Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvorfor ryker ikke 16A sikringen?

Startet av Caspar, mandag 30. august 2010, klokken 22:04

« forrige - neste »

El rayo

Bra jobba, Caspar!

Mens du har batterikassa nede: sjekk spenningen på hver blokk. Synes jeg husker vi målte 126V med 98% energi, det er for lite, tror jeg; tyder på 3 defekte celler.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Så diagnoseapperatet hadde rett.

Legg gjerne ut et midtpunkt for senere målinger/Robometer. Vurderer du Robometer må du også forberede minus ledningen slik at denne kan splittes for å tre innpå LEM sensor.

Det er også lurt å montere et par bananuttak helt inntil høyre øvre hjørne på bildet, og med standard støpsel avstand mellom bananene. Disse kobles så direkte inn på skinnene i boksen for tilgang til driftspenning. Kan senere brukes til 10A lading, eller tilkobling av Ctek lader for 12V batteriet.

Eksempelbildet på dette ligger her på forumet et sted.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Caspar

Sitat fra: elektrolux på onsdag 04. august 2010, klokken 11:25
Så diagnoseapperatet hadde rett.


Ja selve feilmeldingen viste seg jo til slutt å være rett, men den meldingen var jo forårsaket av at microbryteren var defekt. Når den ble "jumpet" så forsvant hovedrelefeilen og ble erstattet av "lav spenning". Så selv med en solid mekanisk feil på hovedrelet så klarte ikke diagnoseapparatet å oppdage den egentlige feilen. Jeg vil tro at diagnoseapparatet måler gjennomgang i spolen i releet og kun kan oppdage feil der.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Caspar

Sitat fra: El rayo på tirsdag 03. august 2010, klokken 22:53
Bra jobba, Caspar!

Mens du har batterikassa nede: sjekk spenningen på hver blokk. Synes jeg husker vi målte 126V med 98% energi, det er for lite, tror jeg; tyder på 3 defekte celler.

Batteriene varierer mellom 6,61 og 6,64. Er det for stort avvik ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Et akseptabelt avvik.

Kan være at alt er OK oppi pakken din. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Enig med Elektrolux, 0,03V forskjell er bra.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Caspar

Its alive !  ;D og Robometer er montert
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Boogie

Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA