Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tide insurance to be trusted?

Startet av Elvis1892, lørdag 07. mai 2016, klokken 17:18

« forrige - neste »

PokerFjes

Sitat fra: THE på onsdag 30. mars 2016, klokken 14:58
Med behov for plass til to hunder i bagasjerom, så ville jeg nok vurdert Nissan e-NV200. Den kan hurtiglades og har god plass til både folk og fe, og bagasje i tillegg.
Støttes!! Og nå kom jeg på at jeg skulle ringe tilbake til Nissan-forhandleren for å prøvekjøre e-NV200 :) :)
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

OlavEmil

Sitat fra: Elvis1892 på onsdag 16. mars 2016, klokken 10:18
Nå ser det dog ut til at det kanskje ikke blir ren elbil denne gangen allikevel. Vi bestilte nemlig privatleasing av VW Passat GTE (ladbar hybrid) i høst, selv om vi var litt usikre på om det var det beste valget. Selgeren sa nemlig at hvis vi ønsket en Passat GTE til sommeren (da går vår nåværende privatleasingavtale ut), så måtte vi bestille raskt på grunn av stor pågang og lang ventetid. Skulle vi ønske å trekke oss, så var det ikke noe problem siden bilen er så populær. Derfor sa vi ja takk. Vi skrev ikke under på noe, men bekreftet bestillingen av bilen på epost. Jeg var i kontakt med selgeren i går, og forklarte at vi tror vi kan klare oss med en mindre bil og da gjerne en ren elbil. Svaret jeg fikk i går var imidlertid at nå kan vi ikke komme oss ut av avtalen på Passat GTE. Det er selvfølgelig en kjempeflott bil som vi kommer til å trives meget godt med, og vi slipper å tenke på plass eller rekkevidde, men rent prinsipielt synes jeg ikke selgerens strategi her er helt akseptabel. Det kan jo være at han har glemt hva han lovet muntlig, men jeg mistenker at han er en sleiping.

Og DER har du grunnen til at verken Passaten eller eGolfen bør vere så mykje som eit fjernt alternativ!

Mercedesen bør òg falle heilt ut pga mangelen på hurtiglading.

Når det gjeld hundar og Kia, kjem det jo veldig an på kva hundane likar, toler og finn seg i. Vi har ingen problemar med å ha våre to berner sennen-hannar saman i bagasjerommet (med baksetet oppe) på korte turar. På langtur må vi leggje ned baksetet og setje inn dobbeltburet vårt, men slik eg forstår det, skal du ikkje ha hundane med på langtur.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA