Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Solcelleanlegg

Startet av Blip, tirsdag 03. mai 2016, klokken 21:56

« forrige - neste »

Blip

Det er sikkert flere som sitter og vurderer om de skal bestille, avbestille eller vente på bedre tider, nå som konfig. for Model X endelig er åpnet. Hva gjør du? Jeg laget en liten poll for å ta temperaturen.

Personlig er det i hovedsak pris som gjør at jeg nøler.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

MeTesla


Blip

Oppfordrer samtidig til å registrere seg på https://modelxtracker.com Hvor man kan legge inn status på reservasjon, bestilling, produksjon, spesifikasjon osv. osv.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Blip

Sitat fra: KrW på lørdag 12. mars 2016, klokken 17:17
Mangler "planlegger å bestillesnart/senere"  :)
Har lagt til nytt punkt. Det kan jo være ulike grunner til at man utsetter. Tanken er likevel at undersøkelsen bare skal besvares av de som faktisk har fått mulighet til å konfigurere.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Luring

Sitat fra: Blip på lørdag 12. mars 2016, klokken 21:37
Sitat fra: KrW på lørdag 12. mars 2016, klokken 17:17
Mangler "planlegger å bestillesnart/senere"  :)
Har lagt til nytt punkt. Det kan jo være ulike grunner til at man utsetter. Tanken er likevel at undersøkelsen bare skal besvares av de som faktisk har fått mulighet til å konfigurere.
Burde vel hatt ein punkt for oss som skal avbestille og ikkje er i tvil, men ikkje har rota oss til den enda  ;)

Havebigfun

Hvis du er fast bestemmt kan du trygt klikke på " har avbestillt"  ;)

Blip

#7
Hm. Ser forholdsvis lunkent ut. Foreløpig (94 svar) ser det ut som det er jevnt mellom avbestilt/bestilt/usikker. Tipper en del venter til etter visning neste uke og kanskje noen venter til etter lansering av Model 3, dvs. 31 mars.

Edit: Spørsmålet er hva de som sitter på gjerdet kommer til å velge, men foreløpig kan det se ut som halvparten av de som har bestemt seg faktisk avbestiller... [emoji15]

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

El-boy

Jeg er en av dem som er i veldig tvil. Har ett tidlig reservasjonsnummer ifra 17.des 2012, men er slett ikke sikker på om Model X er rette bilen for meg.
Noen som vet dimensjoner på bilen (Lengde, bredde, høyde og vekt)? og får heller ikke opp priser på bil og tilvalg opsjoner på Tesla sine nettsider (nei, jeg har ikke betalt 31.000,- NOK i depositum ennå pga det ovenforstående)?

Noen som har data dere kan dele?

Blip

Mål finnes under egen Model X FAQ på TMC:
Model X Cargo Measurements
Model X FAQ (wiki)

El-boy: Hvordan klarte du å reservere uten å betale depositum?

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

turfsurf

Man kan vel reservere med bankbetaling, og så ikke betale?
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

SigX

Ja, men du får ikke reservasjonsnummer før betaling er registrert.
Mulig at han her tenker på at han ikke har bekreftet bestillingen, og dermed kan få refundert beløpet.

El-boy

#12
Sitat fra: Blip på lørdag 19. mars 2016, klokken 22:54
Mål finnes under egen Model X FAQ på TMC:
Model X Cargo Measurements
Model X FAQ (wiki)

El-boy: Hvordan klarte du å reservere uten å betale depositum?
Hei,
Beklager min feil. Det er Ordrenummer jeg har fått, type RN3212...
denne lenken: https://www.teslamotors.com/no_NO/modelx?redirect=no&no_cache=1458467031
Trykk "Reserver din" så dukker dette RN nummeret opp, og nå har jeg to med det nye jeg fikk idag...

Hvor mange høvdinger må man legge på bordet for å løse ut en Model X 90kWh med noen obligatoriske opsjoner ?

Ser ut som Model X er slik 8 cm lengre og 8 cm bredere enn Model S, allerede nå må jeg sikte for å få den i garasjen, med Model X er den ca 2cm klaring til hver side av speilene så det vil være tryggere å folde speilene inn før forsøket.

Jeg har kommet til at Model X ikke er for meg; dimensjonene, falcon wing doors, og pris på opp mot 1 million kroner blir litt i overkant...

Spesielt det med Falcon Wing doors ser jeg som ett potensielt problem på sikt. Tenk deg snø på taket, åpning av bakdør i garasje, også når mekanismen blir slitt blir der store service kostnader ser jeg for meg

Blip

"Confirm" har gjort et skikkelig "rykk" på 5 det siste døgnet. Kan det være 5 som var på visning kla 10:00 i dag?

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Førstereis med elbil

Etter å ha sett bilen på Alnabru i dag så har jeg kansellert min bestilling. Kvalitetsmessig holder ikke bilen en standard jeg forbinder med biler i permiumsegmentet. Setene er ok, men ikke slik man er vant til på tyske og svenske biler. Bagasjeplassen er kanskje god i totalt volum, men volumet er upraktisk, her kan man ikke laste inn store og tunge kolli. Både fordørene og bakdørene er upraktisk. Fordørene går opp automatisk, og stopper ved full åpning eller ved berøring. Dersom det er en stolpe eller en annen bil i nærheten så  får man ikke åpnet fordørene uten at de går mot "hindringen" ved siden, her kommer det til å bli parkeringsbulker. Bakdørene "hengte seg" to ganger mens jeg stod å så på, slik at de måtte lukkes og åpnes igjen for å virke. Dørene lukker med et "plaff", og ikke et "klunk" som man er vant med i tyske biler. Interiøret var som i en fin Mazda, noe lær og mye plastikk. Hadde bilen vært priset som en Mazda CX9 (55.000 USD) hadde jeg vært imponert, men når den er priset som en BMW X6 så faller den helt igjennom. Nice try Tesla, bedre lykke med modell 3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA