Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Selger ladepunkt POD Point 16A med Type 1 5m kabel - HBO 2500nok

Startet av Kvikken, fredag 29. april 2016, klokken 14:05

« forrige - neste »

Kvikken

Denne kan vel egentlig fjernes?

2 ganger midt på dagen siste 3 måneder hvor jeg har prøvd denne har den fortsatt stått ute av drift. Kundeservice sier at den har vært lenge ute av drift og at de ikke vet når den fikses.

Begge gangene har jeg vært avhengig av kun 5min lading på Lillestrøm (for å komme til neste lader på destinasjonen) hvor det akkurat har kommet noen på den andre laderen ved kinoen (som da alltid står 20ish minutter) hvor man da svipper innom den på BNH som ikke ser ut til å være mulig å holde i drift.

Tilbake igjen på ABB er det da selvsagt nye i kø.
Burde være mulig å få til minst 2 fungerende hurtigladere på Lillestrøm?

AmocoCadiz

Burde selvsagt være flere hurtigladere på viktige knutepunkt/hub'er, Lillestrøm er jo et slikt sted.
Strømnettverk er det jo også i større byer.
Strategien fra hurtigladetilbyderne er fortsatt å smøre tynt med ladere rundt omkring, du får et stort men sårbart ladenettverk, istedenfor å bygge solide punkter bit for bit.

Men har vel noe med støtten fra staten gis til ladekorridorer, uten krav til funksjon/oppetid på laderne....

tutti

#2
Innlegget sier også hvor meningsløst det er å spre hurtigladere på et mindre området. Vi har det samme flere steder, 1 til 2 bingomaskiner og mye kø.

Det hadde vært mye mer effektivt å ha flest mulig hurtigladere på et sted, men mulighet for raskere veksling og køordning.

Det burde vært samme brikke/betalingsordning for alle konkurrenter. Det burde vært kWh betaling som i Sverige og det burde vært mulig å skifte ut maskiner som ikke fungerer i løpet av 1-2 arbeidsdager. Leverandørene burde garantere nesten 100% riktig info på apper om hvilken maskiner som fungerer til enhver tid.

Sånn som det er nå er dette sirkus og verre blir det med enda flere elbiler på markedet. Selv har jeg en krangel med Fortum om at min ladebrikke nekter å fungere på enkelte maskiner. Fortum nekter for dette og da må jeg alltid betale med sms til tross for at jeg taper penger på dette pga. min strømavtale med ladebonus.

Jeg har aldri hørt noen klager på at Tesla samler hurtigladerne sine istedenfor å plassere ut en og en med 1-2-3 km avstand.

AmocoCadiz

#3
Sitat fra: tutti på onsdag 09. mars 2016, klokken 13:51
Innlegget sier også hvor meningsløst det er å spre hurtigladere på et mindre området. Vi har det samme flere steder, 1 til 2 bingomaskiner og mye kø.
Bingomaskiner= dekkende uttrykk!

I tilegg kunne de gjerne forplikte seg i større grad med en hurtigladingsgaranti, som f.eks Ruter har en reisegaranti.
En hurtigladingsgaranti kunne f.eks. inkludere f.eks 5 tauinger i løpet av 1 år, aktivert innen 1 time til neste FUNGERENDE lader som ville gjort at man faktisk KOM FREM til slutt uten ufrivillig overnatting...
Med nåværende feilrate ville det nok koste litt, men motivasjonen ville være på topp!

Kvikken

Veldig godt innlegg Tutti og helt enig med deg der.

 
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA