Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Endring av adferd pga Tesla

Startet av satheesh.net, lørdag 07. mai 2016, klokken 21:58

« forrige - neste »

eha

2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Nasatech

#316
Oi! Der var ikke bare, bare! Håper dere blir fornøyde når enn dere får den da :)

Har du meldt deg på her da: http://www.itanywhere.no/vin.php

eha

#317
Sitat fra: Nasatech på tirsdag 23. august 2016, klokken 15:32
Oi! Der var ikke bare, bare! Håper dere blir fornøyde når enn dere får den da :)

Har du meldt deg på her da: http://www.itanywhere.no/vin.php

Jepp, gjorde det tidligere i dag, faktisk. Veldig bra tjeneste, takker for det :)

Ja, jeg har bestemt meg for at jeg ikke gidder å ta opp et lån i mellomtiden. Er litt sta på det...! Dersom bilen mot formodning kommer for tidlig, og det i mellomtiden viser seg at alle som har bestilt med levering i 2017 får mulighet for 100 kWh og AP 2.0, ja da skal jeg stå på mitt og kreve de samme mulighetene uten kostnader (altså, uten å tape de 15K som utgjør reservasjonsbeløpet).

Selgere skal liksom gjøre prosessen enklere, men med Tesla har jeg funnet ut at det er helt motsatt. Angrer på at jeg i det hele tatt lot selgeren gjøre jobben for meg.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Nasatech

#318
Ser den. Like greit å gjøre jobben på nettet hjemme med en god drikke og fyr i peisen :)

turfsurf

eha, du er i litt samme situasjon som meg, men jeg bestilte en konfigurasjon med leveringsdato mai. Står nå leveringsdato november, men jeg har heldigvis ikke bekreftet. Avventer kveldens annonsering fra Tesla for å se om jeg kansellerer eller ikke ;)
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

eha

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 23. august 2016, klokken 18:29
eha, du er i litt samme situasjon som meg, men jeg bestilte en konfigurasjon med leveringsdato mai. Står nå leveringsdato november, men jeg har heldigvis ikke bekreftet. Avventer kveldens annonsering fra Tesla for å se om jeg kansellerer eller ikke ;)

Så tweeten, ja! Vel, uansett (tweet eller ei), de skulle ha bestilt april 2017 for meg, men jeg har mistanke om at dette ikke er blitt gjort på riktig måte. Så jeg har vel mitt på det tørre. Hvis det er 100 kWh som lanseres i kveld, så burde det absolutt være mulig for oss som har levering i april/mai å få dette batteriet til likeverdig pris som nye bestillinger - bekreftet eller ei...

Så det er altså mindre enn to uker siden du la inn bestilling?
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

RonnyØ

Sitat fra: eha på tirsdag 23. august 2016, klokken 18:36
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 23. august 2016, klokken 18:29
eha, du er i litt samme situasjon som meg, men jeg bestilte en konfigurasjon med leveringsdato mai. Står nå leveringsdato november, men jeg har heldigvis ikke bekreftet. Avventer kveldens annonsering fra Tesla for å se om jeg kansellerer eller ikke ;)

Så tweeten, ja! Vel, uansett (tweet eller ei), de skulle ha bestilt april 2017 for meg, men jeg har mistanke om at dette ikke er blitt gjort på riktig måte. Så jeg har vel mitt på det tørre. Hvis det er 100 kWh som lanseres i kveld, så burde det absolutt være mulig for oss som har levering i april/mai å få dette batteriet til likeverdig pris som nye bestillinger - bekreftet eller ei...

Så det er altså mindre enn to uker siden du la inn bestilling?

Samme her.. Går over i "endelig" til helga. Spent på hva som kommer
Husqvarna Automower 320

Nasatech

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 23. august 2016, klokken 19:23
Sitat fra: Nasatech på tirsdag 23. august 2016, klokken 16:40
Ser den. Like greit å gjøre jobben på nettet hjemme med en god drikke og fyr i peisen :)


Tesla S85 2014 - Solgt
Tesla X P90DL Founders med alt  - Levert 19. august 2016.

For mer informasjon om Tesla

Spørsmål: kunne du tatt bort signaturen i meldingen? Du har dobbel signatur, dvs både vanlig signatur og en signatur som dukker opp i alle innleggene dine :)

Oi. Det skal jeg gjøre. Takk for info. Var ikke klar over at den var der. Bruker Taptalk og da kommer det nok automatisk :)

Øyvind.h

Topp :) Fjernet posten min nå da jeg strengt talt burde sendt deg en PM fremfor å skrive i tråden.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: eha på tirsdag 23. august 2016, klokken 18:36

Så det er altså mindre enn to uker siden du la inn bestilling?

Ja, konfigurerte og lagret forrige søndag, og betalte den nå på søndag. Blir nok kansellering på meg, om ikke prisen stiger kraftig i løpet av neste uke. Håper på bedre AP og kanskje 100D som standard til våren   


--
turfsurf
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

eha

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 23. august 2016, klokken 22:28
Ja, konfigurerte og lagret forrige søndag, og betalte den nå på søndag. Blir nok kansellering på meg, om ikke prisen stiger kraftig i løpet av neste uke. Håper på bedre AP og kanskje 100D som standard til våren   

Ja, tror nok du må vente til utpå nyåret før du kan konfigurere en Model X med AP 2.0 og 100D. Hvis ikke leveransetiden øker da, får du den neste høst. Dersom de får sinnsvakt mange ordrer (spesielt pga. AP 2.0, kan jeg tenke meg), så er det en fare for at 2017 kan ryke - med ukjente konsekvenser for norsk moms og avgifter.

Jeg prøver ikke å drive med skremselspropaganda, men det kan være greit å ha tenkt gjennom denne usikkerheten på forhånd.

Vi trenger ny bil, og X 90D er rå som den er, så vi kansellerer ikke :)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

turfsurf

Trenger egentlig ikke bil før juni neste år, så jeg har god tid. Tviler på at bestillingene øker så voldsomt. Så AP økte med noen kroner nå, så vi får se.


--
turfsurf
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Nasatech

Sitat fra: eha på tirsdag 23. august 2016, klokken 23:12
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 23. august 2016, klokken 22:28
Ja, konfigurerte og lagret forrige søndag, og betalte den nå på søndag. Blir nok kansellering på meg, om ikke prisen stiger kraftig i løpet av neste uke. Håper på bedre AP og kanskje 100D som standard til våren   

Ja, tror nok du må vente til utpå nyåret før du kan konfigurere en Model X med AP 2.0 og 100D. Hvis ikke leveransetiden øker da, får du den neste høst. Dersom de får sinnsvakt mange ordrer (spesielt pga. AP 2.0, kan jeg tenke meg), så er det en fare for at 2017 kan ryke - med ukjente konsekvenser for norsk moms og avgifter.

Jeg prøver ikke å drive med skremselspropaganda, men det kan være greit å ha tenkt gjennom denne usikkerheten på forhånd.

Vi trenger ny bil, og X 90D er rå som den er, så vi kansellerer ikke :)

Enig der!

Off topic: Er du gammel Commodore bruker?

Nasatech

Sitat fra: eha på tirsdag 23. august 2016, klokken 23:12
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 23. august 2016, klokken 22:28
Ja, konfigurerte og lagret forrige søndag, og betalte den nå på søndag. Blir nok kansellering på meg, om ikke prisen stiger kraftig i løpet av neste uke. Håper på bedre AP og kanskje 100D som standard til våren   

Ja, tror nok du må vente til utpå nyåret før du kan konfigurere en Model X med AP 2.0 og 100D. Hvis ikke leveransetiden øker da, får du den neste høst. Dersom de får sinnsvakt mange ordrer (spesielt pga. AP 2.0, kan jeg tenke meg), så er det en fare for at 2017 kan ryke - med ukjente konsekvenser for norsk moms og avgifter.

Jeg prøver ikke å drive med skremselspropaganda, men det kan være greit å ha tenkt gjennom denne usikkerheten på forhånd.

Vi trenger ny bil, og X 90D er rå som den er, så vi kansellerer ikke :)

Enig der!

Off topic: Er du gammel Commodore bruker?

tut

Tror nok 100D kommer raskere enn enkelte her tror. Hvem gidder å bestille en 90 når denne nyheten er sluppet? Jeg venter i alle fall med bestilling til dette er på plass og det gjelder nok mange andre også. Dette skjønner nok Tesla.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA