Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: LeafSpy og SOC på bilen "uenig"

Startet av andpau, lørdag 07. mai 2016, klokken 18:59

« forrige - neste »

andpau

Hei, om du er interessert i å få et nytt og forhåpentligvis bedre forsikringstilbud ring eller ta kontakt med Ruben på mail. Han jobber for Nemi forsikring og klarte å gi meg en god og billigere forsikringsavtale.

Kontaktinfo Ruben:

40637477
ruben.schjolberg@nemiforsikring.no

Hils fra Andreas, så kanskje rabattene blir større...

65lars

Hei,
You must be kidding!   Eller fleiper du bare, for moro skyld?  :-)
Med 50% bonus kom det til nesten kr.1K /mnd.
Trilling, bestilt KIA

andpau

Nei, jeg tuller ikke med slik. Ruben er en bekjent av meg, jeg fikk en god pris. Det er mange ting som spiller inn på forsikringsprisen, ikke alltid selskap kan gi billigere, men for min del sparte jeg vesentlig med penger på å flytte forsikringen dit.

Personlig har jeg to biler der på 50 % bonus, samt noen andre forsikringer. Jeg ringte rundt til flere selskaper da jeg byttet forsikring sist, men ingen matchet prisen til Ruben.

Beklagelig om han ikke kunne gi deg en god pris, men jeg er sikker på at noen her inne kommer til å spare penger på å kontakte han. Har også flere kollegaer som ringte han og fikk en bedre pris enn de hadde.

PS. jeg tjener eller får ingen goder for dette. Jeg gjør dette da han er en bekjent av meg og hjalp meg med en bedre pris. Jeg er aldri lojal mot forsikringsselskaper, kun mot egen lommebok, derfor jeg ønsker at andre også skal spare penger på å bytte selskap.

Mazzbot

Tusen takk ☺ sendte han en mail . Jeg har min første bilforsikring på jbf og tror jeg har 30% , hvor mye bonus vil jeg få om jeg bytter forsikring selskap da?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Trekkoppbil

Godt spørsmål.

Legg merke til hovedforfallsdato på din eksisterende forsikring.

Er det mindre enn 6mnd siden hovedforfall når du bytter forsikringselskap, så mister du nok de månedene med opptjening som du har hatt etter hovedforfall.
Er det mindre enn 6 mnd til neste hovedforfall når du bytter forsikringsselskap, så er det mange selskaper som gir deg opprykk med en gang.

Mazzbot

Kan noen definere billig forsikring ?? Fikk tilbud av han her for 17 000 per år .. 23 år og 30% bonus ! Jeg betaler 7400 kr per dags dato . Da har jeg en ekstrem god pris hos jbf ...
Tesla model 3 reservert 31/3 .

65lars

Takk, Mazzbot. 

Sitat fra: Mazzbot på onsdag 16. mars 2016, klokken 14:46
Kan noen definere billig forsikring ?? Fikk tilbud av han her for 17 000 per år .. 23 år og 30% bonus ! Jeg betaler 7400 kr per dags dato . Da har jeg en ekstrem god pris hos jbf ...

La oss også spørre om hva "en rimelig" forsikring er, basert på kjøre-historie, alder osv.
Siden man får inntrykk av at noen forsikringsselskaper lever i sin egen, nesten uvirkelige verden.
::)
Trilling, bestilt KIA

Mazzbot

Har prøvd å vært I kontakt med flere selskaper , når jeg spørr om de kan matche prisen og sier jeg har jbf så sier de nei med engang . Er det ingen forsikring selskaper som klarer å matche jbf ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

65lars

Hmmm...

Når du sier "jbf" - mener du  da Gjensidige?
https://www.gjensidige.no/privat/forsikring/bilforsikring/?WT.mc_id=se_goo_sok_bil_forsikring__10033_me&gclid=CJi8_a3JxcsCFYL4cgod2JAPIA

For meg - er dette viktig lesing, et viktig tema, og nyttig informasjon.
Takk skal dere ha!
i dag
(Personlig, vel - jeg er litt mer "konservativ" pga. alder, tror på Free Enterprise - i et system hvor kundene bestemmer.  Hvor "kundene" uformelt "organiserer seg" - tvinger frem en bedre pris på forsikring.  Kanskje har vi noe gående, akkurat her!   ;) )
Trilling, bestilt KIA

Mazzbot

Jernbane personale bank og forsikring heter de .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

65lars

Interessant.  Takk. Har aldri hørt om dem før, men jeg jobber jo ikke i jernbanen.
Sjekket: https://forsikring.jbf.no/beregn-pris-pa-forsikringer/beregn-pris-bil/ - og for meg, med 50% bonus kom en Kasko på litt under 4.000 / år - så det virker jo veldig bra.  Hadde jeg visst om dette, ville jeg ha kontaktet dem selv, siden jeg betaler (via enter-forsikring.no ) (noe salgsmannen foreslo) ca. kr. 4600 / år!

Jeg tror du "lider" av at du er under 25!   :D  Lykke til, du opparbeider deg snart nok en bedre bonus!  Har du forsøkt det som tidligere ble lagt frem her, WaterCircles: http://www.watercircles.no/no/forsikringer/bil/
Trilling, bestilt KIA

elektrolux

Sitat fra: Mazzbot på onsdag 16. mars 2016, klokken 14:46
Kan noen definere billig forsikring ?? Fikk tilbud av han her for 17 000 per år .. 23 år og 30% bonus ! Jeg betaler 7400 kr per dags dato . Da har jeg en ekstrem god pris hos jbf ...

Jeg betaler under 17 000 kr på hele bilparken, hus, MC, reise og ulykkesforsikringer.

Betaler normalt mellom 500 og 1500 kr / bil. Selvfølgelig 75% i ørten år, men likevel...
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA