Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Manglende/fraværende kundeservice

Startet av Muffinman, tirsdag 10. mai 2016, klokken 08:54

« forrige - neste »

runwatt

Har det samme på min 85D. Lyden kommer selv med svakt trykk på pedalen når det er kaldt, trenger litt mer trøkk når det er varmt. Har ikke fått det sjekket hos Tesla enda...
S85, Alt utstyr, svart, solgt...
85D, Alt utstyr, grå, mars 2015

pej

Tror ikke de klarer å finne en løsning som tåler belastningen. Jeg kjører alltid pent og bruker aldri maks gasspådrag. Vil helst ha bilen i mange år.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

P85D

Sitat fra: elbilertilalle på torsdag 17. mars 2016, klokken 08:40
Jeg har samme issue på min P85d. Tok video som viser godt problemet: https://goo.gl/photos/t2nY6TG32sdWiE9u9

Har vært inne 2 ganger nå men de klarer ikke å fikse dette :(
Identisk lyd som på min..
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

sveih

"Replaced left drive shaft" gjorde susen på min p85d

elbilertilalle

Mener at dem gjorde det samme hos meg første gang jeg var inne for dette. Men dem setter bare sammen delen inn som er der fra før. Lyden ble ikke borte hos meg
Model S P85DL - levert 31/mars/2015 (solgt)
Model X 100D - levert 29/juni/2017
http://dehnes.com

Cookie Monster

#20
Høres ut som feil på stikkaksling (driveshaft) eller høyre motorfeste på drive unit foran i de video eksemplene med "banke"lyder.

Noen av dere som har problemet er den produsert mellom sent desember 2014 til sent januar 2015? For er en service bulletin på at de første dual bilene hadde dårlige høyre motorfeste. Er også en på sway bar, men den skal ikke lage en slik lyd.


Er ingen ulyder i min P85D og har brukt min aktivt. Var med i flere street legal drag løp i fjor sommer og brukte opp sommerdekkene etter ca 14 000km pga mange akselerasjoner fra stillestående. Så virker nå å tåle hard kjør i det minste enn så lenge ;D Min er produsert i februar og har et VIN nummer som ikke er innafor noen av de som har problem med motorfeste og drive shaft. Problem med motorfeste er fra dual motor kom og til VIN 65000 ca.

Men noe av dette kan ikke være problemet på Muffinman sin nye bil da. At noen drive units blir feilprodusert er nok ikke til å unngå. Ihvertfall ikke med Tesla sin kvalitetskontroll :P
2015 P85D

P85D

Jeg har litt troen på motorfeste også, men vanskelig å si utfra lyden. Det kan også være dempertårn feste eller noe annet i forstillingen. Det virker som lyden er mest hørbar når luftfjæringen går fra høy til lav samtidig som man akselererer hardt. Det er absolutt ingen vibrasjoner i ratt eller bil.

Min P85D P67xxx kom med første batch til Norge i Februar 2015.

Det er tydelig det er flere med samme problem, så da regner jeg med Tesla finner en fix etterhvert. Tesla har visstnok hatt eksperter i Norge der de har montert kameraer og mikrofoner for å finne feilen.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

elbilertilalle

Dette med høyden var et veldig interessant poeng.  Kanskje det er derfor de ikke klarte å reprodusere den selv? Og kanskje det er derfor jeg hører den best etter jeg kjører hjemme fra eller av fra fergebåten? :) det skal jeg teste ut mer nøye... takk.
Model S P85DL - levert 31/mars/2015 (solgt)
Model X 100D - levert 29/juni/2017
http://dehnes.com

Thomas N

Har hørt klakking 2 ganger jeg også... Burde jeg være bekymret?
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

Muffinman

Da er denne løst for min del. Drivaksling høyre foran ble byttet og klakkingen er borte.

Dette var sikkert også årsaken til en slags
kakkelyd ved hjulspinn på glatta fra samme sted.

TRM

Sitat fra: Muffinman på onsdag 01. juni 2016, klokken 11:05
Da er denne løst for min del. Drivaksling høyre foran ble byttet og klakkingen er borte.

Dette var sikkert også årsaken til en slags
kakkelyd ved hjulspinn på glatta fra samme sted.
Drivaksling, høyre foran, er notert.

Har akkurat samme ulyden på min 85D. Oppstår ved markert pådrag i revers, og ved markert pådrag i drive (helst etter å ha rygget).
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Muffinman

Stemmer, og etter en akselerasjon skjer det ikke igjen før man har akselerert litt friskt bakover eller rygget opp en bakke. Tre-fire knekk når man gir på forover.

P85D

Begge drivaksler foran er byttet på min nå. Nå har jeg fått klakking ved litt brå rygging  :o

Må teste litt mer, men den opprinnelige lyden ved hard aks fra høy luftfjæring forsvant da sommerdekkene kom på. Høyre drivaksel ble byttet med vinterdekk på og den opprinnelige klakke-lyden forsvant ikke.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Muffinman

Har fremdeles et lite klakk som arter seg likedan, men det var visst normalt. Gutta på servicesenteret hadde testet på nybiler og det var visst likedan der. Hvis det ikke stemmer er ikke lyden plagsom, og det blir vel verre om det virkelig er noe feil. Så jeg bekymrer meg ikke over det.

TRM

Sitat fra: TRM på onsdag 01. juni 2016, klokken 20:27
Sitat fra: Muffinman på onsdag 01. juni 2016, klokken 11:05
Da er denne løst for min del. Drivaksling høyre foran ble byttet og klakkingen er borte.

Dette var sikkert også årsaken til en slags
kakkelyd ved hjulspinn på glatta fra samme sted.
Drivaksling, høyre foran, er notert.

Har akkurat samme ulyden på min 85D. Oppstår ved markert pådrag i revers, og ved markert pådrag i drive (helst etter å ha rygget).
Tekniker på Tesla Rud mente lyden var "driveshaft". Beskrev det som en form for mellomaksling mellom drivakslingen...? Blir tatt på neste reklamasjonstime.
Kjører til København fra Bærum neste helg. Satser på at det holder.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA