Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er realistisk rekkevidde på den nye BMW i3, Sommer /vinter?

Startet av kavorland, torsdag 05. mai 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

Baresorgen

Har nå mottatt innkalling til oppdatering av Leaf for å løse bremseproblemer. Skal inn til service onsdag neste uke. Flere som har fått beskjed? Gjelder sannsynligvis mange andre biler også...

:-)
Tesla X100D - bestilt 5. oktober 2017
Nissan Leaf 24 kWt - 2013 - 2017 - solgt

Stenskj

#16
Brennes Auto i Sarpsborg er hvertfall fullt klar over problemet. Jeg får oppdatert programvaren på serivcen om noen dager.

Se ellers kommentar fra Nissan Norge om at alle Nissan Leaf får tilbud på oppdaterting:

http://www.dinside.no/936446/elbilister-opplever-bremsefeil

Trekkoppbil

Ut fra det jeg har forstått til slutt:

Fiksen skal også  legges inn på 10 000 europeiske biler her i landet.
Dette er en softwarefiks som norske verksteder også har tilgang til å legge inn på biler med amrikanske vin-nummer. Har du usa-bil, og du kommer bort i det rette verkstedet her i landet, kan det søke om å få kostnadene dekka, ut fra tilbakekallingen fra Nissan i Nordamerika. Da må man scanne vognkort, og oppgi eieropplysninger.

Bekkenes

Jeg var inne på 2 års service med løvet her for en 1-2 uker siden, og når jeg kom for å hente den så sa de at de hadde oppgradert bremsesystemet, det var en kampanje de kjørte.

Hva dette innebærer vet jeg ikke, men var nå kjekt.
Kan det være dette problemet de mener kanskje?

(Sande Auto, Nissan forhandler, Bergen Vest)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Trekkoppbil

Ja, det kan være oppdateringa på bremsekraftforstereken du har fått. Står det navn på kampanjen i papirene.

Ellers er fiksen nevnt i en artikkel som tar for seg bremser på elbiler generellt sett: http://www.dinside.no/936446/elbilister-opplever-bremsefeil
Når det først går rykter om en en sånn feil, er jeg redd folk blander den sammen med mange andre feil og ulykker som bilister kommer opp i. I artikkelen er det intervju med en bilist som jeg trur har hatt helt andre problemer enn denne feilen. Feilen skal kunne skape problemer i sprengkulde, uten at jeg veit helt hva det betyr, men jeg tviler på at det betyr -5 grader som er vanlig i kyststrøk hvor det går mange Leafer her i landet. Feilen gjelder titusener av biler som er opptil 3 år gamle, så hvis det hadde vært problem i -5 garder, ville vi vel ha hørt det før. Dessuten skal bremselampa lyse når man starter bilen, hvis problemet er oppstått.
Kanskje det er lurt å lese av feilkodene på bilen, dersom man har havna opp i ei ulykke, så man kan komme med mer fakta og mindre spekulasjoner?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA