Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nesten ikke lyd i høytalerne i bakdørene

Startet av jj44nn, lørdag 07. mai 2016, klokken 14:52

« forrige - neste »

jj44nn

legger den ut her også i tilfelle nissan leaf eiere bare går inn her.

De frekke jævlene har nå kommet til Tjuvholmen/bryggetorget.
Satt CA-ladekabelen på 10A slik at den skulle være ferdig til 16:00, men fikk en mail 10:00 at ladingen hadde stoppet. Klokken 12:00 fikk jeg tid å gå til bilen. og der ser jeg ikke noe ladekabelen lenger.
Ladekabelen var låst til bilen, men med kraft så er alt mulig.
Dobbellås kabelen dere som trenger det.
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

nr1rayner

Så en youtube-film av en som tar ut kabel fra låst kontakt. Er visst såre enkelt hvis man vet hva man gjør  :(
Regner med slikt er vinnings-kriminalitet, så det havner vel på finn eller i utlandet.
Var en tråd her på forumet en som ønsket ekstra kabel eller hva det var, var da linket til finn-annonser med brukte originale kabler.
Jeg kan ikke fatte og begripe hvem som skulle selge en ladekabel, i hvert fall ikke hvis de fortsatt har bilen..!! Uansett hvor mange uoriginale kabler jeg kjøper kommer jeg aldri til å selge den originale..

Mao, du kan følge med på finn, brukte kabler = mistanke om tyveri i mine øyne...
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

ohowl

Jeg hadde i det minste ikke kjøpt uten å kunne bekrefte at selger har en Leaf registrert på seg, nei...

Solgte min egen originale på finn etter innkjøp av kladdløs/justerbar, og det er vel flere som gjør det samme vil jeg tro.
2015 Leaf EU-Tekna
Tesla Model ≡ LR AWD

jkirkebo

Sitat fra: nr1rayner på tirsdag 15. mars 2016, klokken 20:48
Så en youtube-film av en som tar ut kabel fra låst kontakt. Er visst såre enkelt hvis man vet hva man gjør  :(
Regner med slikt er vinnings-kriminalitet, så det havner vel på finn eller i utlandet.
Var en tråd her på forumet en som ønsket ekstra kabel eller hva det var, var da linket til finn-annonser med brukte originale kabler.
Jeg kan ikke fatte og begripe hvem som skulle selge en ladekabel, i hvert fall ikke hvis de fortsatt har bilen..!! Uansett hvor mange uoriginale kabler jeg kjøper kommer jeg aldri til å selge den originale..

Mao, du kan følge med på finn, brukte kabler = mistanke om tyveri i mine øyne...

Jeg solgte den originale som fulgte med Leafen da den aldri ble brukt. Hadde jo investert i en 16A kabel til bruk på farten og en fast ladestasjon til bruk hjemme så hva skulle jeg med en 10A kabel?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cgjerstad

Jeg opplevde det samme for noen måneder siden, på akkurat den samme parkeringsplassen. Virker som det er godt marked for ladekabler for tiden. Hadde vært interessant å sette opp noe videoovervåking der.

nr1rayner

Sitat fra: ohowl på tirsdag 15. mars 2016, klokken 21:31
Jeg hadde i det minste ikke kjøpt uten å kunne bekrefte at selger har en Leaf registrert på seg, nei...

Solgte min egen originale på finn etter innkjøp av kladdløs/justerbar, og det er vel flere som gjør det samme vil jeg tro.
Er nok mange ærlige sjeler der ute ja, men uansett grunn å fatte mistanke.
Har EVI-kladden i tillegg til original selv. Kunne godt hatt en charge-amps også, men selger ikke den originale selv om den nå bare ligger og støver ned i kjelleren. Ser til dels poenget til jkirkebo, men.
Som jeg har sagt noen ganger; Hvis du skal fylle fossilbilen men bensinstasjonen er tom, pumpa ikke virker, strømbrudd e.l. kjører du bare til neste bensinstasjon.
Men hva gjør du hvis den ene ladekabelen du har plutselig ikke virker? Eller som i trådstarters tilfelle, blir stjålet..? Da er det jammen kjekt å ha en kabel i reserve  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Trekkoppbil

#6
Hva med å plassere evse bak batteriet?

Flere detaljer: http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?t=7587
Flere løsninger: http://insideevs.com/protect-nissan-leaf-level-1-charger-theft-video/

Ved visse løsninger trenger man en skjøteledning i tillegg.  Å foreslå skjøteledning, er litt som å banne i kjærka, men ved sporadisk lading på fremmede steder kan det ha flere fordeler. Ved mange ladestolper og vegguttak er det ikke opplegg for vektavlastning for den som har kladden nærme støpselet.

jj44nn

Sitat fra: cgjerstad på tirsdag 15. mars 2016, klokken 22:41
Jeg opplevde det samme for noen måneder siden, på akkurat den samme parkeringsplassen. Virker som det er godt marked for ladekabler for tiden. Hadde vært interessant å sette opp noe videoovervåking der.

Hadde du en Charge Amps ladekabel eller den orginale?
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

jj44nn

Sitat fra: Trekkoppbil på onsdag 16. mars 2016, klokken 08:08
Hva med å plassere evse bak batteriet?

Da trenger man en skjøteledning i tillegg.  Å foreslå skjøteledning, er litt som å banne i kjærka, men ved sporadisk lading på fremmede steder kan det ha flere fordeler. Ved mange ladestolper og vegguttak er det ikke opplegg for vektavlastning for den som har kladden nærme støpselet.

Jeg har sett denne løsningen, men når jeg kjører så regner jeg med at den må tilbake til bagasjerommet?
Etter man har kjørt en stund, er det da greit at gummi kabelen og kladden ligger blant de varme delene under panseret?
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

Sverre_E

Har brent inn regnr. på Charge Amp -støpselet. Regner med at den ikke er så attraktiv å ta med seg. Sikret den med en liten hengelås i tillegg.


Beklager elendig bildekvalitet
Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

jj44nn

Sitat fra: Sverre_E på onsdag 16. mars 2016, klokken 19:16
Har brent inn regnr. på Charge Amp -støpselet. Regner med at den ikke er så attraktiv å ta med seg. Sikret den med en liten hengelås i tillegg.


Beklager elendig bildekvalitet

Hvor koblet du hengelåsen?
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

Sverre_E

Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

Bobbulf

Sitat fra: jj44nn på tirsdag 15. mars 2016, klokken 13:04
legger den ut her også i tilfelle nissan leaf eiere bare går inn her.

De frekke jævlene har nå kommet til Tjuvholmen/bryggetorget.
Satt CA-ladekabelen på 10A slik at den skulle være ferdig til 16:00, men fikk en mail 10:00 at ladingen hadde stoppet. Klokken 12:00 fikk jeg tid å gå til bilen. og der ser jeg ikke noe ladekabelen lenger.
Ladekabelen var låst til bilen, men med kraft så er alt mulig.
Dobbellås kabelen dere som trenger det.
Hadde du Charge-Amps kabel som er modifisert tupp på? Hvis ikke er det bare å dra den rett ut, selv om det høres ut som om den blir låst fast som på originalkabelen. Originaltuppen er for tynn, men kan fixes selv med plastbit, eller bestille gratis ny "ekstratupp" hos Charge-Amps.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

nofuelno

Sitat fra: Bobbulf på fredag 18. mars 2016, klokken 22:49
Sitat fra: jj44nn på tirsdag 15. mars 2016, klokken 13:04
legger den ut her også i tilfelle nissan leaf eiere bare går inn her.

De frekke jævlene har nå kommet til Tjuvholmen/bryggetorget.
Satt CA-ladekabelen på 10A slik at den skulle være ferdig til 16:00, men fikk en mail 10:00 at ladingen hadde stoppet. Klokken 12:00 fikk jeg tid å gå til bilen. og der ser jeg ikke noe ladekabelen lenger.
Ladekabelen var låst til bilen, men med kraft så er alt mulig.
Dobbellås kabelen dere som trenger det.
Hadde du Charge-Amps kabel som er modifisert tupp på? Hvis ikke er det bare å dra den rett ut, selv om det høres ut som om den blir låst fast som på originalkabelen. Originaltuppen er for tynn, men kan fixes selv med plastbit, eller bestille gratis ny "ekstratupp" hos Charge-Amps.
Vi ( nofuel.no ) er ikke lengre unna enn Lysaker.
Som distributør av Charge-Amps har vi disse tuppene liggende.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

jj44nn

Sitat fra: Bobbulf på fredag 18. mars 2016, klokken 22:49
Sitat fra: jj44nn på tirsdag 15. mars 2016, klokken 13:04
legger den ut her også i tilfelle nissan leaf eiere bare går inn her.

De frekke jævlene har nå kommet til Tjuvholmen/bryggetorget.
Satt CA-ladekabelen på 10A slik at den skulle være ferdig til 16:00, men fikk en mail 10:00 at ladingen hadde stoppet. Klokken 12:00 fikk jeg tid å gå til bilen. og der ser jeg ikke noe ladekabelen lenger.
Ladekabelen var låst til bilen, men med kraft så er alt mulig.
Dobbellås kabelen dere som trenger det.
Hadde du Charge-Amps kabel som er modifisert tupp på? Hvis ikke er det bare å dra den rett ut, selv om det høres ut som om den blir låst fast som på originalkabelen. Originaltuppen er for tynn, men kan fixes selv med plastbit, eller bestille gratis ny "ekstratupp" hos Charge-Amps.

Jeg hadde en Charge Amps med den plastbiten på, det hjalp ikke.
En hengelås anbefales selv med "ekstratuppen".
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA