Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av hookmaker, fredag 06. mai 2016, klokken 19:39

« forrige - neste »

krister461

Han kan vel installere appen i ettertid, så sant remote access ikke står av i bilen. Trodde også at Tesla kunne bidra med sporing i slike tilfeller...

Sandvika

Sitat fra: krister461 på mandag 14. mars 2016, klokken 22:15
Han kan vel installere appen i ettertid, så sant remote access ikke står av i bilen. Trodde også at Tesla kunne bidra med sporing i slike tilfeller...
Er virkelig noe som skurrer her...

cstromme

Dette stemmer ikke i det hele tatt. Såvidt jeg har forstått så vil Tesla fortsatt ha kontakt med bilen, men når man skrur av remote access så setter bilen en setting på serveren som gjør at den fremstår som ikke tilgjengelig for brukeren. Tesla skal fortsatt lett kunne spore bilen.

Selv om de har klart å isolere antennen på bilen så vil jo Tesla kunne se hvor den har kjørt før dette skjedde.

Det høres nesten ut som at de ikke har tatt kontakt med Tesla i det hele tatt.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Spinner

Sitat fra: krister461 på mandag 14. mars 2016, klokken 22:15så sant remote access ikke står av i bilen.
Apropos det, idiotisk at man ikke kan passordbeskytte deaktivering av remote access. Man skrur liksom ikke på valet mode hver gang man parkerer... Selv om det er smart hvis man skal parkere et sted over lengre tid.

Cato76

"- Da bilen var væk tænkte jeg egentlig, at det nok var nogle drengerøve der ville prøve at køre lidt, og så ville den hurtigt blive fundet. Men nu tror jeg, desværre, at den er lidt længere væk, siger den uheldige Tesla-ejer fra Snejbjerg."

Hadde nok blitt mer bekymret om det var noen drengerøve som var på tur med bilen min...  :o
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Torpedo Ted

Har han egentlig fortjent en Tesla?  :o
Ikke har han tatt seg bryet med å installere appen, og han virket ikke å bry seg nevneverdig da den ble stjålet. Kanskje bilen er i bedre hender nå?

Virker litt suspekt hele greien egentlig.

cra

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 15. mars 2016, klokken 11:26
Hadde nok blitt mer bekymret om det var noen drengerøve som var på tur med bilen min...  :o

Samme her. Da er det "bruk og kast", og det er ikke godt å si hvilken tilstand man finner igjen bilen i.  ???
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

peik

Burde ikke vært mulig å slå av remote access i hele tatt. Det betyr altså at det ikke er mulig å spore bilen om den blir stjålet av noen som har greie på Tesla?
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

hookmaker

FYI, så har jeg undersøkt sporingsdelen og ihht. Tesla, så bekræfter de, att de kan se bilen selvom SIM kortet er blitt tatt ut. Min kilde er høyeste sted i Tesla motors USA. Det er ikke mulig at utdype videre og det gis ikke flere kommentarer.
Da tenker jeg, att det blir databeskyttelseslovene i DK/NO, EU og USA som kommer att bestemme hvor mye information Tesla må videregi til kunde/eier, forsikring, politi og i siste instans dommer i en sådan sak.

Lynet

Hvis SIM er tatt ut må bilen enten være tilkoblet wifi eller stå tilkoblet supercharger for at Tesla skal se hvor den er.
Hvis Tesla påstår at de ser den allikevel må de ha et ekstra SIM som er skjult.

Men så vidt jeg husker var det en i USA som kjørte rundt med en stjålet Tesla S der SIM var fjernet, den ble stoppet når tyven koblet bilen til en superlader.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Kallisman

Vanlige mobiltelefoner kan gjøre nødanrop uten sim. Dvs at det er mulig å kommunisere med en enhet uten sim, og siden Tesla har kontroll på hvilket abonnement som tilhører hvilken bil og imei nr. på denne vil jeg tro de kan få en avtale med teleoperatør om å åpne for kommunikasjon uten sim for bilens imei-nr om nødvendig. Det er ikke mye data de trenger for å lokalisere bilen.
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

Spinner

Sitat fra: hookmaker på onsdag 16. mars 2016, klokken 14:47Da tenker jeg, att det blir databeskyttelseslovene i DK/NO, EU og USA som kommer att bestemme hvor mye information Tesla må videregi til kunde/eier, forsikring, politi og i siste instans dommer i en sådan sak.
Vil tro dette er saken ja, og det skal vi egentlig være glad for. Men jeg synes denne informasjonen burde bli frigitt på eiers vilkår sammen med en begjæring fra politiet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA