Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trøbbel med lagring av location på luftfjæring

Startet av ksandal, onsdag 11. mai 2016, klokken 23:19

« forrige - neste »

ksandal

jeg har kirkebo settet og rød og blå adapter pluss type 2 kabel.
Men hørte noe om at i danmark på noen hoteller, er det en annen "shucko"?  kan jeg ikke bruke vanlig den jeg har?
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

HelectriC

Tyskland klarar du deg vel strengt tatt på kun Supercharger. Chademoadapter for å være helt sikker. Danmark lignende sitasjon tenker jeg.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

o.b.lix

Sitat fra: FLK på fredag 18. mars 2016, klokken 14:21
Men hørte noe om at i danmark på noen hoteller, er det en annen "shucko"?  kan jeg ikke bruke vanlig den jeg har?

Alle schuko i danmark er annerledes enn våre, de har en tredje pinne til jord. Våre schuko kan brukes i danske, men da får man ikke jording. Finnes overgang.

http://www.harald-nyborg.dk/p1888/adapter-til-schuko-stik
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

ksandal

mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Havebigfun

I Tyskland er det mange ladestasjoner med Type 2 også. Type 2 kabel er kjekt- du får opptil 22kW om du har dobbellader, 11 kW uten.

MeTesla

VL

Hei!

Skal selv nedover i Europa snart. Sverige, Danamark, Tyskland, Nederland. Da kommer jeg meg greit rundt med type2, Chademo og SC lading om jeg forstår rett, men hvordan står det til med lade nettverket i Nederland? Har jeg behov for noe ekstra adaptere/overganger der?  :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Havebigfun

Tror det er de samme kontaktene der som i Tyskland- og her.
SC står dessuten tette. Rød adapter er også kjekt å ha med - mange som har 400V kontakter i Tyskland- både 16 og 32A.
Fortuen SC har det vært mest 16A rød UMC lading + noe Type 2 når jeg har vært i Tyskland.

Jejl

ksandal

har chademo, type 2 og original UMC med rød og blå adapter. + kirkebo pakken.
blir veldig overrasket om jeg får problemer :-) 
Satser på at turen er sikret.  skal vurdere den adapteren til dansk plugg med jording.

Takk for gode tips.
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

VL

Blir chademo, type2, rødt og blått adapter med på tur da. Hva er kirkebo pakken? Og hvor får man fatt i den?  :) Takk for hjelp!
Tesla model 3 reservert
2013 Leaf hvit
2013 Leaf blå - Solgt

GOS

Sitat fra: VL på lørdag 19. mars 2016, klokken 14:26
Blir chademo, type2, rødt og blått adapter med på tur da. Hva er kirkebo pakken? Og hvor får man fatt i den?  :) Takk for hjelp!
Du kjøper det av jkirkebo her på forumet. Søk på hans sider under kjøp og salg.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Trallalala

Synes ikke schuko-adapter er noe å vurdere, bare kjøp. Og ta 2 også, den er kjekk å ha til annet elektrisk utstyr som bør ha jording også. Du får et par stykk til under hundrelappen inkl. frakt.

Selv kjøpte jeg her. http://www.av-connection.dk/?PGr=1857&ML=1041

Rav4_EV

Før du investerer i et sett med overganger fra Kirkebø bør du kanskje vurdere behovet.

Det er ingen opparbeidede ladeplasser du trenger dette til. Dette fungerer fint der det er søppelkomprimatorer og annet industriutstyr som du kan låne kontakten til. Du må dog huske at det må spørres og antagelig betales for bruk. Det kan også være vanskelig å få aksept.

Har selv flere turer nedover europa bak meg og ved siden av supercharger er det type 2 og Chademoadapter som gjelder.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

VL

Takk for svar!

Ja, jeg bør vel egentlig vurdere behovet. Nå er jo det ytterst få dager i året jeg befinner meg nedover i Europa så kanskje det ikke er nødvendig med et spekter av diverse overganger og adaptere? Tenker at type2, chademo, blått + rødt og kanskje en overgang til schuko stikket holder..  :) ... Det er kun SC man får opp på navigasjonen i bilen, hvilke app bruker man for å se alternative lademuligheter når man er i utlandet?
Tesla model 3 reservert
2013 Leaf hvit
2013 Leaf blå - Solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA