Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns videoer

Startet av Pamina, lørdag 30. april 2016, klokken 18:53

« forrige - neste »

Øyvind.h

Ja man må følge med at transaksjonen reduserer kontoens disponible beløp og kommer i transaksjonslisten.
Gjør den ikke det ligger den til behandling og kan stoppes. Så det forutsetter at folk følger med ja :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Sele

Sitat fra: BE på torsdag 10. mars 2016, klokken 13:19
Sitat fra: Sele på torsdag 10. mars 2016, klokken 11:30
En Leaf uten lyktespylere betyr ikke at bilen ikke har batterivarmer det er en myte. En euroleaf kommer fra samme fabrikken i England som en "norsk" leaf.
Alle bilene fra 2011 og 2012 er produsert i Japan, fantes ikke produksjon noen andre plass.

Jeg svarte angående euroleaf som trådstarter var skeptisk til.

leafolainen

#17
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 10. mars 2016, klokken 14:14
Ja man må følge med at transaksjonen reduserer kontoens disponible beløp og kommer i transaksjonslisten.
Gjør den ikke det ligger den til behandling og kan stoppes. Så det forutsetter at folk følger med ja :)
Poenget er at dersom man har en nettbank som ikke prosesserer transaksjonen umiddelbart må man med denne metoden i verste fall "følge med" til neste virkedag.

TB

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 10. mars 2016, klokken 13:07
Sitat fra: TB på torsdag 10. mars 2016, klokken 12:26
Sitathttps://www.vipps.no/
Vipps! Nå koster det ingenting å overføre beløp under 5 000 kroner. Å vippse 5 000 kroner eller mer, koster 1 % av beløpet.

130 000 = 1300 kr i gebyr

I følge vipps.no er beløpsgrensen på 100.000,- per år:

https://www.vipps.no/sos.html

Sant nok:

SitatBeløpsgrenser når du mottar
Du kan motta inntil 8000 kroner per år før du må identifisere deg med BankID/BankID på mobil. Den maksimale grensen er 100 000 kroner per år. Har du ikke BankID/BankID på mobil kan du bare motta inntil 8.000 kr pr år

SitatBeløpsgrenser når du sender penger
Hvis du sender store beløp, eller når grensen på 22 000 kroner, må du identifisere deg med BankID/BankID på mobil. Den maksimale grensen er 100 000 kroner per år. Har du ikke BankID/BankID på mobil kan du bare sende inntil 22.000 kr pr år
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Trekkoppbil

Det viktigste med så gamle biler, synes jeg er helsa på batteriet. Man kan lese av State of Health, SOH, og man kan lade batteriet fullt, og se hvor mange kwt det rommer, men begge paramterene kan gå litt opp og ned.
Ved første øyekast kan man se hvor mange kapasitetsbarer bilen har, hvor mange km det er på gjettometeret, og man kan sjekke opp hvor bilen er kjørt, og se an hvem som har kjørt den.

Europa:
Noen har nevnt at vinterpakke var standard kun i ett land.
Solcellespoileren var vel en gimmick uten praktisk betydning?
Bilene har sim-kort med 5 års abonnement, som kan begynne å gå ut snart.
5000€ batterinnbytteprogram.

NordAmerika:
2011-modellen blei levert uten kallt vær-pakke i mange stater.
2012-modellen har kallt-vær-pakke som standard i alle stater.
Kun SL-versjonen av 2011- og 2012 modellen hadde hurtigladeport, og de andre modellene er vel knappt importert hit til landet. 90% av 2011 SL og 100% av 2012 SL har QC.
Enkelte usa-biler kan ha gått i varme strøk, og ha dårlig batteri.
Usa-bilene har en del funksjoner som du ikke får brukt her i landet. Som amerikansk sim, satelittradio og fjernkontroll til garasjeport på SL.

Det jeg savner på 2011 og 2012 er 6kW likeretter og aroundview. 2011 og 2012 har vannbåren varme med varmeelement.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA