Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av BMW850, søndag 01. mai 2016, klokken 11:20

« forrige - neste »

BMW850

I England sies det av Tesla autoriserte installatører at denne kommer straks. Står jo også "Kommer våren 2016" på Tesla-sidene. Nå er det vel ett litt annet nett i Norge men vi får håpe på at det er nært forestående her også :D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

krister461

Hva er det vi venter på egentlig? En standard type 2-boks med Tesla-logo på?

BMW850

jkirkebo

Sitat fra: krister461 på torsdag 10. mars 2016, klokken 13:12
Hva er det vi venter på egentlig? En standard type 2-boks med Tesla-logo på?

Hvis jeg skal gjette; Teslas offisielle støtte for "37A" 2-fase lading fra 230V 3-fase 32A IT-kurser inkl. hardware som støtter dette og en softwareoppdatering som gjør at det også vises korrekt i bilen.

Tesla har vel kanskje fått med seg de økende problemene med å få tillatelse til å installere store 1-fase kurser her i landet? Dette er en enkel fiks.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Diravi

Er det grunn til å håpe på at den vil ha en IP-grad som gjør at den kan monteres utendørs?
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

BMW850

Det jeg ihvertfall håpet på var at det ble en edruelig pris. Noe som ser stygt ut nå etter at jeg har sett diverse innlegg om prisøkning på det meste av ekstrautstyr  :-\

Diravi

Sitat fra: BMW850 på torsdag 10. mars 2016, klokken 13:31
Det jeg ihvertfall håpet på var at det ble en edruelig pris. Noe som ser stygt ut nå etter at jeg har sett diverse innlegg om prisøkning på det meste av ekstrautstyr  :-\

Vi vet en ting om prisen i hvert fall, nemlig at den blir (en del) over 10 000 kr. Jfr. pågående vervekampanje.  8)

BMW850

Det er vel med montering? Uansett gidder jeg ikke å betale veldig mye for det da laderen trolig ikke gjør noe annet enn ett blått 230V 32A industri-stikk gjør.

vegardbr

Jeg hadde regnet med at det stod ''Kommer høsten 2016'' snart.. Det hadde vært kult om den faktisk kommer våren 2016.
P85 2014 - Trondheim

Diravi

Sitat fra: BMW850 på torsdag 10. mars 2016, klokken 16:51
Det er vel med montering? Uansett gidder jeg ikke å betale veldig mye for det da laderen trolig ikke gjør noe annet enn ett blått 230V 32A industri-stikk gjør.

Jeg har ikke sett noen pris. Men dersom man kan få 10000 i rabatt på den ved å bruke vervekode ved bestilling av ny Tesla - ja, da ligger det i kortene at den koster mer enn 10000 kr. :-)

For dem som ønsker en stasjon med fast kabel gir den mer enn et 32A uttak. Sjekk priser på andre 32A ladestasjoner.

Og så er det spørsmålet om den gjør det mulig å fordele last over to faser i 230V anlegg, selvsagt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA