Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladekabel til Think City

Startet av Think2002 Rælingen, torsdag 26. august 2010, klokken 21:09

« forrige - neste »

Think2002 Rælingen

Er en helt fersk eier av Think 2002 (gått kun 20 000 km), og det fulgte med piggfrie vinterdekk til bilen. Er utrolig fornøyd, men har et par spørsmål om vinterbruk. Jeg bor litt utfordrende til med bratte bakker osv, og lurer på å sette på piggdekk til vinteren.

Er det noen som har erfaring med bruk av piggdekk på denne modellen, og hvilken innvirkning har piggdekk vs. piggfrie dekk på kjørelengde osv?

Har ca 3 mil til jobben (kan lade på jobb), vil dette være en grei kjørelengde når de litt mer solide minusgradene kommer - eller må jeg belage meg på bussen? (bilen har normal kjørelengde idag, og gode batterier)?
Think 2002, Blå, 20000 km

Elmo

Sjekk dette innlegget til "Cra" - Think City i bratte bakker?
Til tross for at tråden ligger under ny-Th!nk, så gjelder vel Cra's innlegg gammel Th!nk
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Sitat fra: Think2002 Rælingen på mandag 19. juli 2010, klokken 23:50
det fulgte med piggfrie vinterdekk til bilen og lurer på å sette på piggdekk til vinteren.

Bytter gjerne piggdekk mot Piggfrie. Ser ingen fordeler med piggdekk, i alle fall ikke her på vestlandet som knapt ser minusgrader om vinteren. Ligger nesten på grensen til at det er fordelaktig å bruke sommerdekk hele året. Ref. Motors propaganda om at vinterdekk er "livsfarlige" å bruke i temperaturer over 10C.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Et godt tips for å beholde piggfrie dekks veigrep er å vaske hjulene - slitebanen også - med sterkt såpevann og skylle grundig. Jeg gjør dette (sommerdekkene også) hver høst og vår. Kjører fremdeles med Continental dekkene som bilen ble levert med i år 2000 og har aldri hatt problemer med å komme fram om vinteren.

Bilens gode vinter-egenskaper er lette å utnytte fordi myk start fra stillestående er enklet å lære seg når man har bare én pedal å betjene. Det blir heller ingen rykkete gear-skift når man har bare ett gear.

Piggdekk er bedre enn piggfrie kun når det er skøyteis på veien. Da kan man legge på hurtig-kjetting eller AutoSock (http://www.roofbox.co.uk/car-snow-socks/). Mine hurtigkjettingerer fremdeles ubrukte.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Think2002 Rælingen

Takk skal dere ha for gode svar. Det ser ut som om jeg bør gi de piggfrie vinterdekkene en velfortjent mulighet...   :)
Think 2002, Blå, 20000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA