Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: ikke automatisk lading v/ tilkobling

Startet av e-Gorm, onsdag 11. mai 2016, klokken 12:41

« forrige - neste »

e-Gorm

Noen som har fått til Wireless Apple CarPlay i sin e-Golf (MIB2)?
Altså bruke CarPlay med iPhone uten å koble til med kabel.

Iflg http://www.theverge.com/2016/1/8/10736810/volkswagen-apple-stops-wireless-carplay-demo-ces-2016 så ønsket Apple at VW lot være å demonstrere dette på CEC 2016.

Her er en oppskrift på hvordan en kan aktivere Wireless Apple CarPlay.
http://www.carplaylife.com/how-to/how-to-enable-wireless-apple-carplay/

mvh Gorm
Mvh e-Gorm.

VW e-Golf, 2016 mod,
18" Marseille felger med Pirelli Cinturato P7 225/45

Lassen

"At this current time of writing, there is no car or aftermarket system available that has wireless CarPlay enabled. I believe we will hear more about this in early 2016. As soon as this changes I'll update this guide, should the process change."

Tror nok ikke vi kommer til å få det på MIBIIen.
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

e-Gorm

Hmm, er det ikke riktig at Wireless Hotspot ble tilgjengelig på MIB2 ? Altså at en kan sette opp et WiFi aksesspunkt på bilens system, og så kobler din iPhone automatisk til dette når du kommer inn i bilen. Når en så aktiverer Apples AirPlay på mobilen så vil CarPlay vises på bilens MIB.

Jeg vet ikke, bare spekulasjon og ønsketenkning.
Har ikke engang mottar min nye e-Golf ennå, haha
Mvh e-Gorm.

VW e-Golf, 2016 mod,
18" Marseille felger med Pirelli Cinturato P7 225/45

Lassen

Stemmer at MIB2 har wifi aksesspunkt, men i oppskriften din som du linker i første innlegg så skriver de:
"4. From the CarPlay settings screen, if you have Bluetooth switched off, you'll be prompted to turn it on, to 'enable wireless CarPlay'."

Så kan virke som det skal gå over bluetooth og dermed ikke avhengig av wifi. Men det kan godt være du er inne på noe med at det kun er sw oppdatering som trengs, hadde vært kjekt! :)
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

Stikkkontakt

Sitat fra: gormnass på fredag 18. mars 2016, klokken 11:00
Hmm, er det ikke riktig at Wireless Hotspot ble tilgjengelig på MIB2 ?

Jeg har en e-Golf som er nesten 2 år gammel. Den har WLAN. Enten via SIM-kort i bilen eller via info fra SIM-kortet i telefonen min og såkalt rSAP.
Det er en importbil med Premium Bluetooth. Dette var ikke mulig å kjøpe i Norge den første tiden.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

sybo

noen testa dette å fått det til å funke?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA