy).

Så begynner stuntet. Lirker meg forsiktig retning Sandmoen og ned på E6 kjører i ECO, med varme avslått (2012 mod med "varmemod")
utetemperatur ca 14 grader og tørre veier.

I 90-sonen forbi Melhus gasser jeg på til 110 på nåla (lavere GPS) for å ligge i dragsuget litt bak bilen foran.
Holder flyten i trafikken med å ha en bil foran hele turen.
Ved ankomst Støren har jeg 165GIDs igjen (erfaring fra tidligere turer tilsier 140GIDs forbruk fra Støren til Ålen)
Dundrer videre i følge med trafikken, men aldri først i køa.
På et langstrekk før Langlete stasjon http://1881.to/0e27fA(point of no return, siste sakteladingsmulighet før Røros) blinker bilen foran meg forbi.
Holder fortsatt 86km/t (80 på GPS) resten av veien.
Varsel om lite batteri like før tunellen i Svølja http://1881.to/T70N6P
Både LeafSpy og GOM sier at det fortsatt er nok power til å nå frem til destinasjon.

En betraktelig mye mer morsom tur enn påsketuren med striregn og kulde!
Det har åpenbart noe for seg å ligge bak andre biler når det gjelder rekkevidde.
Lå forøvrig hele tiden bak vanlige personbiler, aldri trailer eller lastebil.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

tomrh

Sitat fra: kodalse på fredag 16. september 2016, klokken 15:44
Handlet på turen oppover på Kiwi samtidig som jeg hurtigladet opp til 86% (228GIDs for de som har LeafSpy).
Takk for rapport! Vår 12-mod har bare 233 GIDs fulladet nå, så denne turen ville aldri gått uten hurtiglader på Støren.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

kodalse

Hadde 35GIDs igjen når jeg ankom. Altså totalt "forbruk" 193 GIDs.
Fulladet får jeg fortsatt 251 GIDs :)
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

SoulEv

Hei,
Jeg spurte Fortum om hvordan det går med arbeidet om å få på plass hurtiglader på Støren. Fikk svar om at den var i rute og er da ferdig i November 2016. Nå slipper man å kjøre med hjertet i halsen fra Trondheim til Røros på kalde dager :)

kodalse

November blir en merkedag for oss trøndere som ferdes sør for Trondheim.
Vurderer å stille opp med Flagg (RBK) og Champagne på åpningen :D
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA