Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Endring av adferd pga Tesla

Startet av satheesh.net, lørdag 07. mai 2016, klokken 21:58

« forrige - neste »

teslax

Kjører for tiden Lexus rx 400h gleder meg til ren elektrisk en gang i 2016.(da ble det 2016) TOCN Signatur medlem.

petersv

Sitat fra: TpGn på søndag 24. april 2016, klokken 19:01
S01209
Noen formening om hvor det lønner seg å hente bilen, og i tilfellet hvorfor? I mitt tilfelle står det mellom Rud, Drammen og muligens Oslo.

Blir nok bare Drammen som er alternativ på Østlandet.

cstromme

Sitat fra: fonberg på søndag 24. april 2016, klokken 19:30
Sitat fra: satheesh.net på søndag 24. april 2016, klokken 12:22
Sitat fra: DagfinnN på søndag 24. april 2016, klokken 11:44
Noen som vet når det første bilene er tilgjengelig hos forhandlere for demo.
Jeg bestiller ikke en bil til 1 mille + uten å ha prøvekjørt først :)

Jeg tror (dessverre) ikke det kommer noen demobil på en god stund. De bilene som kommer til Norge har én mottaker, nemlig sluttkunden. De ligger litt etter planen ifm produksjonen, så det å produsere demobiler er ikke prioritert. :-\

Høres VELDIG merkelig ut om Tesla ikke skal prioritere en tidlig demobil til butikkene - greit de ligger etter med produksjonen, men hvis Tesla ønsker å generere flere reservasjoner må de la folk få prøve bilen. Det er ikke alle blant oss som kjøper dyre ting ut fra det man har sett og lest på web og YouTube. Jeg hadde i hvert fall aldri gjort det.

Vi vurderer sterkt å legge inn en bestilling, men det skjer ikke før vi har fått sett og testet den IRL.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

HKS

Sitat fra: satheesh.net på søndag 24. april 2016, klokken 12:22Jeg tror (dessverre) ikke det kommer noen demobil på en god stund. De bilene som kommer til Norge har én mottaker, nemlig sluttkunden. De ligger litt etter planen ifm produksjonen, så det å produsere demobiler er ikke prioritert. :-\
Det er ikke veldig lurt av Tesla.
Jeg kjenner seks personer som har/hadde Model X reservasjoner. Fire av disse har kansellert, de to resterende venter på prøvekjøring før de bestemmer seg.
Tesla Model S 90D

turfsurf

Sitat fra: cstromme på søndag 24. april 2016, klokken 22:53
Vi vurderer sterkt å legge inn en bestilling, men det skjer ikke før vi har fått sett og testet den IRL.
Samme her. Men vi har god tid, trenger ikke bil før til neste sommer. Regner med de har fått inn noen demovogner til over nyttår...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Øyvind.h

Tviler ikke på at den er god å kjøre. Ganske lik Model S, men bittelitt tyngre og litt høyere tyngdepunkt. De på TMC som har fått bilene sine virker fornøyd med kjøreegenskapene. Tror jeg ville kjøpt denne bilen uten prøvekjøring om det kun var kjøreegenskapene jeg var usikker på.

Og demobil for visning hadde de nylig på Alna. Men det var bare noen dager og kun for inviterte.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

satheesh.net

Noen som vet om bilen sin er i produksjon?

Håkons Xadventure

Heller dødt her i gården. Fortsatt i produksjonskø.

Med tanke på at det tar 40 - 60 dager i transitt før den ferdigproduserte bilen er her så tør jeg ikke håpe på noe annet enn månedskifte juli/august før de dukker opp her.
Tesla X90D (venter)

Epleskreller

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 10. mai 2016, klokken 23:50
Noen som vet om bilen sin er i produksjon?

Teslsbjørn skrev 21. april på Facebook at hans var i produksjon.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

satheesh.net

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 12. mai 2016, klokken 20:41
Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 10. mai 2016, klokken 23:50
Noen som vet om bilen sin er i produksjon?

Teslsbjørn skrev 21. april på Facebook at hans var i produksjon.

I produksjon eller fått utdelt VIN og lagt i produksjonskøen? ???

Epleskreller

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 12. mai 2016, klokken 23:05
Sitat fra: Epleskreller på torsdag 12. mai 2016, klokken 20:41
Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 10. mai 2016, klokken 23:50
Noen som vet om bilen sin er i produksjon?

Teslsbjørn skrev 21. april på Facebook at hans var i produksjon.

I produksjon eller fått utdelt VIN og lagt i produksjonskøen? ???
I produksjon, men fant ikke innlegget nå.

Han er sitert i denne artikkelen:
http://electrek.co/2016/04/22/tesla-production-model-x-europe/
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Nasatech

#56
Jeg venter på en Founder og har fått VIN nr. 76. Fikk dette 25. april. Fikk først et annet VIN-nummer 14, men det var til en Sig. Vi som var Founder står faktisk oppført med Sig på mytesla, så tipper det var derfor vi fikk nytt VIN.

DS har sagt til meg at den kommer i juni og sier bilen er i produksjon, men på siden min står det fortsatt at den er i kø  :(

Så forresten i dag at jeg har fått opp et nytt valg ved levering. Her kan jeg velge dato fra september og utover. De har også tidligste tilgjengelige dato som valg og den står til 11. september. Håper ikke det stemmer :(

DonPedro

Ser ut som om det har stoppet helt opp? Er det ingen som har noen nye opplysninger/datapunkter?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

PGANORGE

Hva tenker dere om at vi her i nord med reservasjoner som er 2-3 år venter på VIN og levering, mens de i USA kan bestille og få levert i løpet av 1-2 mnd? Norge er vel et ganske viktig marked for Tesla
Synes i det minste Tesla kunne være bedre på informasjon om NÅR!!
Ja, jeg vet at det ikke akkurat det de er best på, men allikevel.....
Nordstrand, Oslo
- Tesla Model S85, jan 2014 - jan 2105
- Tesla Model P85D, SOLGT 
- Leier Nissan Leaf
- Tesla Model X, 90D, reservert 02/14, bekreftet 17. mars

weld77

Personlig ville jeg foretrukket at en del folk får utlevert biler før meg for å forhåpentligvis få luket bort barnesykdommer. Det er nok mye enklere for Tesla å gjøre dette i stor skala i USA og spesielt nærme fabrikken.

De burde dog kunne si noe om NÅR man bør regne med å få bilen sin.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA