Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Endring av adferd pga Tesla

Startet av goggo, søndag 08. mai 2016, klokken 10:41

« forrige - neste »

goggo

Her gjøre Fortum en - etter min mening - meget god oppsummering av hurtiglader erfaringer og status i Norge.

https://chargedevs.com/features/6-ev-infrastructure-lessons-we-can-learn-from-norway/

Er det andre momenter som også burde vært med i artikkelen?

mvh
Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

AmocoCadiz

En presisering av følgende uttalelse;
"By engaging its customers, the company learned that regular users were avoiding sites with just one charging station, for fear that they would have to wait in line."

Forklaringen her er vel heller at vi unngår steder med kun en hurtiglader p.g.a. den høye sjansen for feil og lader ute av drift....

Ellers et interessant poeng,
at Norge som et av få land er gått fra pioneerfasen til den neste utviklingsfasen av elbilrevolusjonen; massemarkedet. Det er lovende!

elektrolux

Artig poeng.

Selv plages jeg mest av ripped of anxiety, altså betaler ågerpris på strøm og ladetid, og abonement anxiety, altså må opprette kundeforhold og oppgi personalia enda en plass i stedet for å bare betale med vips eller Visa etc.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

AmocoCadiz

Sitat fra: elektrolux på torsdag 17. mars 2016, klokken 06:39
Artig poeng.

Selv plages jeg mest av ripped of anxiety, altså betaler ågerpris på strøm og ladetid, og abonement anxiety, altså må opprette kundeforhold og oppgi personalia enda en plass i stedet for å bare betale med vips eller Visa etc.

Hvis den gode elbilutviklingen får fortsette, og det fortsatt er flere enn kun en finsk aktør, vil vel konkuransen etterhvert fremtvinge enklere betalingsløsninger. Men spørs hvor lang før tid elbilrevolusjonen virkelig tar av,
ref. diskusjonen om ev. kontantløst samfunn, kan det godt være at vi om 5 år uansett betaler de fleste ting på andre måter og hopper bukk både over proprietere ladebrikker og visakort, men heller bruker en mobile pay løsning eller app løsning ( som laderne da må kunne ta)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA