Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Endring av adferd pga Tesla

Startet av andpau, lørdag 07. mai 2016, klokken 21:55

« forrige - neste »

andpau

Hei, har hørt/lest et sted at børstevask på bensinstasjon kan skade/ødelegge både solcellepanelet på taket og spoileren på bilen. Noen erfaring med dette? Eller kan man bare vaske i maskin på bensinstasjonen?

Fint om både positive og negative erfaringer deles på dette.

Andreas

ohowl

Tror konsensusen er at det kommer helt an på hvilken maskin, og at det kan være en idé å spørre på den enkelte stasjon. Skal være en eldre tråd på dette.

Selv vasker jeg i maskin på den lokale statoilen uten noen problemer...
2015 Leaf EU-Tekna
Tesla Model ≡ LR AWD

Kjell Leaf

jeg vasker min bare i børstemaskin, det går helt fint. Tar av antennen og legger inn sidespeilene.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

D9

Solcellepanelet er vel ubrukelig uansett  ;D
'14 Leaf
'15 Evalia

Ole Irgens

Sitat fra: andpau på tirsdag 15. mars 2016, klokken 20:20
Hei, har hørt/lest et sted at børstevask på bensinstasjon kan skade/ødelegge både solcellepanelet på taket og spoileren på bilen. Noen erfaring med dette? Eller kan man bare vaske i maskin på bensinstasjonen?

Andreas

Av med antennen og inn med speilene, og Leafen ble gullende ren i den lokale Shell-vaskeren i alle fall.

Mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

bob-bob

Sitat fra: Ole Irgens på onsdag 16. mars 2016, klokken 12:23
Sitat fra: andpau på tirsdag 15. mars 2016, klokken 20:20

Andreas

Av med antennen og inn med speilene, og Leafen ble gullende ren i den lokale Shell-vaskeren i alle fall.

Mvh

Ole Irgens

Vasket på samme måte som Ole ovenfor, går helt fint i maskin.   ;)
(MED Børster...)

Trekkoppbil

Olee

Prøvde vask uten børster, da det sto lapp i disken at Leaf ikke måtte vaskes med børster. Bilen ble iallefall IKKE ren!  :(

Strull

Jeg bruker børsteprogram for takboks.

Rottert

Spurte min lokale shell stasjon i Trondheim om dette. De hadde aldri hørt om dette problemet og har vasket mange leafer uten hendelse. Et vanlig perfect shine program funket bra på min leaf. Trengte ikke å legge inn skiboksprogram etc. Trur dette problemet kanskje gjelder noen gamle maskiner med for dårlig nøyaktighet på sensorer?
2014 Nissan Leaf Tekna

kodalse

Sitat fra: Trekkoppbil på onsdag 16. mars 2016, klokken 23:10
Jeg vasker uten sentrifugering.
Jeg sentrifugerer hver gang. 5 runder i rundkjøring ved +10 grader  :)
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

leafnor

Sitat fra: kodalse på fredag 25. mars 2016, klokken 00:23
Sitat fra: Trekkoppbil på onsdag 16. mars 2016, klokken 23:10
Jeg vasker uten sentrifugering.
Jeg sentrifugerer hver gang. 5 runder i rundkjøring ved +10 grader  :)
I det kreative hjørnet nå?
Leaf 2012/Aug 160.000 km

elvedalen

Jeg har lest et eller annet sted at noe børster kan knekke "spoileren, selv så bruker jeg 30kr på avfetting/motorvask før jeg kjøper en børste løs vask det blir 99% bra.
Nissan Leaf Tekna 2013.

teralv

Min spoiler/vinge bak er knekt i maskin.

Har en flett ny liggende om noen trenger å kjøpe en.
Send meg pm.
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
5000 km - Bergen

Goggen123

Noen som vasker Leafen i maskin i Oslo, og kan gi tips om hvor det er "trygt"? Shell perfekt shine vask feks?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA