Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor lar Tesla deg "krasje" i lav hastighet?

Startet av Bjoris, mandag 02. mai 2016, klokken 22:32

« forrige - neste »

Fallskjerm

Sitat fra: eliten på lørdag 12. mars 2016, klokken 08:16
Det er ikke uvanlig at feil kan oppstå på biler. Denne feilen har jeg ikke sett på forumet før. Har selv kjørt ca 4500 km med min tekna 30kw siden slutten av januar,  uten en eneste liten eller stor feil. Kommentarer om tragiske Nissan, dårlig bil, eller lignende, synes jeg blir for dumt, når denne bilmodellen gjennom flere år har vist seg å være uvanlig driftsikker. Man skvetter sikkert litt hvis man skulle oppleve tilsvarende som Bjoris, men har ikke sett noen med samme problem på forumet.

Hei jeg er også veldig fornøyd med bilen, men det jeg klager på og mange andre er Nissan forhandlerene og Nissan nordic (importør) som er vanskelig
Renault Zoe R135 mars 2020
Nissan Leaf, Tekna Mai 2016 (30Kwh) (heldigvis solgt)
Nissan Leaf, Tekna april 2014 66 500 km m/6.6 kw lader (solgt)
Toyota landcruser 150 for å dra Adria 743 UT

Ønsker Nissan skal bli like god på ettermakedet som Toyota

kavorland

Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

leafolainen

Sitat fra: Mazzbot på søndag 13. mars 2016, klokken 09:27
En hvine lyd når du rygger ? Jeg har også det ,tror det er bremsene , naboen har leaf og har akkurat samme lyd .
Samme her.

leafolainen

En hvine lyd når du rygger ? Jeg har også det ,tror det er bremsene , naboen har leaf og har akkurat samme lyd .
Samme her.

skysurfer

Sitat fra: eliten på lørdag 12. mars 2016, klokken 08:16
Det er ikke uvanlig at feil kan oppstå på biler. Denne feilen har jeg ikke sett på forumet før. Har selv kjørt ca 4500 km med min tekna 30kw siden slutten av januar,  uten en eneste liten eller stor feil. Kommentarer om tragiske Nissan, dårlig bil, eller lignende, synes jeg blir for dumt, når denne bilmodellen gjennom flere år har vist seg å være uvanlig driftsikker. Man skvetter sikkert litt hvis man skulle oppleve tilsvarende som Bjoris, men har ikke sett noen med samme problem på forumet.

Hvem sier at denne bilen er "uvanlig driftsikker"? Hvis uvanlig driftsikker betyr at bilen ikke stopper så kan jeg være til dels enig, men hvis du regner med alt annet som går i stykker på den så er den laaaangt fra "driftsikker".
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

ohowl

Sitat fra: bjoris på søndag 13. mars 2016, klokken 08:45
Dette var nok en svært spesiell feil som skjer ytterst sjelden, Vestfold Auto forstod absolutt ingenting når jeg sa at bremsene ikke fungerte. Når det kjørte analyseprogrammet kom det bare opp en haug med feilmeldinger så han var flink som fant feilen så raskt.

Jeg kan love dere at dette var ett sjokk, har hatt mange biler opp igjennom tidene, men selvsagt aldri opplevd full bremsesvikt og her startet jeg bare opp og i det jeg skal trår på bremsen så er den bare helt borte... Vel, ned Måbødalen hadde jeg sikkert trått enda hardere og kanskje hadde bremsene fungert da men glad jeg slapp den utfordringen, trår du for hardt på fotbremsen risikerer du å låse bremene bak og da snurrer du på en femøring så i stor fart eller på glatt underlag ville dette vært krise.

Jeg tenkte på det etterpå at jeg hadde hørt en lyd når jeg startet bilen, men trodde det var varmepumpa som lagd en ulyd.

Vel, det gikk bra og jeg mener ikke at folk skal være redd for en Leaf som er veldig driftssikkert, men jeg er skuffet over at jeg også tydligvis har noe med fotbremsen, noe hvine lyd når jeg rygger, kom igjen i går, men da var ikke dunke lyden der når jeg kjørte fremover. Vel, 5 års garanti igjen så ingen krise, men tar jo tid når en må langt avgårde for å levere bilen på verkstedet...

Har også hvinelyd når jeg er på bremsepedalen under rygging.

Det + lastebilpipingen gjør meg nok populær i parkeringshusene :-)
2015 Leaf EU-Tekna
Tesla Model ≡ LR AWD

Bjoris

Nissan vet hvordan de fikser denne lyden, jeg fikk time for fiks i dg. De må slipe av noe på av bremsebåndt til fotbremsen, tok 1-2 timer...

Ellers enig i at Leafen ikke burde kunne kjøre med en slik feil, men det var nok noen lys, teknikkeren sa så, jeg må innrømme at jeg så ikke det i farten.
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Mazzbot

kanskje et dumt spm men må man betale for at de skal fikse den "lyden" ? er jo ikke min feil .. 6 mnd gammel bil.
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Ssseee

Sitat fra: Mazzbot på mandag 14. mars 2016, klokken 19:02
kanskje et dumt spm men må man betale for at de skal fikse den "lyden" ? er jo ikke min feil .. 6 mnd gammel bil.

Jeg betalte ikke noe da de tok min Leaf. Fikk time ganske kjapt, ingen kverulering der
2015 Kia Soul

tutti

Bjoris

100% må dette gå på garanti, det er jo ikke litt lyd heller, i dag kom fruen kjørende og skulle parkere og jeg hørte lyden 100 meter unna... rimelig flaut og aldri vært noe slik lyd i gml Leafen vår...!!

Leifen1980

Har også merket noe høyfrekvent lyd, men dette er når jeg kjører veldig sakte. Var først usikker på om det var generell lyd fra batteri, men høres litt mer ut som noe annet, vanskelig å si. Har ikke slik lyd på min 2013 Tekna.
Mulig de må se på det når bilen skal inn for justering av spyledyser. Synes for øvrig også at bakluka er noe treg å lukke kotra gammel Leaf.
2016 Nissan Leaf Tekna "Gråtass" 30kW
2013 Mitsubishi ASX Instyle
ex 2013 Nissan Leaf Tekna
ex 2006 Honda Accord Tourer
ex 2012 Mitsubishi Outlander
ex 1992 Toyota Corolla
ex 2009 Toyota Avensis
ex 2000 Volkswagen Passat
ex 1990? Mitsubishi Galant

ironduke

Sitat fra: ohowl på mandag 14. mars 2016, klokken 13:06
Sitat fra: bjoris på søndag 13. mars 2016, klokken 08:45
Dette var nok en svært spesiell feil som skjer ytterst sjelden, Vestfold Auto forstod absolutt ingenting når jeg sa at bremsene ikke fungerte. Når det kjørte analyseprogrammet kom det bare opp en haug med feilmeldinger så han var flink som fant feilen så raskt.

Jeg kan love dere at dette var ett sjokk, har hatt mange biler opp igjennom tidene, men selvsagt aldri opplevd full bremsesvikt og her startet jeg bare opp og i det jeg skal trår på bremsen så er den bare helt borte... Vel, ned Måbødalen hadde jeg sikkert trått enda hardere og kanskje hadde bremsene fungert da men glad jeg slapp den utfordringen, trår du for hardt på fotbremsen risikerer du å låse bremene bak og da snurrer du på en femøring så i stor fart eller på glatt underlag ville dette vært krise.

Jeg tenkte på det etterpå at jeg hadde hørt en lyd når jeg startet bilen, men trodde det var varmepumpa som lagd en ulyd.

Vel, det gikk bra og jeg mener ikke at folk skal være redd for en Leaf som er veldig driftssikkert, men jeg er skuffet over at jeg også tydligvis har noe med fotbremsen, noe hvine lyd når jeg rygger, kom igjen i går, men da var ikke dunke lyden der når jeg kjørte fremover. Vel, 5 års garanti igjen så ingen krise, men tar jo tid når en må langt avgårde for å levere bilen på verkstedet...

Har også hvinelyd når jeg er på bremsepedalen under rygging.

Det + lastebilpipingen gjør meg nok populær i parkeringshusene :-)

Akkurat samme lyden her. Trodde det var bare meg, men når det er flere som sliter med det samme så tror jeg at jeg skal kontakte min forhandler og høre :)
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

Bjoris

Merk at hos meg så er det lyd også når jeg ikke er bort i bremsen, men nettopp har løst ut fotbrekket!

Høyfrekvent lyd er nok motoren, en må regne med litt lyd fra en elbil også, men her snakker vi om noe som kan høres som nettopp bremsekloss mot stål, som om det var veldig tørt...

Chy

Sitat fra: bjoris på onsdag 16. mars 2016, klokken 13:42
Merk at hos meg så er det lyd også når jeg ikke er bort i bremsen, men nettopp har løst ut fotbrekket!

Høyfrekvent lyd er nok motoren, en må regne med litt lyd fra en elbil også, men her snakker vi om noe som kan høres som nettopp bremsekloss mot stål, som om det var veldig tørt...

Har dere funnet noe ut ang. denne hvinelyden? Har en ny Leaf fra 10. mars 2016 og merker også denne hvinelyden når jeg rygger og bruker bremsen. Veldig høylytt lyd hos meg. Etter samtale med Autocenteret Åsane (Bergen) mente de det var en stein som hadde kilt seg fast mellom bremsekloss og bremseskive, og at det var bare å tråkke til slik at steinen ble slipt vekk. Noen som har fått utbedret denne ulyden, er det virkelig bare en stein?
2016 Nissan Leaf 30kW - Første bil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA