Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil som firmabil og godtgjørelse for strøm

Startet av aerox88, lørdag 30. april 2016, klokken 08:11

« forrige - neste »

aerox88

Jeg hentet min nye Tekna 2016 mod for nøyaktig 1 uke siden.
Men har merket ett problem med bakluka, den er ganske vanskelig å lukke igjen, må slenge godt med "luka" for at den skal låses skikkelig.
Merket etter 3 dager at gummilisten ved låsen var blitt meget slitt. Dette kan vel ikke være riktig?
Har litt problemer med venstre bakdør også, må dyttes forholdsvis hardt igjen for å lukkes skikkelig. Ikke i nærheten av sånn på hverken vår Mondeo, 5008 eller superb.
Høyre bakdør er LITT bedre...

nr1rayner

Ganske tydelig at lista har løsnet fra der den skal være. Da er det ikke rart den blir slitt!
Ang dører trenger nok de justering. Spørs om det gikk litt fort under montering eller klargjøring. Men stikk innom forhandler så bør de ordne det.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Hoaas

Hei, gummilisten er nok slik "by design" min er helt lik. Fikk justert bakluka litt da min "vandret" noen millimeter på låsen, nå funker den. Ta den inn til verksted å be de justere bakluken litt så skal alt være i orden der.

BobbyBrown

Kan ikke være det at siden bilen er såpass ny så er pakningene litt "tight"? Jeg har en to uker gammel bil og merker også at jeg må mene det når jeg lukker bakluka. Ellers så kan jeg informere om at jeg monterte pakninger på dørene i huset i høst fordi unga smeller så fælt med dem. Det er vell først nå jeg kan lukke de dørene på et normalt vis. Før det måtte jeg nesten presse for å få de igjen.

bob-bob

Sitat fra: BobbyBrown på torsdag 10. mars 2016, klokken 18:14
Kan ikke være det at siden bilen er såpass ny så er pakningene litt "tight"? Jeg har en to uker gammel bil og merker også at jeg må mene det når jeg lukker bakluka. Ellers så kan jeg informere om at jeg monterte pakninger på dørene i huset i høst fordi unga smeller så fælt med dem. Det er vell først nå jeg kan lukke de dørene på et normalt vis. Før det måtte jeg nesten presse for å få de igjen.

Jeg kan se på bildet at gummipakningen er løsnet fra kanten.....!   Det er nok bare å klemme den innpå igjen , muligens med litt gummilim på kanten først.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA