Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Endring av adferd pga Tesla

Startet av satheesh.net, lørdag 07. mai 2016, klokken 21:58

« forrige - neste »

olepw

Sitat fra: Rockerick på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 20:07
Sitat fra: olepw på mandag 03. oktober 2016, klokken 23:44
Lurer litt på det samme. Har VIN 186xx, bekreftet bilen 3. august. Med unntak av VIN,  så har ikke mytesla endret seg siden bestilling. "i produksjonskø". Snakket med Tesla på fredag, og da sa de at den var estimert levering i november. Produksjon visste han ikke noe om. Men skal se rekke levering i november bør den jo produseres snart.

Har VIN like etter deg, bekreftet 15aug. Fikk høre at bilen min skulle produseres første uken i oktober (altså nå), og leveres i slutten av november

Det er jo interesant :) Hvis bilen produseres denne uken, så kan vi begge kanskje rekke båt fra Long Beach til Bremerhaven 14. oktober. Etter å ha lest rundt her, så virker det som det er veien bilene fraktes til europa. Den båten er i såfall i Bremerhaven 13. nobemver etter ruta.

https://www.2wglobal.com/webapps?minHt=480&htMethod=bodyLastElem&frameId=147559776549740370&url=https%3A%2F%2Fschedule.2wglobal.com%2FScheduleRWD%2F

Søk Long beach og Bremerhaven.
Bestilt X90D
Bestilt og bekreftet 03.08
VIN 186XX

Parabuthus

Sitat fra: olepw på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 21:25
Sitat fra: Rockerick på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 20:07
Sitat fra: olepw på mandag 03. oktober 2016, klokken 23:44
Lurer litt på det samme. Har VIN 186xx, bekreftet bilen 3. august. Med unntak av VIN,  så har ikke mytesla endret seg siden bestilling. "i produksjonskø". Snakket med Tesla på fredag, og da sa de at den var estimert levering i november. Produksjon visste han ikke noe om. Men skal se rekke levering i november bør den jo produseres snart.

Har VIN like etter deg, bekreftet 15aug. Fikk høre at bilen min skulle produseres første uken i oktober (altså nå), og leveres i slutten av november

Det er jo interesant :) Hvis bilen produseres denne uken, så kan vi begge kanskje rekke båt fra Long Beach til Bremerhaven 14. oktober. Etter å ha lest rundt her, så virker det som det er veien bilene fraktes til europa. Den båten er i såfall i Bremerhaven 13. nobemver etter ruta.

https://www.2wglobal.com/webapps?minHt=480&htMethod=bodyLastElem&frameId=147559776549740370&url=https%3A%2F%2Fschedule.2wglobal.com%2FScheduleRWD%2F

Søk Long beach og Bremerhaven.

Fint om vi i "bilen skal produseres første uka i oktober-gjengen" legger ut en statusrapport når det skjer noen milepæler. Det er rart at ikke Tesla fikser My Tesla slik at den er oppdatert og er å stole på. Tenk hvor mange henvendelser DS'ene kunne spart seg fra utålmodige og småirriterte kunder.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19.

olepw

Jeg må faktisk oppdatere allerede nå. Har jo sjekket mytesla minst tosifret antall ganger om dagen siden bestilling, og den oppdaterte seg nå nettopp. "I produksjon" YAY!!  :D :D
VIN 186xx
Bestilt X90D
Bestilt og bekreftet 03.08
VIN 186XX

Parabuthus

Sitat fra: olepw på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 22:03
Jeg må faktisk oppdatere allerede nå. Har jo sjekket mytesla minst tosifret antall ganger om dagen siden bestilling, og den oppdaterte seg nå nettopp. "I produksjon" YAY!!  :D :D
VIN 186xx

Gratulerer! Ikke alle er like heldige, dessverre :(  Får håpe at det er My Tesla som er problemet og ikke bilen som har kilt seg fast i produksjonskøa.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19.

N00b

Var å snakket med dem idag, de lokale Tesla pusherne. De kunne fortelle 5 seteren ikke var i produksjon enda men ikke langt unna (og han sa ikke 2 uker...), så ville USA prioriteres. Mulig det kaaaaan komme noen få 5 setere før nyttår, rushet kommer i mars neste år.

jmt2016

Sitat fra: olepw på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 22:03
Jeg må faktisk oppdatere allerede nå. Har jo sjekket mytesla minst tosifret antall ganger om dagen siden bestilling, og den oppdaterte seg nå nettopp. "I produksjon" YAY!!  :D :D
VIN 186xx

samme her. håper vi får den i November!

N00b

Tesla leveringer i Norge har skjer i hovedsak 4 mnd i året. Desember, mars, juni og september.

Go-carter

Sitat fra: N00b på torsdag 06. oktober 2016, klokken 14:33
Tesla leveringer i Norge har skjer i hovedsak 4 mnd i året. Desember, mars, juni og september.

Da krysser jeg fingrene for et skred av 5-setere i mars.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

olepw

Sitat fra: jmt2016 på torsdag 06. oktober 2016, klokken 12:46
Sitat fra: olepw på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 22:03
Jeg må faktisk oppdatere allerede nå. Har jo sjekket mytesla minst tosifret antall ganger om dagen siden bestilling, og den oppdaterte seg nå nettopp. "I produksjon" YAY!!  :D :D
VIN 186xx

samme her. håper vi får den i November!
Krysser fingrene for det! Håper de blir ferdig i produksjon før 14.09, da går det båt fra Long Beach til Bremerhaven. Gitt at bilene shippes med båt den veien. Det er bare gjetting fra min side.
Bestilt X90D
Bestilt og bekreftet 03.08
VIN 186XX

JohWil


olepw

Og da var min ferdig produsert og i transit. Ser ut som det blir ny bil i november gitt  :)
Bestilt X90D
Bestilt og bekreftet 03.08
VIN 186XX

Parabuthus

Sitat fra: Parabuthus på onsdag 05. oktober 2016, klokken 14:06
Sitat fra: olepw på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 22:03
Jeg må faktisk oppdatere allerede nå. Har jo sjekket mytesla minst tosifret antall ganger om dagen siden bestilling, og den oppdaterte seg nå nettopp. "I produksjon" YAY!!  :D :D
VIN 186xx

Gratulerer! Ikke alle er like heldige, dessverre :(  Får håpe at det er My Tesla som er problemet og ikke bilen som har kilt seg fast i produksjonskøa.

Da skjedde det endelig noe hos meg også! Nå står det "i produksjon". Harmonerer ikke helt med DS' info om at bilen skulle være ferdigprodusert 3/10. Håper at det er en forsinkelse på My Tesla slik noen har skrevet, slik at det blir sent november som de har lovt. Men spretter ikke Pepsi Max'en ennå, da magefølelsen for Tesla ikke er god for tiden pga mangelfull og feil informasjon. VIN 185**
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19.

Rockerick

Har VIN 186** og enda ikke skjedd noe i min MyTesla...
S85D med alt Desember15 - solgt nov16
X75D - delskinn/autopilot/vinter/hengerfeste. Bekreftet 15.aug. Levering 15des

Nasatech

Kan følge med på hvilke VIN som er registrert her:
http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=TESLA%20MOTORS%20MODEL%20X&mnd=%25&year=%25

Når det gjelder MyTesla så vet jeg ikke om denne har blitt bedre, men da jeg fikk levert min X så var det ingen update de siste månedene og den sto "i produksjonskø" selv etter at bilen var levert :(

Rockerick

Sitat fra: Rockerick på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 20:07
Sitat fra: olepw på mandag 03. oktober 2016, klokken 23:44
Lurer litt på det samme. Har VIN 186xx, bekreftet bilen 3. august. Med unntak av VIN,  så har ikke mytesla endret seg siden bestilling. "i produksjonskø". Snakket med Tesla på fredag, og da sa de at den var estimert levering i november. Produksjon visste han ikke noe om. Men skal se rekke levering i november bør den jo produseres snart.

Har VIN like etter deg, bekreftet 15aug. Fikk høre at bilen min skulle produseres første uken i oktober (altså nå), og leveres i slutten av november

For å følge opp denne... bil i transitt, kommer til Europa i slutten av nov. Blir vel utlevering første uke i desember. Noen uker etter først antatt
S85D med alt Desember15 - solgt nov16
X75D - delskinn/autopilot/vinter/hengerfeste. Bekreftet 15.aug. Levering 15des

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA