Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Facelift - hva består den egentlig av?

Startet av Bottolf, fredag 06. mai 2016, klokken 06:24

« forrige - neste »

Bottolf

Kom i skade for å vippe girspaken på Tesla 85D i N under kjøring på motorvei
Det gikk bra. Spaken ble vippet forsiktig tilbake til D.
-Hva ville skjedd såfremt jeg hadde satt girspaken i R eller P?
-Er girspaken sjaltet ut under kjøring over en viss hastighet?
-Ganske stygg opplevelse (ikke min bil)... Takknemlig for svar!

elektrolux

Du kan trygt vippe den også i revers.

Ingenting skjer. Det er kun en bryter, og bilens hjerne forstår at dette ikke er tiltenkt innstilling.

Vipper hele tiden Zoe mellom D og Neutral for å slippe å miste fart når jeg slipper fartspedalen. Da renner bilen fritt uten å hverken bruke eller miste energi uttover det friksjon og luftmotstand kan klandres for. Dette simulerer Auto seiling slik jeg er vant med fra Think Classic og VW e-Up
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Bottolf

Hei Elektrolux! -Mange takk for meget informativt svar!

cra

Om du trykker på P-knappen skjer det ingenting, men om du holder den inne så skal P-bremsen komme på. Det skjer ikke umuddelbart, men den "klemmes på". Bare å prøve i lavere ahstighet på et trygt sted, slik at du vet hvordan det funker. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA