Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor lar Tesla deg "krasje" i lav hastighet?

Startet av Bjoris, mandag 02. mai 2016, klokken 22:32

« forrige - neste »

Bjoris

Etter 462 km fra Stord til Horten i går kunne jeg ikke vært mer fornøyd, flott kjørekomfort, rask lading (4*20 min) og lang rekkevidde.

I dg når jeg skulle videre til Oslo var det stopp, eller strengt tatt det helt motsatte, null bremser! Muligens er bremsesylideren røket, jeg er sjeleglad dette ikke skjedde på veiene, selv om jeg holdt på ende i hagen til naboen før jeg fikk summet meg og tråkket inn fotbremsen!

Nissan har ordnet opp raskt og effektivt, sitter nå i tauebilen på vei til Tønnsberg der leiebil venter. MEN det skal godt gjøres at de får bilen i orden til min retur søndag! Men det blir Nissan sitt problem.

Dette er nok en veldig spesiell feil, men det lukter tilbakekalling når noe så kritisk svikter!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Leifen1980

#1
Dette er ikke bra!  >:(
Hentet ut min Leaf i Tønsberg i går. Håper dette er en produksjonsfeil på 1 bil og ikke en hel leveranse/batch fra Nissan. Kan bli mange biler som kalles inn for sjekk nå.
2016 Nissan Leaf Tekna "Gråtass" 30kW
2013 Mitsubishi ASX Instyle
ex 2013 Nissan Leaf Tekna
ex 2006 Honda Accord Tourer
ex 2012 Mitsubishi Outlander
ex 1992 Toyota Corolla
ex 2009 Toyota Avensis
ex 2000 Volkswagen Passat
ex 1990? Mitsubishi Galant

Powerflux

Ai ai ai, først Nissa DISconnect og nå bremsehavari.............. :o
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Bjoris

Utrolig nok er jeg på veien igjen! En løs Canbus ledning, mer skal det altså ikke til før bremsene er borte!!! Merker jeg e bra skeptisk!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

leafnor

Fail-Safe tankegang virker også har hatt en løs kabel. Hvordan skulle man ha forholdt seg med en eldre model med elektrisk parkeringsbrems?
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Bjoris

Nettopp, det er veldig rart at en slik ledning var alt som skulle til... Men merker at det er noe med bremsene bak også, dette har jeg klagd på og da strammet de park bremsen, men når jeg nå kom til Oslo og rygget litt så sier det dunk, dunk når jeg kjører fremover igjen, fikk det bort ved å trø hardt på brems og parkeringsbremsen... Dette har ikke noe med ledningen å gjøre, men virker som at parkeringsbremsen ikk går skikkelig tilbake om en trør bare forsiktig på parkbremsen, men når en trør den hardt til så se det ut til å fungere...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Mazzbot

Tragisk av Nissan .. føler nissan svikter bare mer og mer på alt .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

TB

Ved laus Canbus ledning skal mekaniske bremser fungere. Mykje tyngre å bremse, men likevel bremser.  Var det slik feilen var?

På trillingene er det skifta ut vakumpumpe på mange bilar, den gamle pumpa kunne brått stoppe. Men, bremsene fungerte og uten pumpa, men naturligvis mykje større kraft på pedalen.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Bjoris

#8
Ja, det samme sa Falck, men jeg trødde hardt ned, men det kom mye ulyder også så det hørtes veldig feil ut. Så at både Falck og Nissan selv ikke klarte å stoppe bilen og måtte bruke fotbremsen, iallefall så valgte de den løsningen selv i liten fart!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

eliten

Det er ikke uvanlig at feil kan oppstå på biler. Denne feilen har jeg ikke sett på forumet før. Har selv kjørt ca 4500 km med min tekna 30kw siden slutten av januar,  uten en eneste liten eller stor feil. Kommentarer om tragiske Nissan, dårlig bil, eller lignende, synes jeg blir for dumt, når denne bilmodellen gjennom flere år har vist seg å være uvanlig driftsikker. Man skvetter sikkert litt hvis man skulle oppleve tilsvarende som Bjoris, men har ikke sett noen med samme problem på forumet.

AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Trekkoppbil

Det er bra du ikke kjørte Qashqai, og at det  ikke var svensk polis som undersøkte saken. De ville konkludert at du ikke bremsa med vilje.

Bjoris

#12
Dette var nok en svært spesiell feil som skjer ytterst sjelden, Vestfold Auto forstod absolutt ingenting når jeg sa at bremsene ikke fungerte. Når det kjørte analyseprogrammet kom det bare opp en haug med feilmeldinger så han var flink som fant feilen så raskt.

Jeg kan love dere at dette var ett sjokk, har hatt mange biler opp igjennom tidene, men selvsagt aldri opplevd full bremsesvikt og her startet jeg bare opp og i det jeg skal trår på bremsen så er den bare helt borte... Vel, ned Måbødalen hadde jeg sikkert trått enda hardere og kanskje hadde bremsene fungert da men glad jeg slapp den utfordringen, trår du for hardt på fotbremsen risikerer du å låse bremene bak og da snurrer du på en femøring så i stor fart eller på glatt underlag ville dette vært krise.

Jeg tenkte på det etterpå at jeg hadde hørt en lyd når jeg startet bilen, men trodde det var varmepumpa som lagd en ulyd.

Vel, det gikk bra og jeg mener ikke at folk skal være redd for en Leaf som er veldig driftssikkert, men jeg er skuffet over at jeg også tydligvis har noe med fotbremsen, noe hvine lyd når jeg rygger, kom igjen i går, men da var ikke dunke lyden der når jeg kjørte fremover. Vel, 5 års garanti igjen så ingen krise, men tar jo tid når en må langt avgårde for å levere bilen på verkstedet...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Mazzbot

Sitat fra: bjoris på søndag 13. mars 2016, klokken 08:45
Dette var nok en svært spesiell feil som skjer ytterst sjelden, Vestfold Auto forstod absolutt ingenting når jeg sa at bremsene ikke fungerte. Når det kjørte analyseprogrammet kom det bare opp en haug med feilmeldinger så han var flink som fant feilen så raskt.

Jeg kan love dere at dette var ett sjokk, har hatt mange biler opp igjennom tidene, men selvsagt aldri opplevd full bremsesvikt og her startet jeg bare opp og i det jeg skal trår på bremsen så er den bare helt borte... Vel, ned Måbødalen hadde jeg sikkert trått enda hardere og kanskje hadde bremsene fungert da men glad jeg slapp den utfordringen, trår du for hardt på fotbremsen risikerer du å låse bremene bak og da snurrer du på en femøring så i stor fart eller på glatt underlag ville dette vært krise.

Jeg tenkte på det etterpå at jeg hadde hørt en lyd når jeg startet bilen, men trodde det var varmepumpa som lagd en ulyd.

Vel, det gikk bra og jeg mener ikke at folk skal være redd for en Leaf som er veldig driftssikkert, men jeg er skuffet over at jeg også tydligvis har noe med fotbremsen, noe hvine lyd når jeg rygger, kom igjen i går, men da var ikke dunke lyden der når jeg kjørte fremover. Vel, 5 års garanti igjen så ingen krise, men tar jo tid når en må langt avgårde for å levere bilen på verkstedet...

En hvine lyd når du rygger ? Jeg har også det ,tror det er bremsene , naboen har leaf og har akkurat samme lyd .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

TB

Sitat fra: bjoris på søndag 13. mars 2016, klokken 08:45
Dette var nok en svært spesiell feil som skjer ytterst sjelden, Vestfold Auto forstod absolutt ingenting når jeg sa at bremsene ikke fungerte. Når det kjørte analyseprogrammet kom det bare opp en haug med feilmeldinger så han var flink som fant feilen så raskt.

Jeg kan love dere at dette var ett sjokk, har hatt mange biler opp igjennom tidene, men selvsagt aldri opplevd full bremsesvikt og her startet jeg bare opp og i det jeg skal trår på bremsen så er den bare helt borte...
Spesiell feil.
Leaf krever du trykker inn bremsepedalen for å starte bilen? Om Canbus kabel er ute burde signal frå bremsepedal ikkje komme fram, og bilen nekter å starte?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA