Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dollaren faller - når kommer prisreduksjonen? Og når skal du kjøpe neste Model S

Startet av Geh, onsdag 04. mai 2016, klokken 23:07

« forrige - neste »

Geh

Jeg får levert en Mitsubishi Outlander PHEV -16, i april/Mai. I den forbindelse skal jeg gå til anskaffelse av et frittstående lader eller stikk (schuko). Ladepunktet må være på søyle/stolpe/påle etc. Dette på grunn av plassering av p-plass hvor det ikke er mulighet for veggmontering.
Ønsker forslag, smarte eller gode ideer til løsning innenfor en fornuftig pris.

På forhånd takk

Geh

Jeg tar også gjerne mot råd på løsninger jeg ikke bør velge grunnet fare etc

Ingeniøren

#2
Tja, kommer litt an på hva du vil ha. Det sikreste i dag er vel å sette opp en ladeboks av type 2 eller med egen kabel alternativ en blå/rød industri kontakt som gir deg muligheter for å lade opp til 16A eller 32A. Da den blir stående fritt er det vel trolig et krav å sett alt inne i et låsbart skap, som kan så ute, og som sikrer mot skade på lader, tjuvlading og ikke minst klåfingrete unger og voksne.

Mye å velge i fra noen hundrelapper og opp til 10', men den største kostnaden ligger vel i å få kabelen frem på en sikker og pen måte og på plass i sikringsskapet med egen sikring og B-vern. Overgang fra Schuko til CEE kan ordnes med adapter.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Geh

#3
Ja sikkerheten må ivaretas. Har "googlet" og lest inne her på forumet uten å funnet mange gode eksempler på søyler/stolper/påler etc til privat bruk :o

ose13erg

Jeg har vært ute i samme ærend til samme bil og endt opp med en av de nye fra Ratio fra elbilhjelpen. Har ikke fått prøvd den enda. Men jeg har også skaffet en bakkemodell av en postkasse fra Jula som mulig hus / frittstående stolpe.

Har slått fra meg overprisede strømsøyler fra DEFA, Garo etc.

Vet ikke hva løsningen blir enda (innendørs/ute på stolpe), men jeg blir mer og sikker på at det er viktig å lade PHEV ofte for å kjøre mest mulig el. Da er det viktig å lade med 16A og en lett tilgjengelig løsning.

Homecast

Salto har ferdige løsninger, saltoboks, søyle, kan også kjøpe med tak til søyle samt eget fundament om du ikke gidder støpe et lite fundament selv. Ser også flott ut. Led lys kan du tilogmed få på stolpen.
www.salto.no
Kjøpes gjennom elektriker men du får se produktene ihvertfall
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

elektrolux

#7
Eller denne til omtrent samme pris som bestillingsvare.

For bedre bildet gå direkte til: http://www.ratio.nl/en/catalog/e-mobility/charging-stations/outlet/ev-home-charger/type-2-outlet/g+c+s+i+a
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

KjellG

Bruke en vanlig veggboks og sette opp et "postkassestativ" med tak?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA