Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Enda mere ladeproblemer!

Startet av Milzit, onsdag 01. september 2010, klokken 17:29

« forrige - neste »

Spooz

Vi i Ferdinand Motor har mottatt ca 20 bestillinger på Model S så langt, det kunne nok ha vært fort det dobbelte eller mer hvis vi hadde vært kyniske, kun tenkt penger og ikke advart mot den faktiske risikoen som ligger i forhåndsbetaling flere år i forveien. Nå ser det jo imidlertid veldig mye lysere ut, spesielt etter at Daimler og Toyota har gått inn. En periode hadde vi over 15 telefonhenvendelser i snitt per dag, spesielt etter at Dagbladet og VG skrev at bilen skal koste NOK 350.000,-. Det er ingen tvil om at Model S er en vanvittig interessant bil, spesielt siden det ikke ryktes noen endringer i avgiftssystemet med det første.

Som nevnt får vi en god prioritet i reservasjonskøen på Model S, så langt har vi f.eks fått SS1 som blir europas første bil. Vi har også 4-5 andre blant de ti aller første, i tillegg har vi ca 10 biler blant de første 20 med Roadster prioritet. Grunnen til prioriteringen er køsystemet som benyttes, som er delt opp i fire. 1) Special Signature 2) Signature 3) Roadster Owner og til slutt 4) den "vanlige" køen som mannen i gaten vil havne i ved direkte bestilling.

Vi formidler bilen som ren konsulentbistand, hvor vi fakturerer kr 9000,- ikke-refunderbart ved bestilling. Og så NOK 30.000,- da bilen leveres. Totalt kr 39.000,- som kommer utenom de faktiske kostnadene. Dette kan man selvfølgelig spare hvis man bestiller direkte.


Milzit

Sitat fra: Cobos på mandag 02. august 2010, klokken 16:39
Etter en lengre prat med Kjell Arne fra Topline som faktisk selger Roadster'e nå holder jeg klart en knapp på Topline kontra Ardobil. Ikke minst siden Topline faktisk har holdt på en stund mens Ardobil virker rimelig nye. En sjekk i brønnøysund viser at Topline er riktig registrert i både enhetsregisteret OG i MVA registeret i motsetning til Ardo som ikke er i MVA registeret. Topline er også registrert som bilforhandler ikke konsulent som er klart å foretrekke.
Iogmed at Topline også har investert i en demobil viser det en vilje til satsning som jeg ihvertfall mener er viktigere enn websiden.
Ardobil snakker om at en kansellert bestilling gir deg 97% tilbake, Tesla selv og den bestillingen jeg har gir meg 99% tilbake av de 4000 Euro jeg har betalt. Dette koster også 31 500 med dagens Eurokurs.
Topline var aldri et alternativ når jeg bestilte, men jeg snakket en del med Gunnar fra Ferdinand og pga litt høye kostnader endte jeg med Tesla direkte. Hos Ferdinand derimot er det ingen tvil om at de har kompetansen på bilimport, og de henvender seg nok til kunder med mer penger og mindre tid.

Mitt tips er dermed i Oslo-området bruk Tesla direkte eller Topline, alternativt Ferdinand hvis du vil ha en nøkkelklar løsning.

Cobos
Jeg var i kontakt med Topline pr. mail. De sier at siden de er leverandør av Tesla så er de ikke noe fordyrende mellomledd. Prisen for reservasjon av basis-modellen er den samme som direkte imot Tesla 4000 EUR, de tar ingenting ekstra utover det for å levere bilen ferdig registert. Betaling gjøres direkte til konto hos Tesla. De kan også ta seg av service, deler og skadeutbedring.
Enig med deg at det virker som det beste alternativet her i Oslo, jeg tror vi legger inn en bestilling via Topline om ikke lenge.

Milzit


Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Milzit


Cobos

2012 har vært planen hele tiden hvis man ikke går for en Signature utgave. De første antagelsene om dato var at de aller første skulle komme sent 2011 og full produksjon fra 2012. Så snakket de en stund om første bil i 2012 og nå er første bil flyttet tilbake til 2012. Topline snakker om Q2 i Norge for vanlige bestillinger. Med mitt P121 tviler jeg meget sterkt på at jeg får den før Q2 og det ville ikke undret meg det minste om det ender opp med Q3 før jeg kan kjøre avgårde. Hvilket produksjonsnummer fikk du?

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Milzit

Jeg bare håper vi får bilen før det blir omlegging av avgiftssystemet på elbiler.

Jeg betalte i forrige uke, jeg sendte akkurat en mail og spurte om de hadde registert betalingen. Har lest at det tar et par uker å få et kø-nummer.

Cobos

Vel ungdommen nå til dags... når jeg var ung tok det opptil flere måneder før man fikk kønummer  :-)

Nå skal det sies at da hadde de ikke helt bestemt seg hvordan de skulle håndtere kønummer for Europa.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Milzit


daghb

Aha, da vet keg hvem som skjuler seg bak "Milzit"  8)

Blir spennende å se om vi i det hele tatt får bil, da :)
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

Milzit

Da vet jeg hvem som skjuler seg bak Bob Marley også ;D

Jeg tror vi får bil, spørsmålet er vel om det blir i 2012. Men det ser jo bra ut med samarbeidet med Toyoya, MB og garantier ifra amerikanske myndigheter.

Milzit

Så det stod i siste newsletter ifra Tesla som kom nå at de skulle starte produksjon mid 2012.

Cobos

Spørsmålet er om dette er en forandring allikevel. Det var aldri snakk om at storskala produksjon skulle starte før 2012. De snakket om at første av Signature modellene skulle være ute i 2011. Hvis man leser produksjon som skikkelig produksjon så er det vel kanskje snakk om noen få måneders ellers ingen forsinkelse. Med min P121 tipper jeg at jeg i beste fall får den til sommeren 2012, men antagelig blir det fort høst eller vinter for meg :)

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA