Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading i Trondheim.

Startet av noGas, torsdag 05. mai 2016, klokken 20:54

« forrige - neste »

noGas

Hei,

Jeg er på utkikk etter en brukt Leaf, hvordan kan jeg se at det er en gen.2 bil?

Norsk bil:

EU import:

US import:

Tusen Takk,

BE

Parkeringsbremsen, 2. generasjon har fotpedal.

Sort interiør i 2. generasjon, ikke valg i første generasjon.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Leif Leaf

1. generasjon har vel også en stor del av batteripakka i bagasjerommet (godt synlig).
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

nr1rayner

Sitat fra: Leif Leaf på mandag 14. mars 2016, klokken 10:15
1. generasjon har vel også en stor del av batteripakka i bagasjerommet (godt synlig).
Ikke batteri, det er lader, dc-dc converter eller noe sånt. Men ja, det er stor klump der på gen1 som er godt synlig.
På gen2 er dette flyttet fram i motorrommet såvidt jeg husker.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

AppleKnocker

I forhold til US import: kan det stemme at USA bilene har rødt sidemarkeringslys integrert helt øverst i baklyktene. Så hvis man ser bilen fra siden bakfra, er det en diode øverst som lyser 90 grader ut til siden.

Fint om noen evnt kan bekrefte dette.

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

bob-bob

Sitat fra: AppleKnocker på mandag 14. mars 2016, klokken 12:09
I forhold til US import: kan det stemme at USA bilene har rødt sidemarkeringslys integrert helt øverst i baklyktene. Så hvis man ser bilen fra siden bakfra, er det en diode øverst som lyser 90 grader ut til siden.

Fint om noen evnt kan bekrefte dette.

Ja , det stemmer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA