Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Endring av adferd pga Tesla

Startet av satheesh.net, lørdag 07. mai 2016, klokken 21:58

« forrige - neste »

Svein R. Aarvik

Det er ikke noe usedvanlig at det er forskjell på dimensjonen på sommer- og vinterdekk. Ved redusert felgdimensjon på vinterdekk øker profilen på dekket, hvilket er en fordel. Når jeg ser på dimensjonene Tesla har valgt på vinterdekk, kunne de gjerne valgt et smalere dekk for bedre fremkommelighet og bremseevne.
Tesla X P90DL. Levert 9. august 2016.
TOCN signaturmedlem

0dB

Enig med Svein R.
Jeg kommer nok til å velge Nokian R2 i 245/50R20 eller 245/55R19.
Model X90D - Mottatt 20.09.2016

Håkons Xadventure

Etterspurte status på min bil i dag og fikk beskjed tilbake at den var ferdig produsert og ventes levert slutten av august.
Tesla X90D (venter)

SigX

Sitat fra: Svein R. Aarvik på onsdag 13. juli 2016, klokken 11:26
Det er ikke noe usedvanlig at det er forskjell på dimensjonen på sommer- og vinterdekk. Ved redusert felgdimensjon på vinterdekk øker profilen på dekket, hvilket er en fordel. Når jeg ser på dimensjonene Tesla har valgt på vinterdekk, kunne de gjerne valgt et smalere dekk for bedre fremkommelighet og bremseevne.

Nei, men det er ganske uvanlig på dagens biler at de er mindre dimensjon enn minste standard dimensjon.

Olav78

Ser det står levering sent oktober ved bestilling i dag!
Fikk desember 2016 når jeg bestilte for to uker siden. Kanskje håp om å få bilen litt før jul da?  :)
Model S P85
Model X 90D bestilt juni 2016

eha

Sitat fra: Olav78 på onsdag 13. juli 2016, klokken 16:21
Ser det står levering sent oktober ved bestilling i dag!
Fikk desember 2016 når jeg bestilte for to uker siden. Kanskje håp om å få bilen litt før jul da?  :)

Står fortsatt "slutten av 2016" ved 5-seter. Så da har du enten bestilt 6 eller 7?
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

VikingTMXS

Skulle få bilen fredag den 22ende.
Fikk beskjed i dag om at jeg får den onsdag den 20ende.

Tenk det. Før tiden og plutselig bare en uke til.

Øggen

Bilen blei bekrefta forrige fredag, og he bedt om levering Mars 2017. Idag fikk ej VIN14...
Ka he dokke andre fått, som he bekrefta dei siste dagane?
Litt småredd for at den blir produsert opp no, og lagra til den skal leveres.....
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Kilroy

Fått VIN i samme serie, bekreftet tidligere i uka, tror du får VIN uansett om leveringen er seinere, mener det var slik på Model S også i sin tid?!
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

wakas2000

Har fått vin nr i 014 serie. Bestilte bilen for ca. 3 uker sider med antatt levering i slutten av 2016.
Ved bestilling av bil i dag er antatt leveringstid endret seg til  sent i oktober 2016 på tesla sine hjemmesider.
Lurer på , vil det f.eks si jeg som bestilte bil for 3 uker tilbake kan vente å få levering i oktober ?
Er det riktig ?
TMS 70D levert des 2015.
Model X 90D bestilt juni 2016.

HKS

Sitat fra: Kilroy på torsdag 14. juli 2016, klokken 20:46
Fått VIN i samme serie, bekreftet tidligere i uka, tror du får VIN uansett om leveringen er seinere, mener det var slik på Model S også i sin tid?!
Nei. Jeg har en Model S i bestilling nå. Bestilte den i januar, med levering i september. Fikk først VIN for en måneds tid siden.
Tesla Model S 90D

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

hoffa

Sitat fra: Øggen på fredag 15. juli 2016, klokken 14:53
Hmmmm
det seier jeg også, og jeg som hadde tenkt å bestille i dag med levering april....

Er vel ikke mye svar å få hos et servicesenter heller tenker jeg....

Det var ikke slik når jeg bestilte TMS september 2013, med levering juni 2014. Da fikk jeg VIN april 2014 (367..) som stemte med produsjonen på tidspunktet.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Nasatech

#223
Signature 988, 1000, 1008 og 1163 ble registrert med skilt i dag :)

Svein R. Aarvik

Sitat fra: Nasatech på tirsdag 19. juli 2016, klokken 12:18
Signature 988, 1000, 1008 og 1163 ble registrert med skilt i dag :)

Er dette Chassisnummer?

Hvilke registreringsnummer har de fått?
Tesla X P90DL. Levert 9. august 2016.
TOCN signaturmedlem

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA