Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ludicrous: Skal du oppgradere? + teknisk info

Startet av jkirkebo, lørdag 30. april 2016, klokken 11:04

« forrige - neste »

El-boy

Sitat fra: sigurdi på fredag 11. mars 2016, klokken 11:51
Har testet i bil med enkeltlader og laskekontaktor.

Enkelt lader så får man max 27A i kabel som er koblet til N leder, men tror nok begrensningen er 16A på hver av enkelt laderene.
Her ble det målt 15A (tang ampermeter)

Så effekten blir litt lavere en om jeg kjører 32A enfas.

Kobler man en fase til N og en fase til L1 på Type 2 - så får man 32A enfas.
Kobler man en fase til N og en fase til L1-L3 på Type 2 får man også 32A enfas.
(Den detekterer om det er spenning på L1-L3 for å se om den trenger legge inn sin egen lask)

Kan ta en tur innom om ønskelig så du kan måle selv. ;-)
Testet i går overgang ifra 3-fas 230V 32A støpsel til 400V 16A TN kontakt, og rød adapter på UMC kabelen.
Koblet som anvist ved å la L3 i TN kontakten stå u-tilkoblet. Altså koblet N-L1 og L2 (og jord selvfølgelig)
Får kun ladet med ca 4,2kW ved 3x16A/16A (24km/h ratet), ingen feilmeldinger
Har installert laskekontaktor.
Er det da slik å forstå at ved å koble ifra L2 til L3 skulle kunne gi 32A lading?

sigurdi

Kun det blå adapteret på UMC som støtter 32A.
Røde er begrenset til 16A.
Jeg bruker Type2 lader
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA